Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@07:07:24 GMT

تولید نفت اپک طی ماه می به پایینترین حد رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۲۵۹

تولید نفت اپک طی ماه می به پایینترین حد رسید

سیزده عضو اوپک به طور متوسط ۲۴.۷۷ میلیون بشکه در روز نفت در ماه مه تولید کردند که حدود ۶ میلیون بشکه کمتر از ماه آوریل بود

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه مه به پایین ترین حد طی دو دهه گذشته رسید. عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک بخش زیادی از تولید خود را پایین آورده اند، این در حالی است که نیجریه و عراق هنوز برای تعهد به سهمیه خود طبق قرارداد کاهش تولید اوپک تعلل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سیزده عضو اوپک به طور متوسط 24.77 میلیون بشکه در روز نفت در ماه مه تولید کردند که 5.91 میلیون بشکه کمتر از ماه آوریل بود.

 

اوپک و متحدانش ماه گذشته برای کاهش تولید توافق کردند تا سقوط تقاضا و قیمت نفت ناشی از بحران ویروس کرونا را جبران کنند. برداشته شدن قرنطینه ها و تولید کمتر باعث شده قیمت نفت در مقایسه با کمتر از 16 دلار در هر بشکه ماه آوریل دو برابر شود.

 

دانیل گربر، مدیر اجرایی پترولجستیکس که عرضه نفت اوپک را از طریق ردیابی نفتکشها بررسی می‌کند گفت:« اوپک شروع بزرگی در ماه مه داشت و تولید خود را 5 میلیون بشکه در روز نسبت به ماه آوریل پایین آورد».

 

« ولی هنوز تا تعهد کامل به قرارداد کاهش تولید راه زیادی در پیش است. پس از گذشت کمتر از چهار هفته بین امضای قرارداد و آغاز اجرای آن، بسیاری از کشورها هنوز هم به قراردادهای خود با خریدارانشان پایبند هستند و کاهش تولید خود را به سطحی که در مورد آن توافق شده نرسانده اند».

 

اوپک و متحدانش طی ائتلافی با عنوان اوپک پلاس توافق کردند تولید خود را 9.7 میلیون بشکه در روز اول ماه مه پایین بیاورند. سهم اوپک از این کاهش تولید که توسط ده عضو آن نسبت به سطح مبنای اکتبر 2018 اعمال می‌شود، برابر با 6.084 میلیون بشکه در روز است.

 

اعضای اوپک تا حالا در ماه مه 4.48 میلیون بشکه در روز از این کاهش تولید را اجرایی کرده‌اند که برابر با 74 درصد می شود.

 

تولید نفت اوپک در ماه مه پایین ترین حد از سال 2002 است. بیشترین کاهش تولید متعلق به عربستان سعودی است که 11.7 میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشت. انتظار می رود تولید نفت این کشور در ماه ژوئن کاهش بیشتری داشته باشد.

 

امارات متحده عربی و کویت هم به شدت از این قرارداد حمایت می کنند و تولید خود را در آوریل تا حد زیادی پایین آورده اند.

 

عراق که کمترین تعهد را به کاهش تولید در 2019 داشت، صادرات خود ازجنوب را کاهش داده است ولی 38 درصد تعهد او به این قرارداد بسیار کمتر از سایر اعضای اوپک در حاشیه خلیج فارس است.

 

نیجریه هم تنها 19 درصد از تعهد خود را اجرایی کرده است.

 

ونزوئلا و ایران تولید خود را در ماه مه پایین آوردند ولی تولید نفت لیبی ثابت بوده است. هر سه کشور از قرارداد کاهش تولید معاف هستند چون تحریمهای آمریکا به اندازه کافی تولید آنها را محدود کرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز کرونا نفت اپک عربستان صعودی میلیون بشکه در روز تولید خود کاهش تولید تولید نفت ماه آوریل ماه مه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 سنت معادل 0.02 درصد کاهش به 88 دلار و 40 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2 سنت معادل 0.02 درصد کاهش 83 دلار و 34 سنت معامله می‌شود.

مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمالاوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 3.237 میلیون بشکه در هفته منتهی به 19 آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش 800 هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.
انتهای پیام/44

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت