Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وحید سرلک معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، آخرین وضعیت اجرای پارک هوشمند حاشیه‌ای در پایتخت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده از ابتدای خرداد ماه، پارک هوشمند حاشیه‌ای در برخی از مناطق پایتخت از جمله منطقه ۲، ۶ و ۱۱ در حال اجراست و هزینه آن نیز بر اساس مصوبه سال ۹۳ شورای شهر تهران از کیف پول الکترونیکی شهروندان برداشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که درآمد شهرداری تهران از محل پارک هوشمند حاشیه‌ای به شکل میانگین روزانه بالغ بر چه مبلغی است، تصریح کرد: میزان درآمد اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای را باید از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران پرسید، اما نکته قابل توجه آن است که درآمدهای ناشی از محل پارک هوشمند حاشیه‌ای در پایتخت به شکل سالیانه محاسبه می‌شود.

سرلک در پاسخ به این سوال که بر اساس قانون درآمد حاصل از اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای در چه محلی باید هزینه شود، گفت: درآمد اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای ابتدا به شکل ۱۰۰ درصدی به حساب دولت واریز می‌شود و پس از آن دولت سهم شهرداری را پرداخت می‌کند و سپس می‌توان درباره هزینه کرد آن در شهرداری تهران تصمیم‌گیری کرد.

او در پاسخ به این سوال که اگر در کیف پول شهروندی راننده مبلغی ذخیره نباشد هزینه پارک خودرو به چه شکل محاسبه می‌شود؟ گفت: هنگامی که راننده‌ها در محل‌های مشخص شده برای اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای توقف می‌کنند، پلاک خودروی آن‌ها با استفاده از دوربین‌های پلاک خوان برداشته می‌شود و با ارسال پیامکی به تلفن همراه راننده زمان، محل توقف و هزینه توقف اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: اگر در کیف پول الکترونیکی رانندگان مبلغی ذخیره نشده باشد، اطلاعات توقف آن‌ها ذخیره می‌ماند و پس از شارژ مجدد کیف پول شهروندی از سوی راننده، هزینه توقف از حساب آن‌ها برداشت می‌شود.

سرلک گفت: هزینه پارک هوشمند حاشیه‌ای برای نیم ساعت اول رایگان است و پس از گذشت ۳۰ دقیقه هزینه پارک به تفکیک برای سواری، موتورسیکلت، مینی بوس و کامیون متفاوت است.

کد خبر 516315 برچسب‌ها شهرداری تهران شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه ای پارک هوشمند حاشیه ای شهرداری تهران هزینه پارک کیف پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم سالانه در زنجان ۶ درصد کاهش یافت

حسین محمدی گفت: نرخ تورم سالانه استان در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ برابر ۳۸.۷ درصد بود و زنجان، ششمین استان با نرخ تورم سالانه پائین در کشور بوده و در بین استان های همجوار کمترین نرخ تورم را داشته است.

وی با بیان اینکه در تورم نقطه به نقطه نیز زنجان جزو استان های دارای نرخ پایین قرار گرفت، اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه به این معناست که خانوارهای استان به طور میانگین در سال گذشته ۲۷.۲ درصد بیشتر از اسفند ۱۴۰۱ برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کردند.

محمدی به فرآیند و ساز و کار محاسبه نرخ تورم اشاره کرد و گفت: برای محاسبه نرخ تورم از اطلاعات جمع آوری شده از قیمت ۴۷۵ قلم کالا و خدمت در قالب ۱۲ گروه اصلی از طریق اجرای طرح های شاخص قیمت مصرف کننده شهری، روستایی و اجاره بها استفاده می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: اطلاعات جمع آوری شده توسط مرکز آمار ایران مورد بررسی و محاسبه قرار می گیرد و در نهایت نرخ تورم استان با توجه به ضریب اهمیت کالاها و خدمات در استان در قالب ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه محاسبه و اعلام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • تورم سالانه در زنجان ۶ درصد کاهش یافت
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • تلاش برای رسیدن خدمات هوشمند دولت به ۳۰ درصد
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند