Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@09:01:20 GMT

موضوع شهید محسوب شدن کادر درمان به کجا کشید؟

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۰۵۹۱

موضوع شهید محسوب شدن کادر درمان به کجا کشید؟

پاکدل گفت: هفته گذشته در جلسه با رییس جمهور تصویب شد کادر درمانی که در کرونا جانشان را از دست دادند در حکم شهید محسوب شوند اما هنوز برای انجام امور اجرایی نامه ای به ما ابلاغ نشده است.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، در پی شیوع ویروس کرونا و به خطر افتادن سلامتی تعداد زیادی از آحاد مردم جامعه بیمارستان ها یکی از اصلی ترین مکان هایی بود که باید به جنگ با این ویروس ناشناخته می رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا این کادر درمانی اعم از دکتر، پرستار و کارمندان خدمات بودند که در صف اصلی این جبهه قرار داشتند و باید با از خودگذشتگی، پای وظیفه شان می ایستادند و مبارزه می کردند. 

ویروسی به جان جامعه افتاده است که حتی امکان دارد بر اثر مبتلا شدن جانت را از دست بدهی. این کادر شریف درمان بود که علی رغم این موضوع لباس خدمت را از تن در نیاورد و ساعت ها در شرایط سخت بیماران کرونایی را درمان و پرستاری کرد. 

در این میان متأسفانه تعدادی هم از این عزیزان خود درگیر این ویروس منحوس شدند و جانشان را در راه خدمت به مردم کشورشان از دست دادند. دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که از نزدیک با رشادت ها و ایثار همکارانش آشنا بود در 20 اسفند سال گذشته طی نامه ای از مقام معظم رهبری درخواست کرد تا این عزیزان شهید خدمت محسوب شوند، شاید با این کار اندکی از خانواده آنها دلجویی شده و خدمت عزیزانشان هر چه بیشتر پاس داشته شود.  

دکتر نمکی پس از ارسال این نامه و موافقت مقام معظم رهبری با درخواست وزیر بهداشت متن دیگری منتشر کرد و نوشت: 

بسمه تعالی

چند روز قبل با داغی که در از دست دادن عزیزان پزشک، پرستار، کادر بهداشتی و خدماتی که در مراکز درمانی بیماران مبتلا به ویروس کرونا ( COVID-19) جانشان را نثار خدمت به بیماران کرده بودند، در سینه داشتم، عریضه ای تقدیم مقام معظم رهبری نمودم که موافقت فرمایند این برباد رفتگان در یاد مانده به عنوان شهدای خدمت محسوب شوند، گرچه سوز جانگداز شهادت این عزیزان همواره مغز استخوانم را خواهد گداخت، مع الوصف موافقت محبت آمیز ایشان که مدافعان سلامت همچون مدافعان حریم مرزهایمان در دفاع مقدس و مدافعان حرم ستارگان تابناک آسمان و شهادت می مانند و می درخشند، افتخاری است برای جامعه بهداشت و درمان کشور که شبانه روز در دفاع از حریم سلامت مردم سرزمینشان جانفشانی می کنند.

امید است روح بلند این عزیزان همنشین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشد.

این ابراز لطف و قدرشناسی محبت آمیز رهبر فرزانه انقلاب، خدمتگزاران صدیق نظام سلامت را بیش از پیش و دلسوزانه در عرصه خدمت نگاه خواهد داشت. برای این عزیزان علو درجات و برای همکاران ارجمندم در سراسر کشور تندرستی و بهروزی مسئلت دارم.

دکتر سعید نمکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اما با اینکه بیش از سه ماه از این موضوع می گذرد هنوز هیچ اقدامی در این خصوص از جانب بنیاد شهید انجام نشده. به همین علت با مدیر کل تعاون این بنیاد تماس گرفتیم و جویای موضوع شدیم. 

پاکدل در این خصوص گفت: هفته گذشته در جلسه با رییس جمهور تصویب شد کادر درمانی که در کرونا جانشان را از دست دادند در حکم شهید محسوب شوند اما هنوز برای انجام امور اجرایی نامه ای به ما ابلاغ نشده است. 

پاکدل افزود: ما با وزارت بهداشت هماهنگ هستیم اما نمی دانم این ابلاغ کی به دست ما خواهد رسید. به محض رسیدن پرونده این شهدا تشکیل خواهد شد. 

اما در این میان همچنان ابهاماتی در میان است که آیا شهید خدمت یعنی کسی که صرفا نام شهید را کنار اسم خود دارد یا از تسهیلات مربوط به خانواده شهدا که از بنیاد شهید دریافت می شود هم بره مند خواهد بود؟

در پی این موضوع ابتدای ماه گذشته مرتضوی، رئیس بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران در گفت وگو با یکی از رسانه ها اعلام کرده بود: «ما در قانون جامع خدمات‌رسانی به شهدا و ایثارگران، تعریف مشخصی از شهید داریم و اگر هر کسی تحت عنوان کلمه شهید از جانب بنیاد شهید شناخته شود، ‌این خدمات به ایشان ارائه می‌شود.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد شهید کادر درمان کرونا محسوب شوند کادر درمان بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان گفت: در بازدید کاملا سرزده از سوی وزارت بهداشت و درمان از مطب‌های تویسرکان، بدون اطلاع مسولان استان و شهرستانی و در راستای حمایت از مردم، مطب‌هایی که تعرفه‌های خارج از ضوابط اخذ می‌کردند، خدمات با پذیرش بیمه‌های پایه ارائه نمی‌کردند و فضای مطب از حداقل استاندارد کوچک‌تر بود، برای چند روز پلمب و پس از رفع مشکل بازگشایی شدند.

حسن یعقوبی افزود: هم اکنون ۳۱ پزشک متخصص به صورت متناوب و یک یا چند روز در هفته، در این شهرستان فعال هستند.

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • دبیر: گرفتن یک طلا در المپیک برای ما برد محسوب می‌شود / شکست تیلور روی روحیه ما تاثیر دارد +فیلم
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم