Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران روز پنجشنبه سوم مهرماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بورد‌های منطقه‌ای در روز پنجشنبه سوم مهرماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با هدف تایید صلاحیت شاغلین حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استاندارد‌ها و معیار‌های جهانی به عنوان جزئی از فرایند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه‌های مرتبط است.

حضرتی ادامه داد: فرایند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و این پروانه مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان میدهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تاکنون در ۴ مرحله، حدود ۳۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای براساس کسب امتیاز لازم بازآموزی صادر شده و مقرر شده است که از سال‌جاری برای اولین بار کسب صلاحیت علمی از طریق برگزاری آزمون سراسری جهت فارغ التحصیلان پرستاری سال ۹۶ به بعد، فارغ التحصیلان گروه‌های پرستاری سال‌های قبل که موفق به کسب امتیاز لازم بازآموزی نشده‌اند، انجام گیرد.

از سال جاری و پس از برگزاری آزمون، پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران بر اساس کسب امتیاز آموزش و تایید صلاحیت اخلاقی و سلامت جسمی و روانی صادر می‌شود. هم اکنون داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان پست‌های مدیریتی و پرستاران متقاضی پروانه مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل الزامی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز سنجش آموزش پزشکی صلاحیت حرفه ای پرستاران وزارت بهداشت آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران پروانه صلاحیت حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس

فرشید فتوت در مراسم اختتامیه مرحله سوم رویداد ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای پیمانکاران شهرستان‌های غرب استان فارس به میزبانی شهرستان کازرون گفت: طی رویداد ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای نیرو‌های پیمانکاری در مرحله نخست در منطقه جنوب استان به میزبانی شهرستان لار تعداد ۲۰۳ نفر، در مرحله دوم در منطقه شرق استان به میزبانی شهرستان فسا تعداد ۳۴۴ نفر و در مرحله سوم در منطقه غرب استان تعداد ۲۷۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری در حوزه‌های دانشی، ایمنی، تخصصی، مهارتی، روان شناختی و طب کار مورد ارزیابی و پایش قرار گرفتند.

او با اشاره به اهمیت بسیار زیاد منابع انسانی در افزایش بهره‌وری و کیفیت خدمات قابل ارائه به مشترکین و سایر ذینفعان گفت: در جهت حفظ سرمایه انسانی و به تبع آن دستیابی به اهداف و فعالیت‌های شرکت، ارتقای مهارت‌های فنی و شغلی و توانمندسازی نیروی انسانی ضرورت دارد.

فتوت بیان کرد: از آنجا که سیمبانان و کارگران صنعت برق مسئولیت خطیری در صنعت برق و تامین برق مطمئن و پایدار دارند، برگزاری چنین رویداد‌هایی می‌تواند در افزایش آگاهی و مهارت آنان و کاهش حوادث حین کار تاثیر بسزایی داشته باشد.

او یادآور شد: این رویداد‌ها با همکاری شرکت توانیر، انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد