Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@15:01:08 GMT

چین صادرات محصولات پالایشی خود را پایین اورد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۰۷۸۲

چین صادرات محصولات پالایشی خود را پایین اورد

چین صادرات محصولات پالایشی خود را پایین آورده است چون با افزایش تقاضا، تمام سوخت تولید شده را در داخل به فروش می رساند.

 

به گزارش  پول نیوز به نقل از بلومبرگ، با افزایش تقاضا برای سوخت در چین، کاهش صادرات سوخت از طرف این کشور از سایر پالایشگاههای منطقه که هنوز درگیر مصرف پایین و حاشیه سود ضعیف هستند حمایت میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چین صادرات محصولات پالایشی خود را پایین آورده است چون با افزایش تقاضا، تمام سوخت تولید شده را در داخل به فروش می رساند. صادرات چین در این ماه نسبت به آوریل نصف شده و یک چهارم میانگین ماهانه صادرات در سه ماهه اول سال جاری میلادی است.

 

پالایشگاه های چین از فرستادن سوخت به خارج از کشور ناامید شده اند که دلیل آن ضعف تقاضا از طرف کشورهای وارد کننده سوخت مثل اندونزی و قیمت پایین صادرات در مقایسه با فروش داخلی است. انتظار می رود در روند کاهش صادرات سوخت چین در این 3 ماهه هم ادامه داشته باشد.

 

به طور متوسط ،فروشندگان سوخت چین که محموله‌های خود را در آوریل فروختند، 932 یوان در هر تن برای بنزین و 1486 یوان در هر تن برای دیزل در مقایسه با فروش داخلی ضرر کردند. چین 400 هزار بشکه سوخت در همین ماه صادر کرده است.

 

با برداشته شدن قرنطینه های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در سراسر آسیا و آغاز فعالیت صنعتی، دیزل تبدیل به یکی از قوی ترین محصولات شده است. حاشیه سود سوخت در سنگاپور بیش از 80 درصد نسبت به اواسط ماه مه افزایش یافته است. رانندگانی که ترجیح می‌دهند به جای وسایل حمل و نقل عمومی از خودروهای شخصی خود استفاده کنند هم تقاضا برای سوخت را بالا میبرند.

 

ذخایر شناور سوخت در سنگاپور رو به کاهش می‌روند. در اوج تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا، کاهش مصرف سوخت باعث شد سوخت اضافی به نفتکش ها راه پیدا کند.

 

طبق گفته تاجران و تحلیلگران، علی‌رغم نشانه‌های خوشبینانه در بازار سوخت آسیا، بهبود حاشیه سود بیشتر مربوط به کاهش عرضه می شود تا تحریک مصرف.

با وجود بهبود سریعتر شرایط چین در مقایسه با سایر مناطق آسیا، بهبود کامل حمل و نقل هوایی در چین چندین ماه طول میکشد و این مدت در کشورهای دیگر بیشتر خواهد بود. قیمت بالای سوخت در آسیا احتمالاً موقت است. بهبودی بیشتر تقاضا احتمالاً در ماه ژوئن خواهد بود ولی اگر پالایشگاه ها فعالیت خود را افزایش دهند، حاشیه سود سوخت تهدید می شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز چین سوخت اسیا کرونا اندونزی حاشیه سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

جمال میرزایی اظهار داشت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، وی افزود: کمبودی در عرضه تایر‌هایی با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایر‌ها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی بیان کرد: مشاهده‌های میدانی نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایر‌های سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی و براساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می‌تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

دیگر خبرها

  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها