Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@22:37:44 GMT

کنترل روزانه کولر همه قطار‌هاي مترو

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۰۲۹۶

کنترل روزانه کولر همه قطار‌هاي مترو

خبرگزاری آریا- مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه: کولر تمامی قطار‌های مترو چند مرحله در طی روز برای رفاه بیشتر مسافران کنترل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، فرنوش نوبخت با بیان اینکه هواساز ایستگاه‌های مترو به منظور خنک کردن فضای ایستگاه‌ها فعال است، افزود: کولر تمامی قطار‌ها طی چند مرحله کنترل می‌شوند تا با توجه به گرم شدن هوا، شهروندان راحت‌تر از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا از امروز اداره‌ها با تمامی ظرفیت شروع به کار کرده اند، تصریح کرد: استفاده از ماسک از 16 فروردین 99 که کار در سطح جامعه آغاز شد، ابلاغ گردید.
نوبخت افزود: طبق تاکید مجدد رئیس جمهور استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی الزامی است و ما نیز در 127 ایستگاه متروی تهران و حومه غرفه‌های عرضه ماسک را ایجاد کرده ایم و در صورتی که شهروندی فاقد ماسک باشد می‌تواند تهیه کند.
نوبخت گفت: اجبار استفاده از ماسک در راستای حفظ سلامت شهروندان است که به صورت جدی در شبکه مترو پیگیری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی در ادامه از مسافران خواست زمان سفر خود را مدیریت کنند، گفت: برای افزایش رفاه حال شهروندان در هنگام استفاده از متروی تهران سرفاصله حرکت قطار‌ها را در خطوط دو و سه کاهش داده ایم و امیدواریم با این کار شاهد کم شدن ازدحام جمعیت در ایستگاه‌های متروی تهران باشیم.
در حال حاضر سرفاصله حرکت قطار‌ها در خطوط 1و 4 سه و نیم دقیقه است و در خط 2 از سه و نیم دقیقه به سه دقیقه و در خط 3 از هفت دقیقه به شش دقیقه کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کنترل روزانه کولر متروی تهران قطار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد: محله طرشت در گذشته‌های دور دارای ۲ قبرستان‌ بوده که اکنون هیچ اثر و نشانی از آنها باقی‌نمانده ‌است. این قبرستان‌ها اکنون در دل محله قرار گرفته‌اند و هیچکس از چگونگی و هویت اموات دفن شده در این قبرستان ها اطلاعی ندارد. حاج محمد باقر حسین مروی، یکی از موسفیدان محله طرشت با مرور خاطرات و شنیده‌ هایش برایمان از۳ قبرستان طرشت می‌گوید که فقط یکی از آنها باقی مانده است.

او می‌گوید: «قدیمی‌ترین قبرستان طرشت در تقاطع خیابان حبیب اللهی و میدان تیموری قرار داشت؛ جایی نزدیک ایستگاه مترو دانشگاه شریف که اکنون به میدان تبدیل شده است. این قبرستان متروکه را در زمان بچگی دیده بودم و از کنار آن بارها رد شده بودم، اما همان زمان هم زمینی متروکه بود. شاید هم اگر دقت می‌کردیم چند سنگ قبر قدیمی و شکسته شده در آن می دیدیم. قبرستان آنقدر قدیمی بود که حتی پدر من هم یادش نمی‌آمد که آیا از اموات اهالی طرشت در آن قبرستان به خاک سپرده شده باشد یا نه! این قبرستان متروکه در کنار رودخانه قرار داشت و بخش زیادی از آن در اثر سرازیر شدن سیل و سرریز رودخانه از بین رفته بود.»

او درباره قبرستان دیگر طرشت می گوید: «دومین قبرستان طرشت، جایی بود حوالی میدان آزادی که اکنون به ساختمان مخابرات تبدیل شده است. آن زمان اغلب زمین‌های طرشت زراعی و به کشت گندم و جو اختصاص داشت. در حوالی این قبرستان هم زمین‌های مزروعی وجود داشت که به مرور از بین رفتند و جای آن ساختمان ساخته شد. این قبرستان هم متروکه بود و بعدها ساختمان مخابرات جای آن ساخته شد که اکنون هم وجود دارد.»

اما قبرستان دیگر طرشت که اکنون نیز دفن اموات در آن صورت می‌گیرد، در پارک طرشت و در محوطه بقعه شیخ عبدالله طرشتی قرار دارد. این قبرستان نرسیده به میدان آزادی، خیابان شهید اکبری بوده و اکنون با نام بوستان طرشت شناخته می‌شود.

حاج آقا مروی در ادامه می گوید: «در گذشته تمام محوطه‌ای که اکنون به نام پارک طرشت شهرت دارد، قبرستان بود اما به مرور محوطه مقبره شیخ عبدالله طرشتی به دفن اموات اختصاص یافت. البته قیمت قبر در این محوطه بسیار بالا و تا صد میلیون تومان هم می رسد. بقعه‌ میراث به جا مانده از دوران سلجوقیان است. شیخ عبدالله طرشتی (شیخ عبدالله بن جعفر بن محمد معروف به ابومحمد دوریستی) در این بقعه به خاک سپرده شده است . داخل ساختمان، سنگ قبر سبز رنگ علامه طرشتی میان ضریح به چشم می‌خورد. قدمت سنگ قبر اولیه بقعه بنا به گفته کارشناسان میراث فرهنگی به ۳۰۰ سال قبل و دوره قاجار می‌رسد که اکنون موجود است.»

این سنگ قبر در اثر گذشت زمان شکسته شده و نوشته‌های روی آن نیز ناخواناست. دهه ۵۰ برای علامه سنگ قبر جدیدی توسط سید حسین هاشمی اصفهانی که از همدوره‌ای‌های امام خمینی(ره) در نجف بود تهیه شد. اکنون این سنگ قبر داخل ضریح دیده می‌شود. روی آن نیز اشعاری از ناسخ التواریخ در مدح شیخ وجود دارد.

کد خبر 846088 برچسب‌ها همشهری آنلاین همشهری محله

دیگر خبرها

  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری
  • انجام روزانه ۲ پرواز حج عمره مفرده با ظرفیت ۲۶۰ زائر