Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیدین رحمانی روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت مرز سرو افزود: پایانه سرو به علت نزدیکی به بندر «مرسین» به عنوان قطب مهم صادرات و واردات کشور ترکیه، از اهمیت خاصی برخوردار است که با توجه به این امر، پایانه مرزی سرو می‌تواند نقش خوبی در اقتصاد ایفا کند.

وی با بیان اینکه مرز سرو ۲.۷ هکتار مساحت دارد، اظهار داشت: این میزان برای پایانه مرزی که باید نقش موثر و تاثیرگذاری داشته باشد، خیلی ناچیز بوده و ضروری است الحاق‌هایی به این محدوده انجام شود که در این راستا سازمان راهداری بر اساس مصوبات کارویژه مرز و شورای مبادی ورودی و خروجی کشور باید اقدامات لازم را دراین خصوص انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پایانه رسمی کشور به عنوان مبادی رسمی ورود و خروج کشور نقش بسزایی در اقتصاد و ارزآوری و صادرات و واردات دارد و بزرگترین ویژگی آذربایجان غربی، وجود پایانه های رسمی است.

وی افزود: هر سه پایانه مرزی بازرگان، رازی و سرو با توجه به اهمیت حمل و نقل بار و جابجایی مسافر و همچنین مرز سرو به لحاظ قرار گرفتن در مرکز استان از اهمیت خاصی برخوردار است و نیاز است که به صورت متمرکز و منسجم برای پایانه های مرزی برنامه داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، مرز سرو در نزدیک ترین فاصله با ارومیه ( مرکز آذربایجان غربی) قرار دارد و در مرز استان حکاری ترکیه است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی سرو ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سرو ترکیه آذربایجان غربی سرو ترکیه مرز سرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ چشمه خارو اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۳۷۰ هزار تردد در مرز مهران ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود تردد‌ها در اربعین امسال ۲۰ درصد نسبت به اربعین سال گذشته افزایش داشته باشد ادامه داد: برای تسهیل در تردد زوار و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در پایانه پروژه‌های مهمی در دستور قرار دارد که میتوان به احداث ۸ هزار متر مربع سایبان ثابت، ۱۲ هزار متر محوطه سازی، ایجاد سرویس بهداشتی، نصب مه پاش و سیستم خنک کننده و تغییر سیستم فاضلاب پایانه و ایجاد سوئیت برای کارکنان صداوسیما در اربعین اشاره کرد.   کوخایی مدیر پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران نیز با اشاره به تردد شبانه روزی در پایانه مرزی مهران در ایام نوروز عنوان کرد: ۲ هزار اتوبوس برون شهری و ۶۰۰ دستگاه خودرو سواری، ۹۰ هزار مسافر را از پایانه مرزی مهران به مقاصد مختلف کشور انتقال داده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی
  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند
  • توسعه شاخصهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در دستور کار
  • تردد نزدیک به ۱۰۵هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی 
  • شاخ به شاخ شدن یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با پراید در محوراشنویه - ارومیه