Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، اولین جلسه کمیسیون ایمنی حمل ونقل وسوانح رانندگی استان با حضور اعضاء کمیته در محل سالن جلسات استانداری برگزار گردید. سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای جاده ها و بزرگراه ها باید پیوست اجتماعی داشته باشد، گفت: در اجرای جاده ها، علاوه بر ایمنی ترددها، باید نیازهای مردم روستاهای مسیر هم مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس محسن محمدی در نشست کمیسیون ایمنی حمل و نقل وسوانح رانندگی خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از دغدغه ها در اجرای بزرگراه، بویژه در مسیر بجنورد-جنگل گلستان، عبور روستاییان از عرض جاده است که این امر مخاطراتی را برای این عابران به دنبال دارد. وی افزود: محوریت در ساخت جاده ها، تامین و ارتقای ایمنی ترددها است البته در این زمینه باید مخاطرات تردد عرضی از جاده که توسط روستاییان انجام می شود مورد توجه باشد. وی با بیان اینکه روستاییان مسیر بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان برای تامین معاش، ناگزیر از تردد عرضی هستند گفت: قرار است در این زمینه کمیته ای متشکل از راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، فرمانداری ها و مدیریت دفتر فنی استانداری ایجاد و نسبت به بررسی و تصمیم گیری اقدام نمایند. وی افزود: این کمیته قرار است تا 10 روز آتی راهکارهای رفع مشکلات محور آشخانه - جنگل گلستان را به لحاظ حقوقی و فنی با هدف تسهیل بهره برداری بهینه از بزرگراه مورد بررسی قرار دهد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم در این نشست بالا بودن شمار حادثه های ترافیکی در محورهای روستایی را از دغدغه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: سال گذشته خراسان شمالی به لحاظ تلفات سوانح رانندگی در جاده های برون شهری در جایگاه پنجم استان های کشور قرار داشت اما جایگاه این استان در شمار تلفات سوانح در محورهای روستایی در ردیف 25 استان های کشور بودکه وضعیت بحرانی این محورهابدلیل اینکه کارکرد این محورها عملاًفراترازسرویس دهی به چندروستااست،همواره باچالش جدی همراه است. جعفر شهامت اظهار داشت: در مجموع خراسان شمالی در سال گذشته، در زمینه کاهش تلفات سوانح راه های برون شهری و روستایی در ردیف 15 استان  کشور قرار گرفته است. وی افزود: شمار کاربران محورهای روستایی استان بالا است، یک محور روستایی در اصل به عنوان یک محور منطقه ای مورد استفاده اهالی چند روستا است از این رو تردد هاعملاًدرحدیک محوراصلی درجریان است وتناسبی بازیرساختها ندارد. وی اظهار داشت: شرایط ایمنی در راه های روستایی استان شکننده است بنابراین نیاز است توجه بیشتری به این جاده ها مبذول شود. فرماندار شهرستان مانه و سملقان هم با تاکید بر لحاظ شدن مسائل اجتماعی در اجرای پروژه های بزرگراه، تردد اهالی روستای چمن بید از بزرگراه را از دغدغه ها عنوان کرد و گفت: نباید نسبت به مطالبات مردم روستا بی تفاوت بود باید با اجرای طرح ها همچون زیر گذر مشکلات این اهالی را حل کرد. محمود رضا معموری اظهار داشت: بساط دست فروشان در حاشیه جاده اصلی و عرضه محصولات کشاورزی توسط روستاییان در حریم جاده از دیگر مشکلات در زمینه ایمنی تردد در جاده ها است. علیرضا گل حسنی، فرماندار شهرستان گرمه هم در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به مسائل اجتماعی در اجرای پروژه های راهسازی گفت: پیش از این شاهد اعتراض های مردم روستاها برای مشکلات در تردد عرضی از جاده ها بوده ایم، بنابراین باید مطالبات مردم در این زمینه مورد توجه باشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: خراسان شمالی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، در تماس تلفنی هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این تماس همچنین تحولات غزه و ضرورت آتش بس فوری مورد تأکید وزرای خارجه دو کشور قرار گرفت.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اظهارات تحریک کننده مقامات رژیم اسرائیل در منطقه، بر اهمیت تلاش جمعی برای پایان دادن به جنگ در غزه و بحران در منطقه تأکید نمود.

کد خبر 6082712 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • اجرای اقدامات برای تامین زیرساخت ها ورفع مشکلات مردم سیل زده
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌های ایران در حال وقوع است/ برای کاهش تورم این اقدام لازم است
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • پارک‌های بانوان شهر خرم‌آباد ساماندهی می‌شوند
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • اطلاعیه مسدودشدن چند محور کرمان