Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: یکی ازعواملی که هرساله بخش زیادی از عرصه‌های منابع طبیعی کشور و حتی استان یزد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، آتش سوزی‌های ناشی از افزایش دمای هوا و سهل انگاری افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: حریق نه تنها از نظر زیست محیطی بلکه از نظر اقتصادی، اجتماعی و امنیتی به عنوان یک عامل مخرب محسوب می‌شود و همین مهم، ضرورت آموزش و افزایش آگاهی‌ها و دانش آحاد مردم، جوامع محلی و بهره برداران از منابع طبیعی دوچندان می‌کند.

سرهنگ مختومی با بیان اینکه باید به گونه‌ای طبیعت را ترک کنیم که هیچ ردپایی از خود برجای نگذاریم، اظهار داشت: شهروندان توجه داشته باشند ظروف شیشه‌ای و صیقلی را در جنگل‌ها و مراتع رها نکنند، زیرا با تابش آفتاب، این ظروف همانند ذره بین عمل می‌کنند و باعث آتش سوزی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد تاکید کرد: گردشگران و مردم محلی هرگز در هنگام وزش باد شدید اقدام به روشن کردن آتش در طبیعت نکنند.

او با اشاره به اینکه ته سیگار یا کبریت نیم سوخته را نباید در مراتع و پوشش‌های گیاهی رها کرد، گفت: در صورت مشاهده آتش هرچند کوچک نباید با بی تفاوتی از کنار آن عبور کرد بلکه باید آن را با پاشیدن آب و خاک خاموش کرد.

سرهنگ مختومی با تصریح کرد: کشاورزان و باغداران نیز از آتش زدن باقی مانده محصولات کشاورزی به ویژه در اراضی مجاور جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در پایان اضافه کرد: از همشهریان خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه حریق در عرصه‌های منابع طبیعی ضمن کمک به اطفا آن سریعا با تلفن ۱۵۰۴ تماس گرفته و ما را از محل مورد حریق آگاه نمایند.

انتهای پیام /‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری یزد آتش سوزی مراتع منابع طبیعی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ احمدی گفت: طبق دستور رئیس دادگستری شهرستان طارم درختانی که قلع و قمع شده بودند با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم جمع‌آوری و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منتقل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم بااشاره به اینکه  این قلع و قمع آثار تصرفی در پلاک هندی‌کندی به مساحت ۲۰ هکتار بود، افزود: این اقدام با همکاری فرماندهی یگان‌های حفاظت استان و شهرستان طارم انجام شد.


دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی