Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:14:21 GMT

کاهش تعداد پرونده‌های معوقه در دیوان عدالت اداری

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۶۵۴

کاهش تعداد پرونده‌های معوقه در دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری اعلام کرد که نرخ پرونده‌های معوقه در شعب بدوی و تجدیدنظر این مرجع در پایان سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از دیوان عدالت اداری، نرخ پرونده های معوقه در شعب بدوی دیوان عدالت اداری از ۱۷/۵ درصد در پایان سال ۱۳۹۷ با کاهش ۴ درصدی به ۱۳/۵ درصد در پایان سال ۱۳۹۸ تقلیل یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نرخ پرونده های معوق شعب تجدیدنظر از ۱۷/۲ درصد در پایان سال ۱۳۹۷ با کاهشی معادل ۱۵/۸ درصد به ۱۱/۴ درصد در پایان سال ۱۳۹۸ رسید.

بر این اساس متوسط نرخ پرونده های معوقه در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان از ۱۷/۴ درصد در سال ۱۳۹۷ با کاهشی معادل ۴/۹ درصد به ۱۲/۵ درصد در پایان سال ۱۳۹۸ رسید.

طبق این گزارش  پرونده‌های معوقه در دیوان عدالت اداری به پرونده‌هایی اطلاق می‌شود که از زمان ارجاع آن به شعب بدوی بیش از هفت ماه و به شعب تجدیدنظر بیش از پنج ماه گذشته و مختومه نشده باشد.

بر اساس این گزارش پیرو تاکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر تعیین تکلیف پرونده های مربوط به سال ۱۳۹۷ با تلاش به عمل آمده تا پایان سال ۱۳۹۸ بخش عمده پرونده‌های مربوط به سال قبل از آن و ما قبل مختومه شده است. پرونده‌های رسیدگی نشده سال ۱۳۹۷ در پایان سال ۱۳۹۸ در شعب بدوی مجموعا ۱۲۳۵ فقره و در شعب تجدیدنظر معادل ۵۲۹ فقره بوده که براساس برنامه زمان بندی شده این تعداد نیز در اوایل سال جاری مختومه خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ديوان عدالت اداري پرونده های معوقه دیوان عدالت اداری درصد در پایان سال پایان سال ۱۳۹۸ نرخ پرونده سال ۱۳۹۷ شعب بدوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریستیانو رونالدو پیروز نبرد حقوقی با یوونتوس؛ غرامت 19.5 میلیون یورویی برای ستاره پرتغالی

بیانکونری موظف به پرداخت نزدیک به 10 میلیون یورو به علاوه سود به رونالدو است.

طرفداری | مدیران یوونتوس، موظف به بازپرداخت پول به کریستیانو رونالدو هستند، چراکه وکلای این بازیکن اکنون پرونده حقوقی خود را علیه این باشگاه با پیروزی به پایان رسانده‌اند.

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، یوونتوس باید 19.5 میلیون یورویی را که به رونالدو از زمان حضورش در این باشگاه بابت دستمزد عقب افتاده تعلق دارد، پرداخت کند. این مبلغ مربوط به پرداخت‌های ماهانه‌ای است که در دوران قرنطینه توسط بانوی پیر به تعویق افتاده بود و ظاهراً این دستمزدهای معوقه هرگز به رونالدو پرداخت نشده بود.

کریستیانو رونالدو در این پرونده از خدمات وکلای برجسته‌ای همچون جان شحاته، امانوئله گواستالا و فابیو یودیکا بهره می‌برد و آنها نقش کلیدی در کسب پیروزی موکل خود در این پرونده داشتند. گزارش‌ها حاکی از آن است که یوونتوس هرگز بودجه‌ای را برای پرداخت این مبلغ در نظر نگرفته بود، چراکه آنها اساساً انتظار داشتند در این پرونده پیروز شوند.

پیش از این، پائولو دیبالا نیز به دلیل عدم دریافت دستمزدهای معوقه خود از یوونتوس به این باشگاه شکایت کرده بود تا بدین‌ترتیب رونالدو تنها بازیکنی نباشد که به این سرنوشت دچار شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • رسیدگی به تخلفات اداری در دیوان عدالت اداری چگونه انجام می شود؟
  • مصرف در تنگنای نااطمینانی؛ دولت کار خودش را می‌کند
  • سالی که نکوست از بهارش پیداست/ لیگی که از شروع با تعویق عجین شد
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • کریستیانو رونالدو پیروز نبرد حقوقی با یوونتوس؛ غرامت 19.5 میلیون یورویی برای ستاره پرتغالی
  • جنگ در لیگ برتر حالا جذاب‌ شد!
  • طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید
  • عدالت محوری در دستور کار مسئولان دادگستری باشد
  • حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است