Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: خانم‌های باردار در ایام کرونایی نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

الناز امین فر اظهار داشت: خانم‌های باردار در دوران بارداری با توجه به محدودیت استفاده از دارو، توجه ویژه‌ای به سلامتی خود خصوصاً موارد پیشگیری از ویروس کرونا داشته باشند.
متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: مبحث کرونا مخصوصاً برای خانم‌های باردار بسیار پیچیده است زیرا بیماری کرونا یک بیماری نوظهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اطلاعات محدودی در خصوص درمان مادران باردار مبتلا به کرونا وجود دارد، بنابراین، مطمئن‌ترین و بهترین راه در خانم‌های باردار، پیشگیری از ابتلا به کرونا است.
متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان عنوان کرد: خود موضوع بارداری می‌تواند منجر به ضعف ایمنی بدن شود و از طرفی دیگر در دوران بارداری، ما ممنوعیت‌هایی در تجویز دارو برای زنان باردار داریم، بنابراین خانم‌های عزیز باید در دوران بارداری توجه ویژه‌ای به سلامتی خود خصوصاً موارد پیشگیری از ویروس کرونا داشته باشند.
دکتر امین فر ادامه داد: همه خانم‌های باردار به شکل روتین جهت بررسی و ویزیت‌های لازم باید به متخصصین و یا ماماهای خود مراجعه کنند و مراقبت‌های دوران بارداری خود را انجام دهند و در این راستا پیشنهاد ما این است که زنان باردار تا جایی که ممکن است رفت‌وآمدهای خود را در کلینیک‌های شلوغ محدود و مدیریت کنند.
وی افزود: خانم‌های باردار می‌توانند قرارهای ویزیت خود را با متخصصین و ماماهی خود به‌گونه‌ای تنظیم کنند که نیاز به معطلی زیاد در مطب‌ها، کلینیک‌های در بسته، محدود و پرخطر نباشد، البته موارد بالا نباید مانع از حضور خانم باردار در مواقع اورژانسی به درمانگاه و مطب شود.
متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: خانم‌های بارداری که به کلینیک‌ها و مطب‌ها مراجعه می‌کنند باید فاصله‌گذاری اجتماعی خود را با سایر افراد رعایت کنند، حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند تا جایی که ممکن است دستشان را به دهان و صورت نزنند و در موقع خروج از کلینیک نیز دستان خود را ضدعفونی کنند.
وی بیان کرد: خانم‌های باردار چنانچه مواردی از عطسه و سرفه را در خود یا اطرافیان مشاهده کردند، از ماسک استفاده نمایند و تا جایی که می‌توانند در مکان‌هایی که نیاز نیست حضور پیدا نکنند.
دکتر امین فر گفت: نیاز است که خانواده‌ها نیز نسبت به خانم‌های باردار توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا هم‌زمان جان دو انسان درگیر است.
متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: اطلاعات بسیار محدودی از ویروس کرونا و زنان باردار در دست ماست، هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا از مادر باردار به جنین منتقل می‌شود یا خیر؟ آیا این ویروس عوارضی بر مادر باردار یا جنین بر جای می‌گذارد؟ اگر احیاناً مادر باردار به کرونا ویروس مبتلا شود، فرزند وی پس از تولد یا در آینده دچار عارضه‌ای می‌شود یا خیر؟ همه این سؤالات فعلاً بی‌پاسخ است و بنابراین بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خانم های باردار دوران بارداری زنان باردار ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: قرآن کریم، کتابی آسمانی و انسان ساز است که در همواره در طول تاریخ مسیر درست را به انسان‌ها نشان می‌دهد. عرصه‌های قرآن کریم، بسترهای فروزان انوار رحمت الهی است که قلب‌های شیفته حکمت از آن حظ وافر می‌برند و این خود افتخاری بس عظیم است.

با توجه به اینکه انس با قرآن کریم می‌تواند تأثیر بسیاری در زندگی بشر داشته باشد، قرائت آن باید در برنامه روزانه ما گنجانده شود که ماه مبارک رمضان که ماه عبادت، عبودیت و بندگی خداوند به شمار می‌رود، بهترین فرصت برای این امر و پرداختن بیشتر به مباحث قرآنی و نهادینه کردن آنها در زندگی است.

