Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@23:39:49 GMT

مرگ 10 درصد بیماران دیابتی مبتلا به کووید-19

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۹۶۵۶

مرگ 10 درصد بیماران دیابتی مبتلا به کووید-19

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید نشان می دهد که از هر 5 بیمار کووید-19 دارای دیابت یک نفر به دستگاه تنفسی احتیاج پیدا کرده و 10 درصد آنان می‌میرند.

مطالعه انجام شده در فرانسه اولین موردی است که به طور خاص تأثیر این بیماری را در بیماران بستری مبتلا به دیابت بررسی کرده است. این نشان می دهد که 65درصد از بیماران مبتلا به ویروس کرونای مبتلا به دیابت بستری در بیمارستان، مردان هستند و میانگین سنی همه بیماران 70 سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد که وجود عوارض دیابتی و افزایش سن، خطر مرگ را افزایش می دهد. این مطالعه نشان داد که افزایش شاخص توده بدنی با افزایش خطر نیاز به دستگاه تنفس و همچنین افزایش خطر مرگ همراه است.

این تیم تحقیقاتی، 1317 بیمار بستری در 53 بیمارستان فرانسه (اعم از دولتی و خصوصی) را بین تاریخ های 10-31 مارس مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

اکثر بیماران بستری مبتلا به دیابت نوع 2 (89 درصد) بودند در حالی که تنها 3 درصد دیابت نوع 1 داشتند و بقیه سایر موارد بودند.

عارضه‌های عروقی مشکلات مربوط به مویرگ‌های مانند مشکلات چشم، کلیه و اعصاب در 47درصد افراد مورد مطالعه مشاهده شد در حالی که عوارض ماکرووواسکولار، در رگ ها و شریان های قلب، مغز، پاها و در 41 درصد از بیماران مورد بررسی وجود داشتند.

وجود عوارض عروقی یا ماکرواسکولار هر کدام بیش از دو برابر خطر مرگ در روز هفتم را افزایش می دهد. در کل بیماران حاضر در این مطالعه ، تا روز هفتم، یک از 5 نفر (3/20 درصد) در بیمارستان تحت مراقبت شدید قرار گرفتند و از 10 نفر یک نفر(10/3 درصد) مردند. در این مرحله 18درصد دیگر نیز مرخص شده بودند.

نویسندگان این مطالعه گفتند که افزایش سن نیز خطر مرگ را به میزان قابل توجهی افزایش داده است در حالی که بیماران در سن 75 سال و بالاتر 14 برابر بیشتر از بیماران کمتر از 55 سال می میرند.

این مطالعه همچنین تأیید کرد که انسولین و در واقع تمام درمان های تغییر قند خون، یک عامل خطر برای اشکال شدید کووید-19 نیست و باید در بیماران مبتلا به دیابت ادامه یابد.

خبر دلگرم کننده این است که در بیماران زیر 65 سال مبتلا به دیابت نوع 1 مرگ و میر وجود نداشته است، اما نویسندگان خاطرنشان کرده اند که فقط 39 بیمار دیابت نوع 1 در این مطالعه وجود داشتند.

افزایش شاخص توده بدنی احتمال میاز به دستگاه تنفس و مشکلات تنفسی یا مرگ را در روز هفتم افزایش داده است.

به طور کلی زنان درصد کمتر نیاز به دستگاه تنفس دارند اما وقتی فقط به مرگ و میر نگاه می کنیم از نظر آماری در روز هفتم مردها بیش از زنان نمی‌میرند.

آنها افزودند: جمعیت سالمندان مبتلا به دیابت طولانی مدت، عوارض دیابتی پیشرفته در معرض خطر مرگ زودرس بودند و ممکن است نیاز به مدیریت خاصی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته باشد.

انتهای پیام/

178 / 336 کووید-19 کرونا دیابت مرگ و میر کووید-19

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کووید 19 کرونا دیابت مرگ و میر کووید 19 مبتلا به دیابت دیابت نوع روز هفتم خطر مرگ کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای این صندوق بهره مند هستند.

به گزارش ایسنا محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند.

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • اما و اگر‌های روزه‌داری برای دیابتی‌ها
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • بیماران در سفرهای نوروزی به اندازه کافی دارو همراهشان داشته باشند
  • این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد