Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@17:40:16 GMT

درگیری بین نیروهای ترکیه و سوریه

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۶۶۱

درگیری بین نیروهای ترکیه و سوریه

به گزارش افکارنیوز،

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه از درگیری بین نیروهای ترکیه و سوریه در شهر " اروم‌ الکبری " در غرب حلب خبر داد.

اخبار بین الملل-نیروهای ترکیه پس از درگیری سنگین ارتش سوریه با مزدوران مسلح ترکیه،  شهر اروم الکبری در حومه غرب حلب که تحت کنترل نیروهای مسلح سوریه است را با خمپاره مورد هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این گزارش، شب‌ گذشته (جمعه شب) درگیری‌هایی بین گروه‌های تروریستی و ارتش و نیروهای مسلح سوریه در محور " جبل الزاویه " ایجاد شد و طرفین با خمپاره و  سلاح‌های سنگین همدیگر را مورد هدف قرار دادند که اطلاعات دریافتی از کشته و زخمی شدن نیروهای طرفین حکایت دارد.  

این گروه اضافه کرد: پس از این درگیری نیروهای ترکیه با خمپاره و موشک شهر اروم الکبری در حومه غرب حلب که تحت کنترل نیروهای مسلح سوریه است را مورد هدف قرار دادند اما تاکنون از تلفات انسانی حمله اخیر گزارشی منتشر نشده است.  

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین روز گذشته از کشته شدن پنج نفر از نیروهای ارتش سوریه و هواداران آن‌ها و سه نفر از نیروهای سازمان تروریستی تحریر الشام  خبر داد و نوشت که این درگیری پنجشنبه شب در حومه جنوب ادلب بین آن‌ها رخ داد.   

نیروهای ترکیه و مزدوران آن‌ها از ابتدای تجاوز خود به سرزمینهای سوریه در نهم اکتبر سال گذشته با توپ و سلاح‌های سنگین مناطق مسکونی و تاسیسات حیاتی روستاها و شهرهای الحسکه، رقه و حلب را هدف قرار دادند و باعث ویران کردن خانه‌های مردم،  از بین بردن زیرساخت‌ها و آوارگی ساکنان این مناطق شدند. 

سوریه در ۹ سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است. 

 

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه درگیری سوریه ترکیه جنگ سوریه هدف قرار دادند نیروهای ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود

امیر سرتیپ صباحی فرد در بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور و جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ در جمع فرماندهان و کارکنان این منطقه پدافند هوایی اظهار داشت: آمادگی دفاعی و توان تسلیحاتی نیروهای مسلح کشورمان همچون سدی محکم در برابر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است و روز به روز بر این اقتدار افزوده می شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو تبعیت از تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و نیز ارتقا توان نظامی به‌ویژه در حوزه پدافند است، خاطرنشان کرد: بصیرت و دوراندیشی در راستای مقابله با تهدیدات و ارتقای تجهیزات به‍روز و کارآمد، دو مولفه ارزنده در رشد و پیشرفت نیروی پدافند هوایی ارتش است.

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه قوی بودن در تمامی عرصه ها به‌ویژه حوزه نظامی موجب افزایش بازدارندگی و مقبولیت بین‌المللی کشورمان می شود، بیان داشت: تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که توانمند بودن و ارتقاء دستاوردها مطابق با فناوری روز، موجب می شود که بیگانگان در امور داخلی کشورمان دخالت نکنند و با قطع وابستگی به خارج از کشور بتوانیم شاهد اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همواره در کنار تمامی پیشرفت‌ها نباید از توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان غافل بود، تصریح کرد: آمادگی همه جانبه در همه حوزه ها، به‌خصوص در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی، دست دشمنان را در ایجاد تفرقه، هرج و مرج، آشوب و ... کوتاه می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • ۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • بسیجیان وطن همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند