Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس بیرامی اظهار کرد: این میزان شامل ۳۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان است که هر سه مولفه ارتباطی از جمله تلفن ثابت، همراه اول و اینترنت را در اختیار دارد.

وی به رشد ۱۷ برابری ظرفیت پهنای باند ورودی به ایلام در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: ۲۵ شهر این استان هم‌اکنون از نسل سوم اینترنت ۳G برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ایلام را متوازن و همه‌جانبه در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد و یادآور شد: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی این استان سال ۹۹ با اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه در حال اجرا به ۱۰۰ درصد کل مناطق روستایی استان (روستاهای بالای ۲۰ خانوار) افزایش می‌یابد.

بیرامی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این شرکت تاکید کرد: طرح‌های توسعه ارتباطی و اینترنتی هم‌اینک در ۲۲۶ روستای دیگر این استان در حال اجرا و تکمیل است.

وی از پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی اینترنت پرسرعت به این تعداد روستا (۲۲۶ روستا) خبر داد و گفت: همچنین ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق روستایی در حال اجراست که تاکنون ۸۲ کیلومترآن اجرا شده است.

بیرامی به اتصال ۱۰۰ مدرسه روستایی به شبکه اینترنت تاکنون اشاره کرد و افزود: امسال تعداد مدارس هوشمند استان به  ۶۰۰ مدرسه افزایش خواهد یافت و دانش‌آموزان برای استفاده از اطلاع‌رسانی و آموزش نوین هوشمند، محدودیتی نخواهند داشت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: مدارسی که دارای اینترنت و ای. دی. اس. ال هستند ارتقای سرویس و سرعت (حداقل ۲ مگابیت با حجم ۳۰ گیگ شارژ ماهیانه) خواهند یافت و مدارسی که فاقد این سرویس هستند مودم رایگان دریافت می‌کنند و سرویس جدید در آنها راه‌اندازی می‌شود.

بیرامی ادامه داد: همچنین ترافیک مورد تقاضای دانشگاه‌ها برای سایت و پورتال ها اعلامی از طرف وزارت علوم و تحقیقات توسط وزارت ارتباطات انجام شده و تا پایان فصل آموزشی سال ۹۹به صورت رایگان است.

به گفته وی، تامین این ترافیک به پیشنهاد و تامین هزینه وزارت ارتباطات انجام شده است.

کد خبر 516309 برچسب‌ها مخابرات روستا استان ایلام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مخابرات روستا استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد

علی محمد نادرخانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد گفت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و از محل منابع اعتبارات ملی، استانی، جهاد آبرسانی و خیرین اجرایی شد.

وی اظهار داشت: احداث ۷۴ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب و ۳۷ کیلومتر خط انتقال شامل احداث و اصلاح از جمله این طرح هاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان یادآور شد: احداث سه باب مخزن ذخیره آب در روستاهای گلابر، خانجین و آرموتلو با حجم ۸۵۰ متر مکعب از دیگر طرح هایی است که در شهرستان ایجرود طی این مدت اجرا شده است.
نادرخانی گفت: در همین مدت ۹ رشته قنات نیز در روستاهای اوغولبیک علیا، چیسب، قارموتلو، قره درق، شهرک و ملاپیری احداث شد.

وی به حفر هشت حلقه چاه آب در روستاهای احمدکندی، قره سعید، کوسه لر، اوچ تپه، سعیدآباد، گلابر، جامه سرا و شهرک نیز اشاره و تصریح کرد: برای تامین زیرساخت های آبرسانی در مناطق روستایی هیچگونه محدودیت وجود ندارد.

نادرخانی خاطرنشان کرد: استانداردسازی ۲ هزار انشعاب روستایی در شهرستان ایجرود نیز از دیگر اقداماتی است که با هدف کاهش هدر رفت آب و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین در شهرستان ایجرود اجرایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد
  • اجرای ۲۳ طرح آب‌رسانی در شهرستان ایجرود
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل