Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا اعلام کرد که بیانیه تازه این اتحادیه مغایر اصل استقلال افغانستان است، بنابراین آمریکا و متحدانش در امور داخلی این کشور مداخله نکنند. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا درباره افغانستان گفت: در این بیانیه نکاتی است که مغایر با حق استقلال افغان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که نظام‌های تحمیل شده از خارج همواره سبب جنگ در افغانستان شده و چنین حکومت‌هایی برای مردم این قابل قبول نیست.

سخنگوی طالبان تاکید کرد که این گروه متعهد است که در امور داخلی دیگر کشورها مداخله نمی‌کند و دیگران نیز نباید با دخالت در امور افغانستان بحران را پیچیده‌تر کنند.

مجاهد با اشاره به توافقنامه قطر گفت: بر اساس توافقنامه امضا شده با آمریکا، متحدان واشنگتن نیز متعهد هستند که در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند. درباره نظام آینده، خود افغان‌ها در طی مذاکرات تصمیم می‌گیرند و این حق مشروع افغان‌ها است.

عدم استقرار «امارت اسلامی» شرط اتحادیه اروپا برای ادامه کمک‌ها به افغانستانسخنگوی طالبان: مردم باید درباره نظام آینده افغانستان تصمیم بگیرند

 اتحادیه اروپا پیش‌تر در بیانیه‌ای تاکید کرد کهکمک‌های آینده اروپا به افغانستان به شرط حفظ نظام جمهوری، حفظ دستاوردهای 19 سال گذشته و عدم استقرار امارت اسلامی در این کشور ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان

رافایلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که این اتحادیه و سازمانی صحی جهان به‌گونه‌ مشترک از بیماران سرطانی در کشور حمایت می‌کنند.

آیودیس از روند درمان و نگهداری بیماران سرطانی در شفاخانه‌ای در کابل نیز دیدار کرده است.

این در حالی است که چندی پیش سازمان صحی جهان اعلام کرده بود که میزان بیماری سرطان در جهان تا سال ۲۰۵۰ رشد ۷۷ درصدی را ثبت خواهد کرد.

به گفته این سازمان، انتظار می‌رود میزان سرطان‌های تشخیص داده‌ شده در سه دهه آینده به ۳۵ میلیون تن برسد که در مقایسه با ۲۰ میلیون مورد به ثبت‌ رسیده در سال گذشته، رشد خیره‌کننده را نشان می‌دهد.

این بیماری سالانه جان شمار زیادی از شهروندان افغانستان را نیز می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند