Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@23:21:34 GMT

بورس بر مدار صعود | رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص کل

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۱۹۶۸۱

بورس بر مدار صعود | رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۳۴ هزار و ۹۳۸ واحد رشد رقم ۹۷۳ هزار و ۴۹۵ واحد را ثبت کرد.

شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۶۸۴۸ واحد صعود در رقم ۳۱۸ هزار و ۸۹۶ واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار ۹۳۹ هزار معامله انجام دادند که ۶۱ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال ارزش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر، بانک ملت و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت روی بورس را گذاشتند و بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه‌گذاری خوارزمی و ملی صنایع مس ایران نمادهای پربیننده بورس بودند.

بازگشت فرابورس به کانال ۱۱ هزار واحد

شاخص کل فرابورس نیز ۳۸۳ واحد رشد کرد و در رقم ۱۱ هزار و ۲۴۸ واحد ایستاد.

در این بازار ۴۷۱ هزار معامله به ارزش ۳۱ هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال انجام شد.

سنگ‌آهن گوهر زمین، پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری صبا تامین، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس داشتند.

همچنین سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، بانک دی، سیمان لار سبزوار، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، فولاد هرمزگان جنوب و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

بورس در هفته جاری به کدام سمت و سو می‌رود؟ کد خبر 516343 برچسب‌ها بورس تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سرمایه گذاری شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۱۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشانه‌های مثبت نهفته در آمار و ارقامی که معاملات تالار شیشه‌ای منعکس می‌کند، نوید انتظارات مثبت سهامداران نسبت به هفته آتی را حکایت می‌کند. با این وجود سیاست تثبیت نرخ نیمایی دلار، همچنان بازار را بی بهره از پتانسیل بالای خود نگه‌ داشته است.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۵۳ درصدی، معادل ۱۱ هزار و ۹۶۰ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحدی قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۳۶ درصدی (معادل دو هزار و ۷۸۱ واحد) در پله ۷۷۰ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز چهارشنبه، چهار هزار و ۱۵ میلیارد تومان نشان می‌داد.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز چهارشنبه را ۱۴.۹ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آن‌ها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از ورود ۱۸۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

برخلاف سنت همیشگی چهارشنبه‌ها، ورود پول از جانب حقوقی‌ها در دقایق پایانی معاملات شدت گرفت و این موضوع نوید انتظارات مثبت اهالی بازار نسبت به بازدهی نمادها در هفته آتی را می‌دهد.

همچنین بیش از ۷۳ نماد در جریان معاملات روز چهارشنبه، به صف خرید نشستند که نشانه مثبت دیگری برای بازگشایی بازار در روز شنبه آتی به شمار می‌رود.

نباید از تاثیر بازگشایی نماد «ذوب» و تاثیر آن بر کلیت بازار غافل شد. با استارت مجدد معاملات سهام ذوب آهن، بازار کمی از حالت خنثی خارح شد و رنگ سبز نقشه بازار بیشتر به چشم آمد.

با این وجود، سیاست تثبیت نرخ دلار نیما، همچنان متهم ردیف اول کم رمق بودن بازار در روزهای ابتدایی سال نو است. در صورتی که سیگنال‌هایی مبنی بر وجود اراده از سوی بانک مرکزی در راستای کاهش فاصله میان نرخ نیما و آزاد اسکناس دلار صادر شود، بازار با پتانسیل بالایی شروع به رشد خواهد کرد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889102

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • بورس مثبت بسته شد
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • بورس قرمز شد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو