Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@07:04:21 GMT

ادامه اعتراضات به پلمب مراکز دامپزشکی

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۹۶۷۱

ادامه اعتراضات به پلمب مراکز دامپزشکی

رؤسای سه دستگاه مرتبط با سلامت و خدمات شهری خواستار رسیدگی به مساله پلمب مراکز درمانی دامپزشکی از سوی شهرداری شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از جامعه دامپزشکان کشور، رؤسای سازمان نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی کشور و رئیس شورای شهر تهران در اعتراض به اقدام شهرداری برای پلمب مراکز درمانی دامپزشکی، خواستار رسیدگی فوری به این مساله شدند و آن را برای سلامت جامعه مضر خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه علی صفر ماکنعلی، رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور نیز در واکنش به انتقادات جامعه دامپزشکی درباره پلمب مراکز درمانی به دلیل فقدان آئین نامه‌های مربوط به فعالیت آنها در شهرداری تهران اظهار کرد: جلسه‌ای در این ارتباط در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان سازمان دامپزشکی کشور، نظام دامپزشکی، تشکل‌های دامپزشکی و شهردای تهران برگزار و تصمیماتی برای رفع این مشکل گرفته شده است.

وی افرود: سازمان دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی کشور در حال حاضر پیگیر این موضوع هستند تا با همکاری ستاد ملی کرونا این مانع درباره فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی برداشته شود.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی دامپزشکی در شهر تهران فعلاً پلمپ نمی‌شود اما اگر مرکزی نیز توسط شهرداری پلمپ شده است، باید اشاره کرد مصوبه‌ای در ستاد ملی کرونا برای پلمپ شدن آنها نداشته ایم.

رئیس جدید سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی دامپزشکی شهر تهران نباید پلمپ شود گفت: بر اساس جلسه برگزار شده در مجلس، مقرر شده شهرداری پیگیری‌های لازم را با وزارت بهداشت انجام دهد و راه حلی را پیدا کنند و بنا بر پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی نبوده است.

وی اظهار داشت: نظام دامپزشکی موظف است پیگیری‌های لازم را برای رفع پلمپ این مراکز انجام دهد.

نامه رئیس سازمان نظام دامپزشکی و رئیس شورای شهر تهران به حناچی

همچنین محمدرضا صفری، رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با ارسال نامه‌ای به پیروز حناچی، شهردار تهران اعلام کرد: شهرداری‌ها برخی مناطق تهران، علیرغم مذاکرات پیشین و قول مساعد رئیس ریاست شورای شهر تهران و صورت جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اقدام به پلمب مراکز درمانی دامپزشکی در سطح شهر تهران نمودند.

در این نامه همچنین اشاره شده است که مراکز درمانی دامپزشکی به عنوان یکی از حلقه‌های بهداشت عمومی جامعه با دریافت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در جهت پیشگیری و کنترل شیوع کووید ۱۹ در کنار کادر درمانی کشور خالصانه همکاری می‌کنند.

وی این اقدام شهرداری تهران را ضربه به پیکر بهداشت و سلامت جامعه خوانده و تبعات ناشی از عدم دسترسی شهروندان تهرانی به خدمات بهداشتی و درمانی دامپزشکی و رفت و آمدهای بی مورد و تجمع در سایر مراکز را بر عهده شهرداری تهران دانسته است.

در همین زمینه، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز نامه‌ای به حناچی شهردار تهران نوشته و خواهان رسیدگی و انجام اقدامات لازم شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت دامپزشکی مجلس شورای اسلامی شورای شهر تهران مراکز درمانی دامپزشکی سازمان دامپزشکی کشور پلمب مراکز درمانی نظام دامپزشکی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان در سوم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته، سوم اردیبهشت ماه جاری در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان ازجمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک ازتوسط سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.

بر اساس این گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۷ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی