Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان، گفت: صندوق های سرمایه گذاری ابزاری برای کاهش ریسک تازه واردها به بورس است.

مرتضی نعمتی در گفتگو با خبرنگار برنا از همدان، اظهار کرد: یکی از مواردی که می تواند برای فرد به مهارت کافی در این زمینه منتج شود، دیدن آموزش های تخصصی بازار سرمایه است؛ اما همه ی  افراد زمان کافی برای آموزش دیدن ندارند

وی افزود: موضوع این است که همه افراد تخصص، اطلاعات، زمان و سایر ابزارهایی را که یک سرمایه گذار باید به آنها مسلط باشد را در اختیار ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان، خاطر نشان کرد:توصیه می کنم  به همه ی  که افرادی در بازار بورس و سرمایه وارد شدند این است که به جای اینکه خودشان مستقیماً به یک محیط ناشناخته گام بگذارند، به سرمایه گذاری غیرمستقیم که توسط صندوق های سرمایه گذاری انجام می پذیرد، روی بیاورند.

این استاد دانشگاه افزود :صندوق های سرمایه گذاری به سه دسته صندوق های با درآمد ثابت، صندوق های در سهام و صندوق های مختلط تقسیم بندی می شوند. صندوق های با درآمد ثابت معمولاً بین 80 تا 90 درصد منابع خود را در گواهی های سپرده بانکی، اوراق مشارکت، سپرده های بانکی، اسناد خزانه اسلامی و سایر اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری کرده و بین 10 تا 20 درصد منابع را هم به سرمایه گذاری در بورس اختصاص می دهند.

 نعمتی با اشاره به اینکه صندوق های سرمایه گذاری در سهام معمولاً 70 درصد منابع را به خرید و فروش در بازار بورس تخصیص داده  اند مطرح کرد: نزدیک به 30 درصد باقیمانده را در اوراق مشارکت، سپرده های بانکی و سایر اوراق بهادار سرمایه گذاری می نمایند.

وی در ادامه گفت: صندوق های سرمایه گذاری مختلط نیز عموماً 60 درصد در سهام و 40 درصد در اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری می نمایند، لذا که هر شخصی متناسب با میزان پذیرش ریسک خودش، می تواند در هر کدام از این صندوق ها سرمایه گذاری کند.

سرپرست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان، گفت: اصولاً صندوق ها به دلیل آنکه از تحلیلگران حرفه ای در مدیریت دارایی های تحت نظارت و اختیار خود بهره می ببرند، سعی در کاهش ریسک سرمایه گذاران دارند و بازدهی های قابل قبولی نیز دارند، شفافیت اطلاعاتی صندوق ها و میزان نقدشوندگی آنها بالاست و به سرمایه گذارانی که به تازگی با بازار سرمایه آشنا شده اند، توصیه اکید داریم که از ظرفیت های صندوق های سرمایه گذاری بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بورس صندوق های سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع حکشتی ۱۴۰۳ | سرمایه حکشتی چند درصد افزایش یافت؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، امروز ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مجمع عمومی فوق العاده شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور ۶۵.۷۶ درصد سهامداران برگزار شد. در این مجمع گزارش توجیهی افزایش سرمایه  و گزارش حسابرس قانونی، سوالات سهامداران و مصوبات مجمع مورد بررسی قرار گرفت: ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iqh

دیگر خبرها

  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس به مدار برگشت؟
  • پشت پرده رکوردزنی قیمت طلا
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟
  • مجمع حکشتی ۱۴۰۳ | سرمایه حکشتی چند درصد افزایش یافت؟