Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@23:39:55 GMT

طرح سؤال از شهردار رأی نیاورد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۰۵۳۷

طرح سؤال از شهردار رأی نیاورد

طرح سؤال از شهردار سبزوار پس از قرائت دستور کار جلسه با مخالف اکثریت اعضا رأی نیاورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در جلسه امروز شورای اسلامی شهر سبزوار که با 6 دستور کار ازجمله طرح سؤال دو عضو شورا از شهردار سبزوار برگزار شد و رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار 21 مورد سؤال را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از قرائت دستور کار جلسه توسط رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار و  باوجود مخالفت اکثریت اعضای شورا، وی موضوع طرح سؤال از شهردار سبزوار را به رأی گذاشت که با مخالفت اکثریت اعضای شورا رأی نیاورد.

گفتنی است شهردار سبزوار به دلیل اعتراض به اینکه ترتیبات مقرر در ماده 83 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور مصوب سال 75 از سوی دو عضو شورا رعایت نشده بود، در جلسه امروز حضور نیافت و همچنین شهردار سبزوار به‌صورت مکتوب موضوعات فوق را به اطلاع شورای اسلامی شهر رسانده بود.

6 عضو شورای اسلامی شهر سبزوار نیز در این جلسه به دلیل عدم رعایت روال قانونی طرح سؤال از شهردار سبزوار اعتراض خود را به اطلاع رئیس شورای شهر رساندند و اکثریت اعضای شورا معتقد بودند که دستور کار طرح سؤال از شهردار خارج از روال قانونی است.

پس‌ازاین موضوع جلسه شورا با دستور کارهای دیگری ادامه پیدا کرد  و چندین بار به جدال لفظی میان اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار همراه بوده شد

چندی است که موضوع سوال از شهردار توسط دو عضو شورا سبب شده است تا جلسات شورای شهر سبزوار حواشی متعددی داشته باشد که البته باید دید چرا این دو عضو شورا سعی نمیکنند تا مراتب قانونی را برای سوال خود پیگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر سبزوار طرح سؤال از شهردار شهردار سبزوار دو عضو شورا اعضای شورا دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات عامل بی اثر شدن اقدامات می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار نوروزی شهردار قم و معاونین وی، اقدامات انجام شده در شهر مقدس قم را امیدوار کننده عنوان کرد و ابراز داشت: خوشبختانه در طی سال‌های اخیر بواسطه اقداماتی که در شهر انجام شده، یک تحولی رقم خورده است.

وی ادامه داد: قم امروز با قم چند سال قبل تفاوت‌های محسوسی پیدا کرده است که نتیجه همکاری شورای شهر، تدابیر شهردار محترم و سایر مسئولین بوده است. به طور کلی هر کجا وحدت بوده است، کار‌ها به سرانجام رسیده‌اند؛ اما هر کجا اختلاف وجود داشته است، انرژی‌ها صرف مسائل بی‌نتیجه و بی‌اثر شده‌اند.

امام جمعه قم تأکید کرد: در سال جدید باید یک وحدتی میان مسئولین محترم استان، اعم از نمایندگان مجلس، شورای شهر، شهرداری و تمامی کسانی که در پیشرفت و تعالی شهر تأثیر گذارند، ایجاد شود؛ چرا که سلیقه‌ها ممکن است مختلف باشد، اما این اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به بروز اختلافات و از بین رفتن انگیزه‌ها شوند.

وی خطاب به شهردار قم خاطر نشان کرد: در مجموع، عمران، آبادانی، مبلمان و خدمات شهری و تأمین بستر‌های امنیتی از شهرداری انتظار می‌رود؛ لذا جنابعالی با صرف نظر از اختلاف سلیقه‌ها که امری طبیعی است، به فعالیت بپردازید و با همراه کردن دیگران اقدامات ماندگاری را انجام دهید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین حدیثی از امام حسن مجتبی – علیه السلام – پرداخت و اظهار داشت: امام مجتبی – علیه السلام – می‌فرماید «إذا سَمِعتَ أحَدا یَتَناوَلُ أعراضَ الناسِ فاجتَهِدْ أن لا یَعرِفَک.» یعنی اگر شنیدی که فردی در جامعه با آبروی مردم بازی می‌کند، تلاش کن که این آدم تو را نشناسد؛ چرا که در این صورت به سراغ تو نیز خواهد آمد.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در سال جدید خداوند برکتی به فکر، اندیشه و تلاش‌های ما بدهد تا شاهد تحولات چشمگیری نسبت به سال قبل و سال‌های قبل از آن باشیم.

دیگر خبرها

  • اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به از بین رفتن انگیزه‌ها شود
  • اختلافات عامل بی اثر شدن اقدامات می شود
  • عضو جدید شورای شهر اردکان تحلیف شد
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت