Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان آمریکایی به تراژدی مینیاپولیس، با اشاره به تشدید برخوردهای خشن پلیس پس از روی کار آمدن ترامپ تصریح کردند که وی در حال عمیق‌تر کردن شکاف‌های نژادی و فرهنگی در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، اعتراضات گسترده به قتل یک سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا وارد چهارمین شب خود شده است. روز گذشته ترامپ معترضین را تهدید به شلیک کرد اما خط‌ونشان کشیدن او باعث نشد که اوضاع از کنترل خارج نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درنتیجه، گارد ملی آمریکا با مأموریت سرکوب به «مینیاپولیس» اعزام شد، بااین‌حال، شب گذشته نیز این اعتراضات نه‌تنها در این شهر برقرار بود، بلکه به سایر شهرهای آمریکا ازجمله لس‌آنجلس، واشنگتن، آتلانتا، ایالت‌های جورجیا، کالیفرنیا و ... سرایت کرد. در واشنگتن، معترضین در مقابل محوطه کاخ سفید تجمع کرده و باعث تعطیلی موقت محل استقرار رئیس‌جمهور آمریکا شدند.

جرج فلوید لحظاتی پیش از مرگ به دست پلیس آمریکا

رسانه‌های آمریکایی مدعی‌اند که عمده دلیل خشم مردم به دلیل عدم دستگیری متهمان این حادثه است. در اوایل روز جمعه، «تیم والز»، فرماندار مینه سوتا درحالی‌که به مردم قول رسیدگی به نابرابری‌های نژادی را داده بود، خواستار پایان دادن به اعتراضات خشونت‌آمیز ازجمله آتش‌سوزی، غارت و آتش زدن یک مقر پلیس شد ولی غلیان خشم مردم بسیار وسیع‌تر از آن بود که با چند وعده‌ووعید خاموش شود. شب گذشته علیرغم اینکه اعلام شد «درک شاوین»، مأمور پلیسی که در ویدیوی ضبط‌شده توسط یک رهگذر روی گردن «جرج فلوید»، سیاه‌پوست ۴۶ ساله فشار آورد و قتل او را رقم زد، توسط «مایک فریمن» دادستان شهرستان «هنپین» در ایالت مینه سوتا به اتهام قتل غیر عمد بازداشت‌شده، ولی اعتراضات کاهش نیافت و تشدید نیز شد. نکته تأسف‌بار ماجرا اینجاست که دادستان آمریکایی، افسر قاتل را به قتل «غیر عمد» متهم کرده و درصورتی‌که جرم وی اثبات شود، حداکثر به 25 سال حبس متهم می‌شود!

تنها نکته‌ای که از ویدیوی قتل فلوید دریافت نمی‌شود، قتل غیر عمد است

«تایلر چنی»، جوان سیاه‌پوستی که اعتراضات صلح‌آمیز در بالتیمور رهبری می‌کند، در گفتگو با گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا در خصوص وقایع اخیر گفت: «این اولین بار نیست که سیاه‌پوستان هدف خشونت پلیس در آمریکا قرار می‌گیرند. در ماه فوریه، احمد آربری، جوان سیاه‌پوستی که در حال دویدن در خیابان بود، توسط دو سفیدپوست نژادپرست به قتل رسید و تا زمانی که ویدئوی این جنایت منتشر نشد، مقامات قضایی ایالت جورجیا پرونده تشکیل ندادند. آن اتفاق بیش از دو ماه پیش از انتشار فیلم تیراندازی به‌سوی آربری روی داده بود و سکوت پلیس و دستگاه قضایی در این فاصله بسیار معنادار است.»

وی افزود: «دادستان مایک فریمن (دادستان شهرستان «هنپین» در ایالت مینه سوتا) می‌گوید که پلیس قاتل را به دلیل ارتکاب قتل غیر عمد بازداشت کرده، حال‌آنکه تنها انگاره پس از مشاهده ویدئوی قتل جورج فلوید (سیاه‌پوست مقتول) این است که پلیس عامدانه در حال فشردن گلوی او به‌قصد کشت بود. ضمن اینکه فلوید بارها فریاد زد که نمی‌تواند نفس بکشد.»

این معترض آمریکایی تصریح کرد: «من به‌عنوان یک معترض سیاه‌پوست، احساسات مردم در سراسر کشور را درک می‌کنم و ابداً عجیب نیست که آن‌ها برای نشان دادن خشم خود، به مقرهای پلیس حمله کرده و پمپ‌های بنزین را آتش زدند اما من ترجیح می‌دهم که اعتراضم را به‌صورت مسالمت‌آمیز به گوش مسئولین برسانم. من قصد دارم که ساعت 12 ظهر فردا (به‌وقت آمریکا) با رئیس پلیس بالتیمور ملاقات و به او یادآور شوم که آنچه در مینیاپولیس رخ داد، دردی است که همه ما از آن رنج می‌بریم و لازم است اطمینان حاصل شود که چنین حوادثی در هیچ نقطه‌ای از کشور تکرار نخواهد شد.»

