Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام مدیر مرکز حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: به دنبال این هستیم در سال آینده سطح چهار حوزه در رشته تفسیر و علوم قرآن که معادل دکترا در دانشگاه می‌شود را در استان راه‌اندازی کنیم. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمحمود جهانگیری در نشستی خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران از سال 63 توسط حضرت امام خمینی (ره) یا رویکردی برگرفته از قرآن تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت الله اعرافی: درس‌های حوزه علمیه از چهارشنبه 7 خرداد ماه آغاز می‌شودروایت تسنیم از طلبه شهید "راه قدس" تبریز / از حوزه علمیه طالبیه تا شهادت در خط مقدم مبارزه با اسرائیلاستاد حوزه علمیه قم: مغز و اساس دین اسلام محبت به اهل بیت(ع) است

وی افزود: در سال 75 نیز مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران سراسر کشور در سفر مقام معظم رهبری به قم تاسیس شد. 

قائم مقام مدیر مرکز حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت بالای بانوان در حوزه تبلیغ گفت: بر همین اساس در سال 70 اولین مدرسه علمیه خواهران استان هرمزگان با نام مدرسه الزهرا تاسیس و طلاب خواهر جذب این مدرسه شدند. 

وی تصریح کرد: در این مدت حدود 2 هزار طلبه خواهر از این مدارس فارغ التحصیل شده‌اند، حدود 300 نفر استاد حوزه علمیه نیز از میان خمین فارغ‌التحصیلان داشته‌ایم. 

حجت الاسلام جهانگیری ادامه داد: مبلغه هایی که در استان فعالیت دارند از ظرفیت همین مدارس تربیت شده‌اند و تعدادی از خواهران طلبه نیز با توجه به اینکه در طول تحصیل ظرفیت‌ها شناسایی می‌شود به کارهای پژوهشی سوق داده شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر 1100 طلبه خواهر در 12 مدرسه علمیه در سراسر استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند، ما 2 مدرسه سطح 3 فعال داریم که رشته‌های تخصصی همچون فقه و اصول، کلام اسلامی و تفسیر در آنجا تدریس می‌شود. 

قائم مقام مدیر مرکز حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: سطح سه حوزه معادل مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه است، به دنبال این هستیم در سال آینده سطح چهار حوزه در رشته تفسیر و علوم قرآن که معادل دکترا در دانشگاه می‌شود را در استان راه‌اندازی کنیم. 

وی با اشاره به آغاز فصل ثبت نام حوزه‌های علمیه گفت: روند پذیرش حدود یک ماه قبل آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند به سایت حوزه‌ مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. 

حجت الاسلام جهانگیری بیان داشت: در کنار پذیرش طلاب در حوزه ما مراکز نیکوکاری، مشاوره داریم و مراکز پژوهشی داریم که در حال فعالیت هستند. 

وی افزود: در مراکز مشاوره به دنبال بهترین متد مشاوره خانواده و استحکام بنیان خانواده و جلوگیری از طلاق هستیم و به زودی نیز مشاوره تلفنی را راه‌اندازی خواهیم کرد. 

جهانگیری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا حوزه هم مثل باقی نهادها وارد این عرصه شد و فعالیت‌های خوبی انجام داد و در کنار تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی در بحث رزمایش همدلی و جمع آوری کمک های مالی نیز فعالیت خوبی انجام شد. 

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا تحصیل طلاب حوزه علمیه نیز از حالت حضوری به برگزاری آنلاین کلاس‌ها تغییر یافت، کلاس‌های حضوری از ترم آینده مجددا از سر گرفته خواهند شد. 

قائم مقام مرکز حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با تاکید بر این نکته که مدرک حوزوی مورد تایید وزارت علوم است و هیچ تفاوتی با مدرک دانشگاهی ندارد تصریح کرد: برای افراد تحصیل کرده در حوزه شرایط کاری خوبی مهیا شده و فارغ التحصیلان الزاما مبلغه نخواهند شد و می‌توانند در شغل‌هایی نظیر سردفتری، شعبات حل اختلاف، حقوق تدریس دانشگاه و موارد دیگر فعالیت انجام دهند. 

وی با اشاره به اینکه بایستی نهاد خانواده تقویت شود گفت: 10 درصد طلاب به سمت مسائل پژوهشی و 20 درصد آموزشی دارد، رویکرد اصلی ما خانواده، تبلیغ و نظام است که طلاب خواهر برای این امر ظرفیت بالایی دارند. 

انتهای پیام/864/ش

R7555/P/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه اندازی قائم مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مأموریت دانشکده دین و رسانه از نگاه آیت‌الله اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر لزوم تولید علم و ادبیات‌سازی برای رشته‌های جدید با گفتمان منطق بر اسلام و انقلاب تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی رئیس دانشکده دین و رسانه با مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه دانشکده دین و رسانه دو ماموریت را دنبال می‌کند، اظهار داشت: ماموریت نخست تربیت نیرو و کادرسازی برای داخل و خارج از سازمان است. ماموریت دوم تولید علم و ادبیات‌سازی برای رشته‌های جدید با گفتمان منطق اسلام و انقلاب است که می‌تواند برکات بسیاری داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه دانشکده دین و رسانه هر دو جهت را دنبال کند، عنوان کرد: تولید علم باید مبتنی بر مبانی فلسفی، فقهی و اخلاقی اسلام و متناسب با دنیا و شرایط جدید باشد.

اعرافی با بیان اینکه رفتن دانشکده دین و رسانه به سمت رشته‌های مقطع دکتری می‌تواند پیوست تولید علمی را تقویت کند، تصریح کرد: در نظریه‌هایی که مبتنی بر اندیشه اسلامی و جوابگوی مسائل دنیا باشد، دچار خلاء هستیم.

وی با اشاره به اینکه دانشکده دین و رسانه می‌تواند زمینه‌ساز و پیشران توجه مراجع عظام و علما به موضوع رسانه باشید، افزود: دانشکده می‌تواند با تدابیر مناسب بر حرکت علمی تاثیرگذار باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تربیت معنوی، اخلاقی و انقلابی یک امر مهم است، گفت: توجه به این موضوع موجب می‌شود که فارغ‌التحصیلان دانشکده دین و رسانه اثرگذارتر باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتفاق مهم برای کاظم صدیقی پس از ماجرای اخیر + عکس
  • کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود
  • ۲ مأموریت دانشکده دین و رسانه از نگاه آیت‌الله اعرافی
  • سندی جدید درباره باغ ازگل و کاظم صدیقی
  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • رد پای احمدی نژاد در واگذاری باغ ازگل
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • اجرای چهار هزار بازرسی از واحد‌های صنفی هرمزگان
  • ورود بیش از چهار میلیون مسافر به هرمزگان