Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا عنایتی در دیداری برابر استقلال رشت، هفت بار برای ابومسلم گلزنی کرد.

طرفداری- رضا عنایتی، مهاجم سابق تیم ملی ایران و تیم فوتبال استقلال تهران، در روزگاری که در ابومسلم بازی می کرد، در جریان دیدار برابر استقلال رشت، یک روز به یاد ماندنی را پشت سر گذاشت.

حالا مرتضی اخوان در این باره یادداشتی را در روزنامه شهرآرا منتشر کرده است که می توانید مشاهده کنید:

روز خاص عنایتی در ورزشگاه تختی

 در روزی که ستاره ارمنی خط آتش پرسپولیس در زمین آزادی با غرور گام برمی‌داشت و صدر جدول گل‌زنان لیگ برتر اول را در دست داشت، رضا عنایتی چراغ اولین‌ها را برای مشهد روشن کرد و در توفان یک‌نیمه‌ای‌اش، خرمن استقلال رشت را به آتش کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

18سال پیش در چنین‌روزی ابومسلم در آخرین دیدار لیگ برتر اول و درحالی‌که همه‌چیز برای آقای گلی ادموند بازیکیان، همان «بزیک» خط حمله پرسپولیس، فراهم بود، با درخشش شگفت‌انگیز رضا عنایتی، مهاجم بومی و آینده‌دارش توانست استقلال رشت را در ورزشگاه تختی با نتیجه 9 بر 2 از پیش‌رو بردارد؛ پیروزی اعجاب‌آوری که با 7 گل رضای آقای‌گل همراه بود تا عنایتی، پسر مشهدی بیست‌وپنج‌ساله، نخستین آقای‌گل تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران لقب بگیرد. او بعدها 2 بار دیگر با پیراهن استقلال تهران این عنوان را به دست آورد و با گل‌زنی‌های بی‌حد‌وحصرش در تاریخ لیگ برتر توانست عنوان آقای‌گل تمام ادوار این مسابقات را تابه‌امروز از آنِ خود کند، عنوانی که بعید است به این زودی‌ها کسی بتواند از او پس بگیرد.

ابومسلم کاظمی، استقلال حجازی

ابومسلم در نخستین دوره لیگ برتر با فرهاد کاظمی نمایشی درخشان داشت و توانست در پایان فصل در جایگاه پنجم جدول بایستد. در سوی دیگر نکته جالب‌توجه حضور مرحوم ناصر حجازی روی نیمکت استقلال رشت بود. حجازی در بازی رفت توانسته بود با برتری 2بر0 تیمش مقابل ابومسلم مچ فرهاد کاظمی را بخواباند. بااین‌همه در بازی برگشت که سقوط تیمش به لیگ دسته‌یک قطعی شده بود، بدجور غافل‌گیر شده و شکست سختی را متحمل شد.

40 گل، 40امتیاز

ابومسلم در نخستین فصل لیگ برتر توانست یک عنوان دیگر را در تاریخ این مسابقات به نام خود ثبت کند و آن‌هم عنوان بهترین خط حمله رقابت‌ها بود. ابومسلم در این فصل 40امتیاز گرفت و خط آتشش با حضور رضا عنایتی و ایمان رزاقی‌راد 40 گل به ثمر رساند؛ در‌حالی‌که قهرمان فصل، پرسپولیس، 36 گل زد. شاگردان فرهاد کاظمی در نخستین لیگ برتر تاریخ در قامت گربه‌سیاهی برای بزرگان فوتبال ایران ظاهر شدند و نمایش‌هایشان همه را مات‌ومبهوت کرد. رضا عنایتی نخستین آقای گل لیگ برتر فوتبال در آن فصل 17 گل برای ابومسلم زد که 7 گل آن در هفته پایانی برابر استقلال رشت رقم خورد!

پرگل‌ترین بُرد تاریخ لیگ برتر

ابومسلم و استقلال رشت 9خرداد1381 یک تصویر تاریخی دیگر را هم به ثبت رسانده است؛ دیداری که پُرگل‌ترین بازی تاریخ لیگ برتر لقب گرفته است. بعد از پیروزی 9بر2 ابومسلم برابر استقلال رشت شاید بتوان دیدار پرسپولیس و پگاه رشت در آغاز لیگ برتر یازدهم را که با برتری 8بر2 ارتش سرخ پایتخت به پایان رسید، پُرگل‌ترین بازی تاریخ لیگ برتر دانست. نکته مشترک این 2 بازی‌، شکست سنگین تیم‌های رشتی است.

گلر رشتی با عنایتی مشهور شد

سنگربان استقلال رشت شاید حتی فکرش را هم نمی‌کرد بعد از خوردن 7 گل از رضا عنایتی و 9 بار بازشدن دروازه‌اش برابر یاران عنایتی در اولین لیگ برتر تاریخ فوتبال ایران مسیر سعادت را در پیش بگیرد. او بعد از آن بازی معروف اگرچه مورد انتقاد و حتی اتهام تبانی هم قرار گرفت، اما سال‌ها بعد توانست خودش را دوباره پیدا کند و حتی مربی گلرهای تیم‌هایی چون سیاه‌جامگان و پرسپولیس هم باشد! البته حضور او در پرسپولیس به‌عنوان مربی ویژه و اختصاصی علیرضا بیرانوند بود. سیدی، نام گلری است که با عنایتی مشهور شد و به‌عنوان مربی مخصوص بیرانوند دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: برابر استقلال رشت تاریخ لیگ برتر رضا عنایتی آقای گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم

زایمان سزارین به دلیل مشکلاتی که منشاء مادری یا جنینی دارند در زمان طبیعی آن ۳۹ هفته و دو روز انجام می‌شود ولی اگر نوزاد به بهانه تاریخ رند زودتر از موعد معمول یعنی در ۳۷ یا ۳۸ هفتگی به دنیا بیاید، نارس است و در بیشتر موارد در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرامی‌گیرد.

این نوزادان جانشان در خطر است و در صورت بستری در بخش‌های ویژه نوزادان علاوه بر دریافت دارو، احتمال ایجاد مشکلاتی در سیستم مغز و اعصاب و بیماری‌های تنفسی و خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها وچود داشته و فرآیند رشد این نوزادان هم دچار اختلال می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی
  • پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس/ برنامه ۷ دیدار مرحله حساس
  • پرسپولیس در یک‌هشتم جام حذفی؛ ۲۵ صعود از ۳۱ حضور
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • ممنون که فقط دنبال استقلال و پرسپولیس نیستید | این تیم شانس اصلی قهرمانی است
  • غایب بزرگ استقلال برابر تراکتور
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری
  • برتری پنج گله توپچی‌ها؛ سنگین‌ترین شکست تاریخ چلسی مقابل آرسنال!
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازبان استقلال / یگان‌ویژه شکایت کرده است