پاسخ ترامپ به‌جای شنیدن صدای اعتراض مردم، تهدید به شلیک است

«آنگلا استانتون»، یک زن ساکن آتلانتا نیز در این خصوص اظهار کرد: «در شهر من، بجای اینکه به صدای معترضین گوش‌داده شود، به آن‌ها حمله می‌کنند. وقتی ترامپ، مردم را پس از چند روز سکوت به شلیک تهدید می‌کند، ابداً جای تعجب نیست که پلیس هم به آن‌ها حمله کند. توجیه نیروهای امنیتی این است که در حال مقابله با کسانی هستند که دست به غارت‌زده و اموال عمومی را به آتش می‌کشند ولی معترضانی که به‌صورت صلح‌آمیز دست به تظاهرات زده‌اند را نیز هم‌زمان سرکوب می‌کنند. غارتگران و تخریب‌کنندگان اموال عمومی از اهالی این شهر نیستند و حتی خیابان‌ها را نمی‌شناسند. من به‌شخصه از پلیسی که یک سیاه‌پوست بی‌گناه را در مقابل چشمان مردم، بدون اینکه مرتکب عمل خشونت‌آمیزی شده باشد، به قتل رساند انتظار ندارم که بین معترضین و غارتگران تفکیک قائل شود. اتفاقات چند شب گذشته، نمادی آشکار از خشونت خارج از کنترل پلیس در آمریکاست.»

تراژدی مینیاپولیس، باعث شرم و ننگ هر آمریکایی وطن‌پرست است

«اندی نیگو»، از ساکنان سفیدپوست واشنگتن دی.سی که درصحنه محاصره بخشی از کاخ سفید توسط معترضین حضور داشت می‌گوید: «پلیس آمریکا به‌طور متوسط از سال 2017 تا 2020 حدود 220 سیاه‌پوست را به قتل رسانده که 36 درصد از آن‌ها غیرمسلح بودند. این در حالی است که سیاه‌پوستان 13 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. در سال 2015 به ازای هر سه سیاه‌پوست، یک نفر توسط پلیس به قتل رسید که این آمار و ارقام، به دلیل خطا در گزارش‌های رسمی، احتمالاً بالاتر است.»

بیشتر بخوانید:

پلیس آمریکایی در صورت اثبات جرم «قتل غیر عمد» تنها به ۲۵ سال زندان محکوم می‌شود!

گارد ملی آمریکا برای مقابله با معترضان خشمگین به مینیاپولیس اعزام شد

وی ادامه داد: «آمارها حاکی از آن است که پس از کشته شدن اریک گارنر، سیاه‌پوست آمریکایی که تقریباً به روشی مشابه در سال 2014 به دست پلیس آمریکا جان خود را از دست داد و پیش از مرگ مکرراً فریاد می‌زد که نمی‌تواند نفس بکشد، برخوردهای خشن افسران پلیس با سیاه‌پوستان، سیر صعودی داشته است. من یک سفیدپوستم اما تراژدی مینیاپولیس، باعث شرم و ننگ هر آمریکایی وطن‌پرست خواهد بود.»

«نیگو» در پاسخ به این سؤال که چرا در مقابل کاخ سفید با معترضین سیاه‌پوست همراه شد تأکید کرد: «ترامپ و هر رئیس‌جمهور دیگری، سوگند یاد می‌کند که در خدمت به منافع عمومی گام بردارد، درحالی‌که رئیس‌جمهور ما برخلاف این رویه عمل کرده است. او الهام‌بخش حوادث تروریستی شامل حمله به مساجد شهر کرایست چرچ نیوزیلند تا درگیری‌های خشونت‌بار در شارلوتزویل است و در حال تعمیق شکاف‌های نژادی، مذهبی و قومی در آمریکاست. علت حضور من در این اجتماع، در واقع اعتراض به سیاست تفرقه‌افکنانه ترامپ است.»

کرونا 40 میلیون نفر را بیکار کرده اما فلوید به دلیل کلاه‌برداری ثابت نشده 20 دلاری کشته می‌شود!

«بیلی بالدوین»، سیاه‌پوست ساکن ایالت مینه سوتا نیز در این خصوص تأکید کرد: «ترامپ و کووید-19 در حال ویران کردن آمریکا هستند.40 میلیون نفر در آمریکا بر اثر شیوع کرونا بیکار شده‌اند، استرس و نگرانی ناشی از بیماری فراگیر شده و شورش‌هایی که از مدت‌ها قبل قابل پیش‌بینی بود، در حال گسترش است. فلوید شغل خود را به دلیل کرونا ازدست‌داده بود و پلیس او را به اتهام یک کلاه‌برداری 20 دلاری که ثابت هم نشد، به قتل رساند. گرچه ترامپ در رشد این حوادث از سال 2017 به این‌سو نقش داشته اما وقوع حوادث مشابه در زمان رؤسای جمهور پیشین، همچون قتل والتر اسکات 50 ساله، ترایون مارتین 17 ساله و مایکل براون 18 ساله، ثابت می‌کند که نژادپرستی و نقض حقوق سیاه‌پوستان، به‌صورت سیستماتیک در جریان است.»

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: نژادپرستی مینیاپولیس جورج فلوید سیاه پوستان پلیس آمریکا قتل غیر عمد سیاه پوست مینه سوتا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد