Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروئی: در تصاویر نشان داده می شود گلها از ماشین جهت بردن داخل مزار شهدا پیاده شده. باید این توضیح را بدهم که اینجا حسینیه نزدیک گلزار است. موضوع هم این بوده که خانم شک می کند آقا یک میلیون شاخه گل داده یا 800 هزار تا.

گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، زهرا بختیاری: هفته گذاشته در دنیای رنگارنگ فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه خانمی مهریه اش را به گلزار شهدای کرمان جایی که سردار حاج قاسم سلیمانی در آن به خاک سپرده شده، اهدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستش را بخواهید در این عصر جدید عجیب و غریب اخبار، دیده بودیم زوجی زندگیشان را در جوار شهدا آغاز کنند اما اینبار پای طلاق به این مکان مقدس باز شده بود! تماس گرفتیم با رییس بنیاد شهید استان کرمان تا ببینیم قضیه از چه قرار بوده است. 

اما پیش از انتشار این گفت وگو ابتدا گذری می کنم بر اصل ماجرا: خانمی به هر علتی با همسرش اختلاف پیدا می کند و نهایت تصمیم می گیرند از هم جدا شوند. مهریه این خانم که روزی با عشق 1 میلیون شاخه گل رز تعیین می شود بعد از طلاق به اجرا گذاشته شده و آقا موظف می شود این مهریه را بپردازد. 

وکیل خانم می گوید: «هر شاخه گل رز به مبلغ 4 هزار تومان بود که مجموع آن می شد مبلغی معادل 4 میلیارد تومان. خانم می خواسته پول گلها را بگیرد»، چون اگر یک نگاه منطقی هم از بیرون ماجرا داشته باشیم این تعداد شاخه گل به درد کسی که شغلش تجارت گل نباشد نمی خورد. گلهایی که نهایت بعد از یک هفته خشک شده و از بین می رود. 

اما آقا می گوید می تواند هر شاخه گل را به مبلغ 500 تومان از شهرهای تولید کننده گل رز تهیه کند و ترجیح می دهد همان یک میلیون شاخه گل را پرداخت کند نه پول را. خلاصه با 500 میلیون گل ها خریداری شده و به خانم تحویل داده می شود. 

تا اینجا که به قضیه نگاه می کنیم همه چیز به یک زندگی شخصی مربوط می شود و کسی نمی تواند بیرون از گود قضاوت یا اظهار نظری داشته باشد. مهریه حق خانم بوده که تمام و کمال دریافت شده است. 

خیلی از مخاطبانی که این خبر را شنیدند اولین چیزی که به ذهنشان آمد این بود که این خانم می توانست جای اصرار بر گرفتن 1 میلیون شاخه گل رز که دوامش یک هفته بیشتر نیست پا بر نفس خودش می گذاشت و پول آن را هر چند کمتر خرج خیریه یا نیازمندان می کرد. ما حتی به این قسمت هم کاری نداریم و به عنوان رسانه قضاوتی در مورد آن نمی کنیم. 

 

اما ماجرا از یک جایی به بعد دیگر از جنبه شخصی خارج شده و اینطور به نظر می آید که گل های روی دست مانده تبدیل به ابزاری می شود تا این خانم به اصطلاح روغن ریخته اش را نذر امامزاده کند. خانم در مصاحبه ای می گوید این گل ها را تقدیم مزار سردار سلیمانی و شهدای کرمان می کند!

در اذهان عمومی این گونه القا شد که این گل ها وارد گلزار شهدا شده و سر مزار ها نیز گذاشته شده است. این خبر موجب تکدر خاطر مردم علی الخصوص خانواده شهدا شد. به همین علت با رییس بنیاد شهید استان کرمان چند دقیقه ای پیرامون این موضوع به گفت و گو نشستیم که در ادامه متن آن را خواهید خواند. 

حجت الاسلام احمد گرویی در پاسخ به این سوال که آیا شما از این اتفاق با خبر بودید یا خیر می گوید: «من ابتدا از انجام این کار بی اطلاع بودم. در جلسه بودیم که یکی از همکاران به من زنگ زد و ماجرا را تعریف کرد. به محض شنیدن موضوع گفتم: تحت هیچ شرایطی این گل ها نباید اینجا پیاده شود و بر سر مزار شهدا برده شود. ببرند هر جای دیگری که  دوست دارند. تأکید کردم این کار درستی نیست و دوستان هم گوش کردند و اجازه انجام این کار را ندادند. اما در تصاویر که نشان داده می شود گلها از ماشین پیاده شده، باید این توضیح را بدهم که اینجا حسینیه نزدیک گلزار است. موضوع هم این بوده که خانم شک می کند آقا یک میلیون شاخه گل داده یا 800 هزار تا. برای همین گل ها را از ماشین ها پیاده می کند تا بشمارد.

مطلقا حتی یک شاخه گل از این رزها وارد گلزار شهدای کرمان نشده است. ما تا ساعت 11 شب کشمکش داشتیم و پلیس هم برای صورت جلسه آمد. متأسفانه رفتار این زن گلزار شهدا را به حاشیه کشانده است. حتی من گله هم به دوستان کردم. علی ایحال کامیونها را برگرداندیم و باز هم می گویم حتی یک شاخه گل از طرف این خانم وارد گلزار شهدای کرمان نشده است.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روغن فضای مجازی قاسم سلیمانی کرمان وارد گلزار شهدا میلیون شاخه گل شهدای کرمان شاخه گل رز یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در دور اول سفر ریاست جمهوری گفت: مصوبات این سفر در حوزه بنیاد شهید ۱۰۰ درصد اجرایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سعید هژبری در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه هر چه امروز در جهان عزت و اقتدار داریم از برکت مجاهدت و خون شهداست، گفت: این مهم که برگرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است، سبب جهش کشورمان در همه عرصه‌ها خواهد شد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه در دور اول سفر ریاست جمهوری مبلغ 5 میلیارد تومان به بنیاد شهید استان اختصاص یافت، افزود: اعتبارات این حوزه علاوه بر تقویت باید به نحو مطلوبی تخصیص پیدا کند تا تحولی اساسی در حوزه فرهنگ شهدا در ایلام ایجاد شود.

هژبری با اشاره به اینکه ساماندهی مزار شهدا به مثابه کانون ارزش‌های انقلابی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: گلزارهای شهدا از هر نظر باید متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

وی دولت سیزدهم را بهترین فرصت برای بازسازی فرهنگ شهدا در جامعه عنوان کرد و گفت: تکریم شهدا و جانبازان و خانواده های آنها و رسیدگی به مسائل درمانی و مسکن و غیره آن‌ها برای مدیران علاوه بر وظیفه یک توفیق از جانب الهی است.

118 گلزار مطهر شهدا در استان ایلام وجود دارد

 سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام نیز با بیان اینکه 118 گلزار مطهر شهدا در این استان  وجود دارد، به پنج مصوبه با اعتبار 5 میلیارد تومان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رییس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: این مصوبات به صورت 100 درصدی اجرا شده است.

محمد رحیمی افزود: این پروژه ها شامل ساماندهی گلزار مطهر شهدای صالح آباد، هیندمینی، حاجی حاضر ایوان و سیداکبر دهلران بوده است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه در حوزه اقامتی و رفاهی پروژه های مناسبی در دست اجراست، گفت: زائرسرای مهران با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و با 2 هزار و 400 مترمربع یکی از این پروژه هاست.

وی تصریح کرد: توسعه خانه های ایثار، ساخت مسکن و اهدای زمین به ایثارگران و پرداخت تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف از مهمترین اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد
  • شهادت مجروح نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۷ شهید رسید