Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@18:39:54 GMT

قیمت کاغذ کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۹۵۲۹

قیمت کاغذ کاهش یافت

قیمت کاغذ چاپ و تحریر که در یک ماه اخیر با سیب نسبتا زیادی افزایش یافته بود،‌ امروز در بازار آزاد با کاهش مواجه شد. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کاغذ که در بازار آزاد در یک ماه اخیر با افزایش قیمت 50 تا 70 هزارتومانی روبرو شده بود،‌ امروز شنبه 10 خرداد ماه با کاهش چند هزار تومانی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس هر بند کاغذ چاپ و تحریر 70 گرمی در اندازه 70 در 100 به قیمت 360 هزار تومان معامله شده است،‌ اما سایر انواع کاغذ و مقوا همچون کاغذ گلاسه و مقوا همچنان با افزایش قیمت مواجه هستند.

کاغذ روزنامه نیز از کیلویی 9 هزار تومان به کیلویی 9800 تومان رسیده است. پیش از این عمده‌ترین دلیل افزایش قیمت کاغذ در بازار آزاد افزایش نرخ ارز و عدم تایید ارز اختصاصی به واردکنندگان از سوی بانک مرکزی عنوان شده بود. انتظار می‌رود در روزهای پیش رو دولت با تدابیری مانع از برگشت بازار کاغذ به دوران بحران سال‌های گذشته شود.

خواب بازار کاغذ آشفته شد/ روند صعودی قیمت کاغذ چاپ و تحریر

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تولید کاغذ در ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید کاغذ در ایران تولید کاغذ در ایران قیمت کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

درهم و دلار در روز قبل در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند و حباب درهم با افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت دلاری درهم بیشتر شد.

بررسی‌ها از روند قیمتی ارز نشان می‌دهد که نوسان روزانه قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است. اگر ریسکی متوجه بازار‌ها نشود دلار می‌تواند پس از شناسایی سطوح فعلی به سطوح پایین‌تر حرکت کند. در حال حاضر ریسک‌های ژئوپلتیکی خاورمیانه عامل اصلی اثرگذار بر عامل انتظارات عرضه و تقاضا در بازار ارز است.

سکه و طلا علاوه‌بر دلار تحت تأثیر ارزش اونس جهانی طلا قرار دارند. حرکت طلا در یک ماه گذشته تحلیل‌گران را بر آن داشته تا بار دیگر متغیر‌ها و پارامتر‌های مورد نظر در بازار ارز را مورد ارزیابی قرار دهند.

گلدمن ساکس در آخرین گزارش خود اعلام کرد نرخ‌های بهره، شاخص دلار و انتظارات از رونق و رکود اقتصادی به عنوان مهم‌ترین پارامتر‌های سنتی موثر بر بازار طلا رشد اخیر اونس جهانی طلا را توجیه نمی‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده دلیل افزایش اونس طلا در سال ۲۰۲۲ ناشی از افزایش تقاضای فیزیکی است که به دلیل شتاب انباشت طلا به وسیله بانک‌های مرکزی اقتصاد‌های نوظهور و افزایش تقاضای خرده‌فروشی کشور‌های آسیایی است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، انتخابات ایالات متحده در کنار ریسک‌های ژئوپلتیک عاملی است که قدرت انحراف صعودی طلا را حفظ کرده است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از ارزش اونس جهانی طلا در سال جاری را از دو هزار و ۳۰۰ دلار به دو هزار و ۷۰۰ دلار ارتقاء داده است.

در حال حاضر محدوده ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان محدوده حمایتی طلای آب شده است که شکست آن زمینه را برای کاهش بیشتر طلا را فراهم میکند.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