Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش درباره امتحانات حضوری با بیان اینکه تمام مدارس باید بعد از برگزاری امتحانات ضدعفونی شوند، دانش‌آموزان نیز باید با ماسک وارد شوند، گفت: اگر آزمون‌ها در پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری انجام شود برای مصالح عمومی دانش‌آموزان مفیدتر است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجی میرزایی درباره پایان سال تحصیلی و برگزاری امتحانات دانش‌آموزان اظهار کرد: به پایان سال تحصیلی نزدیک می‌شویم و همزمان با فصل برگزاری امتحانات، سؤالات، ابهامات و نگرانی‌هایی از سوی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در سال تحصیلی جاری، پدیده غیرمنتظره کرونا اتفاق افتاد و نظام آموزشی را تحت تأثیر قرار داد؛ از همان ابتدا سیاست اصلی این بود که از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم به همین دلیل مدارس را تعطیل اعلام کردیم و از همان روز‌های ابتدای اسفند، مدارس تعطیل شد، اما چون نمی‌دانستیم مدارس چه زمانی بازخواهند شد لازم بود برای جلوگیری از وقفه آموزشی تدبیری کنیم به همین دلیل برنامه‌های تلویزیونی و شبکه شاد طراحی شد همچنین تولید بسته‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفت و در انتها زمانی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دادیم تا اگر ابهام و سوالی دارند با مراجعه به مدرسه امکان طرح سوال داشته باشند و معلمان هم برای پاسخ به سؤالات آن‌ها حضور داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون آماده برگزاری امتحانات هستیم و باید تلاش کنیم پایان خوشی برای سال تحصیلی رقم بزنیم؛ براساس برآورد‌های کارشناسان بهداشتی و سازمان‌های بین المللی نمی‌دانیم چه زمانی با کرونا خداحافظی خواهیم کرد و پیش‌بینی می‌شود این ویروس همچنان ادامه داشته باشد بنابراین باید تلاش کنیم، زندگی کردن در کنار کرونا را بیاموزیم و آموختن و تحصیل در کنار کرونا را فرابگیریم.

جریان آموزش در کنار کرونا را باید فرا بگیریم

حاجی میرزایی ادامه داد: ما باید ظرفیت خود را بالا ببریم برای اینکه بتوانیم از خودمان مراقبت کنیم و دانش‌آموزان در شرایط متفاوتی که با آن مواجه می‌شوند از سلامت خود مراقبت کنند خانواده‌ها نیز بتوانند از سلامت فرزندانشان مراقبت کنند و در نهایت ما در آموزش و پرورش از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم همه ماباید این توانمندی را در خودمان افزایش دهیم که چگونه می‌توانیم با وجود کرونا جریان زندگی را استمرار دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون برای برگزاری امتحانات نهایی چه تمهیدات بهداشتی در نظر گرفتید تا خانواده‌ها نگران سلامت فرزندانشان نباشند، متذکر شد: تلاش ما این است با رعایت حداکثر ایمنی کار انجام شود و در مجموعه پایه‌های تحصیلی برای دو پایه نهم و دوازدهم امتحانات سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار داریم بنابراین تشخیص دادیم امتحانات این دو پایه به صورت حضوری باشد، چون در سرنوشت آینده دانش‌آموزان تأثیر‌گذار است.

مدارس باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت: به همه مدارس ابلاغ کردیم باید حداکثر مراقبت را به عمل آورند و فاصله بین دانش‌آموزان رعایت شود، از تراکم و اجتماع دانش آموزان پیشگیری کنند و فرصتی فراهم شود تا آن‌ها با آرامش در امتحانات شرکت کنند. امتحانات پایه نهم آغاز شده و امتحانات پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد ماه برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان با ماسک وارد جلسه امتحان شوند

حاجی میرزایی ادامه داد: تمام حوزه‌های برگزاری آزمون باید ضدعفونی شوند و بعد از برگزاری امتحانات مجدد ضدعفونی شوند؛ دانش‌آموزان باید با ماسک وارد حوزه‌های امتحان شوند و مدارس آمادگی دارند اگر افرادی ماسک نداشتند آن را در اختیارشان قرار دهند و با رعایت حداکثر مراقبت‌های بهداشتی دانش‌آموزان در امتحانات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: ما همه تمهیدات را به عمل آوردیم و همه مراقبت‌ها را انجام دادیم تا خطری دانش‌آموزان را تهدید نکند؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر آزمون‌ها در پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری انجام شود برای مصالح عمومی دانش‌آموزان مفیدتر است.

معلمان چگونه در امتحانات غیرحضوری نمره بدهند؟

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون تکلیف امتحانات پایه نهم و و دوازدهم مشخص شده است، در سایر پایه‌های دوره متوسطه وضعیت چگونه است، گفت: در سایر پایه‌ها اعلام کردیم امتحانات به صورت غیرحضوری انجام شود، براساس مجموعه ارزیابی‌هایی که معلمان از دانش‌آموزان در آموزش مجازی دارند، از طریق کار‌های عملی که به دانش آموزان می‌دهند، تست‌هایی که از آن‌ها می‌گیرند و آزمون‌هایی که در زمان دایر بودن مدارس برگزار شد و در کل براساس ارزیابی عمومی از دانش‌آموزان نمرات آن‌ها تعیین و اعمال می‌کنند.

حاجی میرزایی در پاسخ به این پرسش که در برخی هنرستان‌ها به دانش‌آموزان اعلام شده امتحانات دروس تخصصی حضوری است و شرط شرکت در امتحانات شرکت در کلاس‌های جبرانی حضوری است و حتماً باید در کلاس‌ها شرکت کنند، عنوان کرد: آزمون‌هایی که باید عملی انجام شود و توانمندی‌های حرفه‌ای و مهارتی دانش‌آموزان را می‌سنجد حتماً باید به‌صورت حضوری باشد، زمان برگزاری امتحانات را افزایش دادیم یعنی در مورد پودمان‌هایی که آموزش‌ها به‌صورت کامل ارائه نشده است همچنان فرصت را تمدید کردیم و دانش‌آموزان می‌توانند به مدارس مراجعه کرده و آموزش‌ها را به‌صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دریافت کنند و بعد در آزمون عملی شرکت کنند.

وی درباره امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی متذکر شد: درباره دوره ابتدایی، چون ارزیابی به روش توصیفی است، امسال نیز همین روش انجام شده و دانش‌آموزان از سوی معلمان ارزیابی می‌شوند البته درباره پایه اول دبستان حساسیت داریم و اعلام کردیم معلمان باید مطمئن شوند که دانش‌آموز پایه اول توانایی خواندن، نوشتن و حساب کردن را کسب کرده باشد و درباره سایر پایه‌ها آزمون‌ها توسط معلمان به شیوه غیرحضوری انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانش آموز کرونا ویروس معلم آموزش در کرونا برگزاری امتحانات نهم و دوازدهم آموزش و پرورش سایر پایه ها حضوری انجام سال تحصیلی انجام شود شرکت کنند پایه نهم آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار هم اکنون در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است. داوطلبان با استفاده از شماره پرونده، شماره شناسنامه و کدملی می‌توانند از نتیجه خود مطلع شوند.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۳، صبح روز جمعه «هجدهم اسفند ۱۴۰۲» برگزار شد. در آزمون استخدام رشته‌های شغلی آموزگاری، ۲۸ هزار آموزگار برای مدارس ابتدایی استخدام خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۸ هزار نفر در سال تحصیلی آینده به کادر آموزشی در دوره ابتدایی اضافه خواهند شد.

حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نویدبخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است، گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند‌سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت ۶۰۰۰ نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

او با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش‌آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است، تاکید کرد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا ۱۰۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط بانشاطی برای دانش‌آموزان آماده کنیم.

منبع: ایسنا

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش