Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار  با بیان این که تقویت قدرت خرید کارگران مهمترین مسئله ی کارگران است که باید به آن رسیدگی شود گفت:فعلا خبری از جلسه شورای عالی کار نیست. کارگران توان ادامه زندگی ندارند.

اخبار اقتصادی-  وی ادامه داد: صندوق بین المللی پول سازمانی است که کل اقتصاد کشورها را رصد می کند؛بر اساس اطلاعات و داده های هر کشور نظر می دهد, پیش بینی  کرده است رشد در سال 99مثبت خواهد شد و  تورم به زیر20درصد می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزاش هایی که ارائه می شود,آنها به تورم 41 درصد اشاره کرده اند, نه تورم34درصد. یعنی برای سال 99تورم 30تا40 درصدی را دیده اند, زمانی که این عدد و رقم دیده می شود، نباید فراموش کنیم که بر اساس اطلاعات و داده های آماری که دولت ها می دهند, هر دولتی در دنیا,باید تلاش کند که روند اصلاح شود.

 توفیقی بیان کرد:با شرایط موجود این نگرانی وجود دارد که تورم بالای30تا40درصد وجود داشته باشد. زمانی که مرکز تحقیقات سازمان برنامه و بودجه عدد و ارقام را اعلام می کند و تورم زیادی را برای سال 99پیش بینی می کند,این را گره می زند به سیاست هایی که بانک مرکزی باید انجام دهد. در سیاست های بانک مرکزی نه با نرخ ارز ، نه فروش سکه و... موفق نبودیم. در راستای مشکلات معیشتی که برای مردم وجود دارد,میزان فرزند آوری به زیر 1 درصد رسید. افزایش نرخ جمعیت زیر یک درصد شد.

 رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورای اسلامی کار گفت:اینکه تقاضای شغل 300 هزار نفر کم شده است به معنی این نیست که بیکار نداریم بلکه به این معنی است که جوانان متقاضی شغل به دلیل پایین بودن دستمزدها, استرس های ناشی از قراردادهای کوتاه مدت,رغبتی برای ورود به بازار کار ندارند و همین باعث می شود در مشاغلی جذب شوند که سهمی در تولید ناخالص ملی ندارد. این موضوع باعث ایجاد بداخلاقی های اجتماعی می شود. بر همین اساس افرادی که کنار سفره تولید ناخالص ملی هستند, اما سهمی در تولید ندارند و از آن می خورند, هزینه مبادله و واسطه گری را افزایش می دهند, همین  موضوع می تواند باعث نگرانی هایی شود. اگر تمام این مسائل را کنار هم قراردهیم مشاهده می کنیم که نگرانی نمایندگان کارگری این است که خانواده های کارگری تاب و توان ادامه زندگی را ندارند.

 برای حل این مشکل هیچ راهی جزحمایت از کارگران وجود ندارد. دولت باید به وظایف حاکمیتی خود ورود کند,اگر نخواهد بازنگری در فرآیند حقوق کارگران انجام دهند, بدون شک نه کارفرمایان شکاف بین سبد معیشت و دستمزد کارگران را جبران می کنند و نه کارگران توان و تحمل این شکاف را دارد. دولت باید نقش آفرینی کند و نقش خود را بپذیرد.

 وی ادامه داد: نمایندگان کارگران انتظار دارند که به زودی جلسه شورای عالی کار برگزار شود,نگران عقب افتادگی این جلسات هستیم,زمانی که دولت به بانک مرکزی دستوراجرای تورم 23تا24درصدی را می دهند, به معنی این نیست که تورم به 23تا24 درصد می رسد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول تورم تولید ناخالص ملی تورم شورای عالی کار صندوق بین المللی پول تولید ناخالص ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از دو هزار و ۴۲۸ درخواست واصله از سوی متقاضیان و از طریق سامانه الکترونیکی به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور (مستقر در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی) خبر داد و گفت:درخواست‌های مذکور در قالب دو هزار و  ۹۱۵ کارگاه و پنج هزار و ۱۵۷ عنوان شغلی بوده که در مجموع پس از انجام فرایند اداری مربوطه، تعداد دو هزار و ۴۱۳ درخواست در ۱۱۰ جلسه کمیته بدوی و تجدیدنظر استانی طرح و بررسی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای رشدی ۱۴۱ است.

اشرفی افزود: در کمیته‌های مذکور پنج هزار و  ۹۷ عنوان شغلی مورد بررسی، تشخیص و تطبیق قرار گرفته
که در نهایت سه هزار و  ۹۴۴ عنوان شغلی مورد تقاضا از سوی کمیته‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان آور مورد تایید قرار گرفته است.

به گفته وی در حال حاضر و مطابق با قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و آیین نامه اجرایی مربوطه، کار‌های سخت و زیان آور به کار‌هایی اطلاق می‌شود که در آنها عوامل زیان آور فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

وی گفت: مشاغل تایید شده از سوی کمیته‌های استانی در دو گروه الف و ب قرار می‌گیرند که مشاغل گروه الف مشاغلی هستند که می‌توان با اتخاذ تمهیدات فنی، مهندسی و بهداشتی و ایمنی در محیط کار، صفت سخت و زیان آوری شغل را حذف داد و مشاغلی گروه ب نیز مشاغلی هستند که ماهیتاً سخت و زیان آور بوده و با بکارگیری تمهیدات فنی، مهندسی و ایمنی صفت سخت و زیان آور بودن شغل کاهش یافته ولی کماکان سخت و زیان آور بودن آنها حفظ می‌ شود.

دیگر خبرها

  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟
  • پوتین: همه طرف‌ها خویشتن‌داری نشان دهند/ رئیسی: این حمله محدود بود و تمایلی به گسترش تنش ها نداریم
  • با وجود حضور در لیست فروش، سرژ گنابری تمایلی به ترک بایرن مونیخ ندارد
  • هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ غوغا می‌کند