در این راستا ویژه برنامه تلویزیونی محفل که یک برنامه استعدادیابی قرآنی است از ابتدا تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این برنامه در سال گذشته توانست بسیاری از مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان را به حفظ و تلاوت قرآن کریم علاقه مند کند.

«نجمه سلطانیان» مربی قرآن البرزی که یکی از سوژه‌های محفلی است، وی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: از سال ۱۳۸۵ در حال تدریس رشته مفاهیم، روخوانی و روان خوانی قرآن کریم در دارالقرآن کوثر ولایت طه شهر گلسار هستم. انگیزه من از ورود به این عرصه، خدمت به قرآن و مأنوس شدن با آن بوده است.

وی با اشاره به شرکت در مسابقات قرآنی در رشته‌های تفسیر و مفاهیم و تفسیر سوره‌های موضوعی قرآن بیان کرد: مهمترین دغدغه من در مسیر فعالیتم این است که انس بسیاری با قرآن کریم داشته باشیم و آموزه‌های آن را در زندگی خود به کار ببرم.

این فعال قرآنی پدر و همسرش را مشوق‌های خود در این مسیر دانست و مطرح کرد: فعالیت در این زمینه تأثیر بسیاری در زندگی من داشته زیرا امور قرآنی می‌تواند راه زندگی انسان را روشن کند و اگر به عقب بازگردم قطعاً باز هم این حوزه را انتخاب می‌کنم.

سلطانیان با بیان اینکه قرآن کریم در هر برهه‌ای آینده ساز بشر است، کهنگی در آن وجود ندارد و روز به روز مطالب وسیع‌تر و فصیح تری را به انسان می‌آموزد، افزود: کلاس‌های تدبر در استان البرز بسیار کم برگزار می‌شود و وضعیت موجود، آنگونه که باید و شاید نیست.

وی ادامه داد: برخی خانواده‌ها علاقه مند هستند که به جای قرآن کریم فرزندان خود را در کلاس‌های دیگری ثبت نام کنند در حالی که کودکان و نوجوانان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند که امیدوارم با ترویج فعالیت‌های قرآنی شاهد بهبود این وضعیت باشیم.

این فعال قرآنی عنوان کرد: پیشنهاد من برای گسترش فعالیت‌های قرآنی، جذب بیشتر افراد به ویژه جوانان و علاقه مند کردن آنها به انجام فعالیت‌های قرآنی و عمل به آنها و تبلیغات گسترده است تا مردم بیشتر جذب قرآن شوند و این موضوع برای آنها جذابیت داشته باشد.

وی اجرای طرح زندگی با آیه‌ها را بسیار عالی توصیف و بیان کرد: مسابقه‌هایی که در طرح «زندگی با آیه ها» برگزار می‌شود، موجب شده بسیاری از والدین و فرزندان آنها با این طرح آشنا شوند و به دنبال یافتن پاسخ سوالات باشند و در واقع به چالش کشیده شوند. روزانه هزاران نفر در این مسابقه‌ها شرکت می‌کنند.

سلطانیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: قرآن کریم مانند یک اقیانوس است که هر کس به فراخور حال خویش از آن سیراب می‌شود. امید آن می‌رود که خداوند روز به روز توفیقات ما را در زمینه‌های قرآنی افزایش دهد و بیشتر بتوانیم با این کتاب آسمانی مأنوس شویم.

کد خبر 6062891

دیگر خبرها

  • پیام های تسلیت در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی
  • زهرا شجاعی؛ زنی که «زنان» و «بانوان»‌ را جانشین «خواهران» کرد
  • زهرا شجاعی؛ زنی با ادبیات زنان و بانوان نه خواهران یا متعلقه‌ها
  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند
  • محمدرضا عارف: خانم زهرا شجاعی هم شجاع زیست و هم زیست مومنانه داشت
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید
  • ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند