Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@21:51:57 GMT

احتمال اجباری شدن ماسک برای ادارات

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۸۵۵۲

احتمال اجباری شدن ماسک برای ادارات

معاون کل وزارت بهداشت ضمن ابراز نگرانی از تغییر باورهای برخی از مردم در مورد ویروس کرونا و عادی انگاشتن آن، در عین حال بر لزوم استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایرج حریرچی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته، دستاورد بسیار مهم کاهش مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کووید۱۹ به زیر ۵۰ نفر در روز رسید، گفت: این مهم با فداکاری و از خودگذشتگی پرسنل بهداشت و درمان کشور حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما متاسفانه اخیرا با عادی انگاشتن ویروس توسط مردم و برخی مسئولین و تغییر باورها درمورد کرونا ویروس مشکلاتی ایجاد شده است. به طور مثال اعتقاد به فاصله‌گذاری اجتماعی در نظرسنجی‌ها از ۹۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده است. واهمه و ترس سازنده از ویروس کرونا که موضوعی سازنده بود از ۷۰ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است و اعتقاد به لزوم در خانه ماندن از ۸۶ درصد به ۳۲ درصد تقلیل یافته است.

او این تغییرات آماری رخ داده را نوعی فاجعه خواند و بیان کرد: نتیجه این می‌شود که مردم اقدام به سفرهای غیرضروری می‌کنند. از دید وزیر بهداشت، سفر ضروری، سفر کاری است و سفر غیر ضروری برای تفریح است؛ به شکلی که تعداد زیادی سوار ماشین شده و شیشه‌های خودرو را بالا برده و کولر خودرو را روشن می‌کنیم و ویروس را به چرخش درمی‌آوریم و یا مثال دیگر اینکه آیا ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی بین راهی برای عدم انتقال ویروس به طور مرتب انجام می‌شود؟ این سفرها مثل بمب ساعتی عمل می‌کند؛ چراکه سبب جابه‌جایی ویروس می‌شود.

حریرچی در مورد استفاده از ماسک نیز اظهار کرد: در این مورد تاکید ما این است که هرکسی از منزل خارج می‌شود ماسک بزند. افراد می‌توانند از ماسک پارچه‌ای و خانگی نیز استفاده کنند. هر فردی که در جمع چند نفره‌ای شرکت می‌کند، ملزم به داشتن ماسک است. ما در جلسات ستاد ملی کرونا برای ادارات دولتی پیشنهاد کردیم این موضوع برای آنها اجباری باشد.

او با تاکید بر اینکه هنوز واکسن علیه ویروس کرونا ساخته نشده است، تصریح کرد: همچنین هنوز ایمنی جمعی نیز رخ نداده است. این باور که ویروس ضعیف شده، غلط است. بر خلاف تصورات، یکی از تئوری‌ها برای علت افزایش ویروس در استان‌های جنوبی استفاده از کولر گازی در فصل تابستان در محیط بسته است. گرما و سرما تاثیری در ویروس نخواهند گذاشت؛ چراکه آمار دو کشور برزیل و روسیه به عنوان نقاط گرمسیر و سردسیر قابل مشاهده است‌.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک حریرچی ادارات دولتی کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۸۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان از صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در یک سال گذشته برای فرآورده‌های تولیدی استان خبر داد و گفت: این پروانه‌ها در زمینه‌های صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی و مصالح ساختمانی است.
مهدی پژوهش با اشاره به تحقق ۱۰۹ درصد از برنامه عملیاتی سازمان ملی استاندارد در زمینه صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد گفت: سال گذشته اداره کل استاندارد استان ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی صادر کرد.
وی همچنین به تحقق ۱۲۳ درصدی برنامه سازمان در زمینه تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اشاره داشت و گفت: سال گذشته این اداره کل ۴۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی تمدید کرد.
پژوهش خاطر نشان کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
مهدی پژهش از هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهدۀ کالا‌های بدون علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد تا بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا