Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@03:53:58 GMT

مردم از سرمایه گذاری در عراق سود می‌برند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۰۹۴۹

مردم از سرمایه گذاری در عراق سود می‌برند

یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به وضعیت ارتباطی ایران با عراق، گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم که روابطمان را با عراق توسعه دهیم؛ چه بسا این کشور علاقمند به این توسعه ارتباطی است.

او بیان کرد: مذاکراتی را رئیس جمهور و آقای جهانگیری با این کشور انجام داده اند که طرفین علاقمند به افزایش ارتباطات هستند و در تلاش هستیم این روابط ادامه دار باشد و چه بسا این روابط نباید خدشه دار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در خصوص صادرات به عراق، تشریح کرد: صادرات به عراق همچنان مانند گذشته انجام می شود و مشکلی در اینباره وجود ندارد. اخیرا به دلیل اینکه این کشور تولیدات کشاورزی خود را در این فصل بیشتر کرده است در صادرات برخی از محصولات ممنوعیت هایی رخ داده است.

آل اسحاق بیان کرد: در حال حاضر در صادرات میوه و تره بار و برخی از مواد غذایی ممنوعیت هایی رخ داد است که این ممنوعیت تنها برای ایران نیست بلکه این ممنوعیت برای کشورهای دیگر نیز اتفاق افتاد است چرا که آنها در تلاش هستند از تولیدات داخلی خود حمایت کنند. 

این مقام مسئول گفت: عراق در تلاش است که در ۳۰ قلم مواد نظارت داشته باشند که اگر نیاز است واردات آن را ممنوع کنند. در حال حاضر روزانه حدود ۲ هزار کامیون به عراق تردد دارد و کالا از مرزهای شمالی به این کشور حمل می‌شود و مرزهای جنوبی همچنان بسته است.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق ادامه داد: بیشترین صادرات به کشور عراق در زمینه مواد غذایی، مواد ساختمانی، آهن آلات و فولاد، لوازم خانگی، مواد شوینده، میوه و تره بار است. 

آل اسحاق با بیان اینکه مردم می توانند روی سرمایه گذاری در عراق حساب باز کنند، گفت: این امکان وجود دارد که مردم در این کشور سرمایه گذاری کنند و این کشور نیز به دنبال این است که محصولات را در کشور پرورش دهد بنابراین می توان روی این سرمایه گذای حساب باز کرد و به سود رسید. 

به گفته این مقام مسئول انواع واحدهای لبنیاتی زیادی در عراق سرمایه گذاری کرده اند اما سرمایه گذاری در این کشور نیاز به درایت و ریسک پذیری دارد.

223227

کد خبر 1393871

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق ایران و عراق مسکن سرمایه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان مازندران اعلام کرد: میزان صادرات کالا به عراق ۱۲۸ هزار تن به ارزش ۱۴۳ میلیون و ۱۵۳ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی سهم ۹ و ۴۵درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته است.

براساس این گزارش، ۳۵ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، موادپلاستیکی، کاغذ، فرآورده‌های گوشتی، شیرینی وکاکائو وبرنج و... از طریق گمرکات مازندران به کشور عراق صادر شده است.

امارات متحده عربی اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در واردات کالا طی سال ۱۴۰۲ می‌باشد.

میزان واردات کالا از امارات یک میلیون و ۸۵۳ هزار تن به ارزش ۷۹۲ میلیون و ۸۰۷ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی سهم ۴۰ و ۳۶ درصدی از کل واردات گمرکات مازندران را داشته است.

براساس این گزارش؛ ۱۵ قلم کالا شامل جو و ذرت دامی، گندم، کک متالوژی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، چوب، وسایل برق و محصولات شیمیایی از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • عراق در صادرات نفت به آمریکا از عربستان پیش افتاد