Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@08:04:43 GMT

حجرات مسجد جامع ارومیه احیا می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۸۶۰۳

حجرات مسجد جامع ارومیه احیا می شود

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: حجرات مسجد جامع ارومیه براساس سبک معماری اولیه آن احیا می‌شود.

جلیل جباری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه مسجد جامع ارومیه به عنوان یکی از مساجد تاریخی دوره اسلامی با محراب گچبری و منحصر به فرد بوده که در سال‌های گذشته دستخوش تغییر و تحولاتی در معماری آن شده است، افزود: در سال‌های اخیر تعریض خیابان نزدیک این مسجد و انجام لوله‌گذاری‌های انشعابات گاز و آب در اطراف آن باعث به وجود آمدن مشکلاتی در مسیر احیای این مسجد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به اهمیت تاریخی این بنای باارزش امسال اقدامات برای احیا مجدد حجرات مسجد جامع ارومیه و تعیین پلان بخش حجرات قدیمی ضلع شرقی آن آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان مقرر شده است حجرات ضلع شرقی این مسجد احیا و کاوش‌های باستان‌شناسی جهت دسترسی به آثار تمدنی پیشین نیز در مسیر شبستان گنبددار مسجد ادامه یابد.

جباری خاطرنشان کرد: برای انجام این اقدامات اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از منابع سفر ریاست جمهوری اختصاص داده شده است که در این راستا هزینه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مسجد جامع ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد جامع یزد میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، تقارن بهار طبیعت و بهارقرآن فرصت ارزشمندی شد تا برنامه‌های ویژه‌ای در این ایام در اماکن تاریخی و مذهبی استان یزد برگزار شود.

یکی از پررونق‌ترین این مکان‌ها مسجد جامع یزد است که میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی است. 

غرفه عفاف و حجاب، ذکر خاطرات شهدا، تلاوت قران کریم، اجرای سرود، اجرای ورزش باستانی، پویش کمک به نیازمندان، مشاوره، غرفه کودک و نقاشی از جمله برنامه‌هایی است که این روز‌ها و شب‌ها در مسجد جامع یزد برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • مراسم زنده احیا مسجد بلال از رادیو فرهنگ
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • افتتاح طرح توسعه مسجد جامع روستای خور از توابع بخش مرکزی بردسکن
  • محفل انس با قرآن در مسجد جامع کبیر یزد برگزار می‌شود
  • حضور جمعیت نمازگزاران در مسجد 5 گنبدی پاکستان در ماه مبارک رمضان
  • مسجد جامع یزد میزبان برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی و اجتماعی
  • بافت تاریخی پیرامون مسجد جامع اصفهان احیا شود