Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی روزانه به ۲۵ هزار تن نهاده‌های دامی اعم از ذرت و سویا نیاز دارد و تنها ۴۰ درصد نهاده دامی استان مرکزی تامین شده است. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، با شیوع ویروس کرونا در کشور مشکلاتی بر سر راه تولیدکنندگان و واردکنندگان بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی قرار گرفت، یکی از مشکلات، تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور بود که همچنان این مشکل وجود دارد و تنها به اندازه کافی در دسترس مرغداران و دامداران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علی رغم وعده مسئولان، مشکل عرضه نهاده‌های دامی همچنان پابرجاست و این مسئله تولیدکنندگان را با چالش جدی مواجه کرده است.

 فعالان صنعت دام و طیورمعتقدند در صورت تداوم روند فعلی، بازار محصولات پروتئینی طی ماه‌های آینده با مشکل مواجهه می‌شود.

در راستای حمایت از فعالان زیربخش دام و طیور کشور، نهاده‌های دامی (ذرت، کنجاله سویا و جو) به طور مستمر توسط واردکنندگان و تأمین‌کنندگان نهاده در سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی عرضه می‌شود.

در صورت عدم چاره‌اندیشی برای دامداران و مرغداران مشکلات عدیده‌ای برای آنها به وجود می‌آید که سبب ورشکستی برخی از آنها می‌شود.

ترخیص نهاده های دامی با اختلال مواجه شد+ سندمحموله‌های وارداتی نهاده های دامی تحت کلید دولت می‌شودواردات 12 میلیون تن نهاده های دامی به کشور در 10 ماه

استان مرکزی روزانه به 25 هزار تن نهاده‌های دامی اعم از ذرت و سویا نیاز دارد

مجید آنجفی در این باره و با اشاره به مشکلات تهیه نهاده‌های دامی گفت: استان مرکزی روزانه به 25 هزار تن نهاده‌های دامی اعم از ذرت و سویا نیاز دارد و تنها 40 درصد نهاده دامی استان مرکزی تامین شده است.

وی افزود: نهاده‌های دامی مورد نیاز بخش دام  و طیور استان تنها از طریق سامانه بازارگاه تامین می‌شود و مرغداران و دامداران می‌توانند از طریق سامانه بازارگاه خرید کرده و وجوهی را واریز کنند.

سازمان جهاد کشاورزی هیچ دخالتی به صورت مستقیم در توزیع نهاده‌های دامی ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: سامانه بازارگاه ویژه خرید نهاده‌های دامی است، نهاده‌ها در این سامانه به ثبت رسیده و متقاضی می‌تواند با ورود به این سامانه خرید خود را انجام دهد، سازمان جهاد کشاورزی هیچ دخالتی به صورت مستقیم در توزیع نهاده‌های دامی ندارد و نهاده‌های دامی کاملا عادلانه بین افراد توزیع می‌شود، این نهاده‌ها به منظور توزیع، با نرخ مصوب بین دامداران، مرغداران و کارخانجات خوراک دام و تشکل‌های مربوطه به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها اختصاص می‌یابد.

30 کارخانه خوراک دام و طیور در استان مرکزی وجود دارد

آنجفی بیان کرد: در استان مرکزی 30 کارخانه خوراک دام و طیور وجود دارد که آنها نیز مصرف کننده هستند و خوراک دام و طیور را با فرمول خاصی تهیه و در اختیار افراد قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: واردکننده‌ها می‌توانند غیر از روش ورود به سامانه بازارگاه نهاده‌های دامی را تهیه کنند اما متاسفانه افراد با توجه به وضعیت فعلی تنها از طریق سامانه بازارگاه می‌توانند نهاده مورد نیاز خود را تامین کنند و در چند ماه اخیر به دلیل تحریم‌ها و مشکلات ناشی در تامین نهاده‌ها نیز مشکلاتی ایجاد شده و تنها به اندازه کافی در دسترس مرغداران و دامداران قرار گرفته است.

انتهای پیام/712/ ع

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی تن نهاده های دامی سامانه بازارگاه استان مرکزی خوراک دام دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید. تأمین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن (۱۴۰۱) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده‌اند.

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

کد خبر 6086328

دیگر خبرها

  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • بانک مرکزی: تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی ادامه دارد
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد