Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@12:21:01 GMT

فرصت تقویت برندهای ایرانی در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۷۹۰۳

فرصت تقویت برندهای ایرانی در دوران کرونا

برای اولین بار در ایران بواسطه محدودیت های تجمع به دلیل ویروس کرونا ، سمینار آموزشی مارکتینگ با حضور ٢٢٠ نفر از مدیران و فروشندگان شرکت توزیع و پخش کالای FMCG به صورت آنلاین برگزار شد.

دکتر احمد روستا در سمینار شرکت مانی مان پارس با بیان این مطلب که  ویروس کرونا فرصت مناسبی برای تقویت برندهای ایرانی فراهم کرده است، گفت: مدیریت کسب و کار در روزهای پیش رو متفاوت تر از گذشته است و  رقابت در آینده نیازمند مدریت«فرصت درست» و مدیریت درست«فرصت» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکنر روستا با اشاره به این مهم که مدیریت درست باید مبتنی بر برنامه ریزی، اطلاعات درست، جامع و به روز باشد، ادامه داد: در حال حاضر در دنیا برنامه ریزی استراتژیک جای خود را به برنامه ریزی سناریویی داده است.

وی افزود: برنامه ریزی سناریویی به دلیل شرایط بسیار مبهم کرونایی در آینده است. این برنامه ریزی باید برای کسب و کار و زندگی شخصی باشد.

دکتر روستا گفت: برای روزهای پیش رو باید سه سناریوی بدبینانه، خوشبینانه و واقع بینانه را در دوره های سه ماهه در نظر گرفت.

به گفته وی کسی که بتواند با چابکی و هوشمندی پاسخگوی فرصت ها و نیازها باشد، با موفقیت از چالش ها عبور خواهد کرد.

دکتر روستا که در وبینار ترتیب داده شده از سوی آدامس دن اکسیر سخن می گفت، یادآور شد: در بازار رقبا فرصت ربا هستند و بنابراین باید با مدیریت درست فرصت ها را تصرف کرد.

وی افزود: مهمترین وظیفه برندها و کسب و کارها در شرایط فعلی پاسخگویی به فرصت ها، نیازها و نیازمندها است که این مهم باید چه در دوران کرونا و چه پساکرونا در دستور کار قرار دادشته باشد.

دکتر احمد روستا ویژگی های انسان را تازه پسند، تنوع طلب، تحول گرا و توسعه جو و تعالی طلب دانست و ادامه داد: باید تازه پسندی مشتری و نوآوری در کار را فراموش نکنید. تنوع را نیز باید در کالا، رفتار، خدمات و ... باید دنبال کرد چراکه نسل آینده نسلی تنوع طلب و تازه پسند است که دگرگونی را در کار و زندگی دنبال می کند.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن موارد یاد شده و با توجه به این نکته در حال حاضر شرایط مناسب برای توسعه و تقویت برندهای داخلی مهیا شده است، دولت و بخش خصوصی موظف به استفاده بهیه از این فرصت هستند.

دکتر روستا لازمه این مهم را ایجاد تحول در تقاضای مدیریت دانست و گفت: باید تقاضای منفی نسبت به برند ایرانی را شناسایی و برطرف کرد. باید دلیل دلزدگی مردم از برندهای داخلی را پیدا و نسبت به رفع آنها اقدام کرد و مهمترین بحث نیز تقاضای پنهان است که باید آنچه مردم میخواهند و نمی توانند اعلام کنند یا میخواهند و در دسترس آنها نیست را دید و پاسخ داد.

وی ادامه داد: تولیدات ما باید مبتنی بر بازار باشد و نه بر اساس سلیقه شخصی چراکه نیاز بازار یکی از عوامل مهم در موفقیت است.

 

گفتنی است در این مراسم پروفسور احمد روستا دو سخنرانی ١ ساعته داشتند و همچنین آقای پوریا پورسرخ در خصوص دلایل همکاری خود با برند دنکسیر  و برنامه‌هایی که در پیش رو می‌باشد صحبت کردند.

در پایان، پرسنل شعب سوالات خود را از جناب پروفسور روستا در خصوص راهکار‌های فروش و برخی دغدغه های خود پرسیدند.  تعداد محدودی از مدیران هر دو شرکت «مانی مان پارس» و «تهران بوران» در مراسم حضور فیزیکی داشتند و سایر افراد در شعبات از طریق اسکایپ بیزینس در این وبینار بزرگ حضور یافتند. افراد عادی نیز در لایو اینستاگرام شرکت مانی مان پارس (صاحب برند دنکسیر) از این جلسه بهره بردند.

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا برند ویروس کرونا کرونا برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است

کیومرث حبیبی به تشریح برنامه های دولت برای ایجاد زیرساخت های ثبت جهانی در روستای پالنگان پرداخت و گفت: حدود سه سال است که در حال تلاش برای ثبت جهانی این روستا هستیم و ایجاد زیرساخت ها نیز یکی پس از دیگری انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها اقداماتی مانند رمپ معلولین، سنگ‌فرش راه و ... باید ایجاد شود.

وی گفت: رویدادمحوری یکی از پارامتر‌های اصلی در ثبت جهانی روستاهاست که تاکنون سابقه برگزاری یک رویداد با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر جز در پالنگان، در هیچکدام از روستا‌های کاندید ثبت جهانی برگزار نشده است.

حبیبی با اشاره به رفع مشکل ۳۰ ساله شبکه فاضلاب روستای پالنگان، بیان کرد: لوله لازم برای اجرای این پروژه خریداری شده و ظرف یکی دو سال آینده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، جاده دسترسی روستا نیز توسط راهداری و با مشارکت مردم در حال تعریض است ضمن اینکه کل جاده دسترسی نیز با توجه به برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی پالنگان در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل روشنایی روستای پالنگان مرتفع شده و احداث چند چشمه سرویس بهداشتی هم در برنامه قرار دارد، ادامه داد: همچنین در روستای تاریخی گردشگری پالنگان یک زمین فوتسال یا زمین محصور فوتبال گل کوچک احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه دنبال نورپردازی آثار تاریخی هستیم گفت: اگر بتوانیم این روستا را در گان‌های مختلف به عنوان ثبت جهانی ثبت کنیم می‌توانیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم.

 روستای پالنگان جز ۸ استان کاندید برای ثبت جهانی است و براساس امتیاز‌هایی که یونسکو اعلام کرده، پالنگان و ابیانیه دو روستای اول از این هشت روستای انتخاب شده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • چند درصد ایرانی‌ها سفر می‌روند؟
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • اپلیکیشنی برای شناسایی برندهای حامی اسرائیل (فیلم)
  • پایان دوران تن‌هاخ: اخراجم نمی‌کنید، استعفا می‌دهم!‏