Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@16:51:54 GMT

تولید روزانه ۱۴۰ تن زباله در یاسوج

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۸۶۱۹

تولید روزانه ۱۴۰ تن زباله در یاسوج

شهردار یاسوج گفت: روزانه به طور میانگین در شهر یاسوج حدود ۱۴۰ تن زباله تولید و بخشی از آن در طبیعت رها می‌شود.

به گزارش ایمنا، نستهن مقدم با بیان اینکه تولید پسماند بخشی از زندگی انسان‌ها است، اظهار کرد: همه شهروندان و مسئولان باید در برابر جمع آوری و دفن صحیح پسماند احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: روزانه به طور میانگین در شهر یاسوج حدود ۱۴۰ تن زباله تولید و بخشی از آن در طبیعت رها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار یاسوج گفت: امکان تملک زمین برای شهرداری یاسوج به منظور دفن زباله وجود ندارد و پیمانکار نیز تا زمانی که زمین واگذار نشده سرمایه گذاری نمی‌کند.

مقدم اضافه کرد: واگذاری منطقه «دوپشته» دشت‌روم بویراحمد برای دفن زباله‌های شهر یاسوج تا مراحل مطلوبی پیش رفته سرمایه‌گذار آمادگی کامل را دارد تا کارخانه بازیافت زباله را در این منطقه راه اندازی کند و از اداره کل منابع طبیعی انتظار می‌رود زمین به مقدار لازم در اختیار شهرداری قرار دهد تا هرچه سریع‌تر زباله‌ها موجود در آب‌های زیر زمینی نفوذ نکند و سلامت مردم در معرض خطر قرار نگیرد.

وی عنوان کرد: به منظور دفن زباله‌های عفونی یاسوج با یک شرکت بخش خصوصی رایزنی شده و با اختصاص چهار هکتار زمین سایت مخصوص تبدیل زباله‌های عفونی به بی خطر از سوی این شرکت ایجاد می‌شود.

کد خبر 426261

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری مدیران شهری مشارکت شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان وی با بیان اینکه کشتارگاه‌های استان در حال حاضر به شدت زیان‌ده شده‌اند و تولید برای آنها صرفه اقتصادی ندارد، ادامه داد: بحث‌های درباره اینکه مرغ زنده با قیمت ۵۸ هزار تومان از سوی زنجیره‌ها خریداری شود و در ازای تحویل ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ به پشتیبانی امور دام ۲۰ درصد مجوز صادرات دریافت کنند مطرح شده است که امیدواریم این اتفاق رخ دهد تا بخشی از زیان تولیدکنندگان از این طریق رفع شود.

دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان با اعلام اینکه روز گذشته نیز جلسه امنیت غذایی با موضوع هوشمندسازی تامین و‌توزیع مرغ در سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد، عنوان کرد:در این جلسه پیرامون فعالیت هر یک از طرفین قرار داد بحث و تبادل نظر شد که در ادامه هریک از اعضا و دستگاه‌های نظارتی نیز نظرات خود را به جلسه اعلام کردند که مقرر شد سامانه به صورت کامل اجرایی و فعال و طرفین دیگر تفاهم بهره‌برداری لازم را به عمل آورند تا شاهد شفافیت، عدالت محوری و استفاده بهینه از داده‌های آماری مندرج در سامانه باشیم.

نادران با بیان اینکه سامانه ستکاوا در حال حاضر در استان گلستان فعالیت می‌کند و عرضه از سوی کشتارگاه‌ها و خرید از طریق آن انجام می‌شود، اظهار داشت: احتمالا از ۲ هفته آینده چرخه سامانه ستکاوا در استان کامل و فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۶۵ هزار تومان رسید
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • روزانه حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل
  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد