Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ابوالفضل مکرمی‌فر روز شنبه با اعلام این خبر افزود: براساس داده‌های گمرک وزن این صنایع دستی که از مرزهای خارجی استان صادر شده، ۹ میلیون کیلوگرم بوده است.
وی ادامه داد: مهمترین صنایع دستی صادراتی خراسان رضوی شامل چوب و مشتقات آن، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، شیشه‌های سنتی، گلیم و زیلو، مبلمان چوبی مس و مشتقات آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مکرمی‌فر درباره جزئیات صادرات صنایع دستی اظهار داشت: چوب و مشتقات آن به ارزش ۲۸۸هزار و ۷۱۴ دلار، زیورآلات به ارزش ۳۳هزار و ۲۵۸ دلار، سفال و سرامیک به ارزش ۲۰ هزار و ۲۱۴ دلار، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به ارزش ۳۱هزار و ۴۶۰ دلار صادر شده است.

وی ادامه داد: شیشه های سنتی به ارزش ۱۴۷هزار و ۱۷۴ دلار، گلیم و زیلو به ارزش ۹ میلیون و ۵۴هزار و ۷۲۵ دلار، مبلمان چوبی به ارزش ۶۳۴ هزار و ۲۹۷ دلار، مس و مشتقات آن به ارزش ۲۷ هزار و ۴۴۲ دلار و مبلغ ۴۲۲ هزار و ۳۲۱ دلار نیز سایر محصولات صنایع دستی از خراسان رضوی صادر شده است.

هم اکنون حدود ۲۰هزار نفر در خراسان رضوی از محل تولید و فروش صنایع دستی ارتزاق می‌کنند.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صادرات غیر نفتی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ پرداخت شد.   مصطفی هادی شاه‌وردی افزود: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان مبلغ ۱۰۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اعطایی بند الف تبصره ۱۸ برای ۱۷۷ طرح صنایع‌دستی در راستای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی و ثبات اقتصادی و حفظ زنجیره ارزش پرداخت شد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: مبلغ ۲۴۴ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال به ۲۱۴ طرح از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت شده است.   او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ لیست ۷۵۰ هنرمند صنایع‌دستی متقاضی بیمه تامین اجتماعی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی دو مرحله برای تأمین منابع ارسال شد.

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌ دستی ایجاد شد
  • صنایع دستی خراسان جنوبی را بشناسیم
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • ارزش‌گذاری گوهرسنگ‌ها به مشهد تفویض اختیار شد
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • ثبت ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس
  • صادرات بیش از هزار تن انواع محصولات دامی از استان زنجان