Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@20:44:12 GMT

تصاویری زیبا از خانه شریعت در گناباد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۶۳۵

تصاویری زیبا از خانه شریعت در گناباد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خانه شریعت یکی از خانه‌های تاریخی گناباد می‌باشد که متعلق به دوره قاجار و با معماری سازگار با محیط خاص کویری ساخته شده است ؛ این خانه به شماره ۵۹۱۰ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.     بنای مزبور با طرح و نقشه‌های چهارفصلی به حیاط مرکزی ارتباط پیدا می‌کند که فضا‌های بنا شامل هشتی ورودی، حوضخانه، بادگیر و اتاق بادگیر، سقف‌های بنا از نوع گنبدی از عناصر تزیینی است که فضا‌های موجود در ضلع شمالی و غربی حیاط مرکزی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از عناصر تزیینی خانه شریعت می‌توان به گچبری‌ها و مقرنس کاری در فضای حوضخانه اشاره کرد و این بنا با توجه به معماری خاص و قرار گرفتن در مرکز شهر مورد توجه علاقه‌مندان و گردشگران است.  
این بنای ارزشمند پس از مرمت و بهسازی به مکان اداری میراث فرهنگی. صنایع دستی و گردشگری گناباد تغییر کاربری داده است.     انتهای پیام// ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت و بازسازی میراث فرهنگی و گردشگری بنای تاریخی معماری سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: مسئولان با عنایت به مطالبه جدی مردم باید به وظایف و تکالیف شرعی و قانونی خود عمل کنند و در این زمینه نباید از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی غفلت کرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه‌قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امیرالمومنین علی (ع) مبنی بر اینکه قِوامُ الشَّریعَةِ الأمرُ بِالمَعروفِ، و النَّهیُ عَنِ المُنکَرِ، و إقامَةُ الحُدودِ، به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار مسئولان با ایشان در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد موضوع عفاف و حجاب، حرمت‌شکنی در ماه مبارک رمضان و روزه خواری فصل‌الخطاب است.

وی با اشاره به خطبه‌های نماز عید فطر مقام معظم رهبری افزود: مسئولان ذی‌ربط با عنایت به مطالبه جدی مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی باید به وظایف و تکالیف شرعی و قانونی خود عمل کنند و در این زمینه نباید از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی غفلت کرد.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در سال جدید باید موانع موجود برای تکریم ارباب رجوع، خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم و اصحاب پرونده هرچه سریع‌تر رفع شود و برنامه تحولی دیوان عالی کشور با قدرت هر چه تمام اجرایی شود که در این زمینه ارزیابی عملکرد سال گذشته و احصای نقاط ضعف و قوت و شناسایی آسیب‌ها حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به بعضی از برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: با اصلاح بعضی مواد قانون آئین دادرسی کیفری در مجلس شورای اسلامی میزان ورودی پرونده‌ها به دیوان عالی کشور کاهش می‌یابد که در نتیجه آن، شاهد افزایش کیفیت کار شعب و نظارت مستمر و برنامه‌ریزی شده بر محاکم خواهیم بود.

وی ادامه داد: عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه تحول قضائی، کاهش اطاله دادرسی، ساماندهی درخواست‌های اعاده دادرسی و بحث نظارت بر محاکم و تحقق شعار سال از اولویت‌های کاری در سال جدید خواهد بود.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اولویت رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در راستای تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با رؤسای دادگستری‌های سراسر کشور و شعب دادگاه‌ها، در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد سال ۱۴۰۲ دیوان عالی کشور تصریح کرد: برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ با جدیت هرچه تمام در سال جدید اجرایی خواهد شد.

کد خبر 744361

دیگر خبرها

  • وقوع درگیری میان جوانان فلسطینی و متجاوزان به کرانه باختری
  • تیراندازی وحشیانه صهیونیست‌ها به سمت آوارگان فلسطینی
  • انفجار گاز یک خانه روستایی در گناباد را تخریب کرد
  • انفجار گاز، یک خانه روستایی در گناباد را تخریب کرد
  • انفجار گاز، یک خانه در گناباد را تخریب کرد
  • حمله گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • بارش باران بهاری در گناباد
  • جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
  • آخوند نوری‌زاد: انتقام از ظالمین درس شریعت است
  • از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد