Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@22:16:54 GMT

فرهنگ وقف‌های جمعی گسترش یابد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۴۰۹

فرهنگ وقف‌های جمعی گسترش یابد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: گسترش فرهنگ ایجاد وقف‌های جمعی یکی از راهکارهای عملیاتی کردن شعار «همه واقف باشیم» است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی پیش از ظهر امروز در جمع شماری از دست‌اندرکاران موقوفات استان سمنان اظهار کرد: با توجه به تأثیرگذاری مجموعه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی فرهنگ وقف در سطح جامعه و افزایش میزان گرایش و علاقه مردم به مشارکت در این سنت حسنه الهی، یکی از ضرورت‌های پیشرو، تسهیل روش‌های مشارکت در وقف و بسترسازی برای گسترش مشارکت همگانی در این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از روش‌های مؤثر و مفید در این راستا، ایجاد وقف‌های جمعی است. به این صورت که افراد بتوانند با هر میزان کمک و مشارکت، در ایجاد یک موقوفه جمعی مشارکت داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: در فرآیند وقف جمعی یا مشارکتی، اموالی مانند زمین، ساختمان و هر چیز دیگری که قابلیت وقف شدن داشته باشد، برای خرید و یا ساخت مشارکتی به مردم معرفی می‌شود.

وی عنوان کرد: پس از جمع‌آوری وجوه مشارکت مردمی و رسیدن به حدنصاب لازم، مال موردنظر خریداری یا ساخته‌شده و صیغه وقف بر آن جاری و به وقف درمی‌آید.

تدینی گفت: این وقف جمعی به دو صورت ساخت پروژه‌های انتفاعی مانند مدرسه، درمانگاه، بیمارستان، مسجد و مانند آن و یا پروژه‌های منفعتی آر قبیل آپارتمان و مغازه، مجتمع تجاری یا مسکونی، مجموعه‌های دانش‌بنیان و ازاین‌دست قابل‌اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: به‌منظور تسهیل فرآیند مشارکت همه اقشار جامعه در وقف و ایجاد موقوفه‌هایی متناسب با نیازهای روز با مشارکت آحاد مردم و توسعه و ترویج بیش‌ازپیش فرهنگ وقف در سطح جامعه، «شیوه‌نامه اجرایی وقف‌های جمعی» تهیه و به ادارات تابعه ابلاغ شده است.

تدینی خاطرنشان کرد: ایجاد بستری مناسب در جهت مشارکت آحاد جامعه برای انجام وقف‌های جدید و ایجاد روش‌های نوین در زمینه ایجاد وقف‌های جدید از مهم‌ترین اهداف این شیوه‌نامه است.

انتهای پیام/74019/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ وقف استان سمنان مشارکت وقف های جمعی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟

کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد.اما از سال‌ها پیش آمریکا و همدستان غربی او برای استثمار کشورهای منطقه و جلوگیری از استقلال آن‌ها، مشکلات متعددی را در روابط آن‌ها ایجاد کرده اند.یکی از بزرگ‌ترین مفاسد، ایجاد گروهک‌های تروریستی در مناطق مشترک مرزی ایران و پاکستان است که برای جلوگیری از همکاری‌های دوکشور ایجاد شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد