Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها راه تشخیص وجود متانول در هر فرآورده را صرفا از طریق روش های آزمایشگاهی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر فیروز سرودی در این خصوص اظهار داشت:  هیچ روش تشخیص خانگی قطعی برای تشخیص، الکل صنعتی و متانول از الکل اتیلیک یا اتانول وجود ندارد و رنگ شعله اختصاصی نبوده و تنها راه تشخیص وجود متانول در هر فرآورده، صرفا از طریق روش های آزمایشگاهی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: براساس مستندات علمی، مصرف خوراکی الکل اتیلیک ( اتانول) و یا غرغره کردن اتانول در محوطه دهانی هیچ گونه اثری در پیشگیری از عفونت کرونا ویروس ندارد و با خطر بروز مسمومیت ناشی از اتانول همراه است.

 دکتر سرودی با بیان اینکه الکل متیلیک با همان متانول ضمن اینکه دارای اثرات ضد میکروبی بسیار ناچیزی در مقایسه با الکل اتیلیک (اتانول) است، گفت: اما به علت سمیت بالا، مصرف خوراکی آن با بروز مسمومیت های شدید، کوری و مرگ همراه می باشد.

 معاون غذاو دارو دانشگاه تصریح کرد: برخلاف اتانول که جذب پوستی از پوست سالم ندارد ، میزان جذب پوستی متانول به ویژه در پوست های آسیب دیده بالا بوده و می تواند سبب بروز مسمومیت شود. با توجه به خصوصیت سمی متانول، مراجع و راهنماهای معتبر بین المللی ، هیچ گونه توصیه ای مبنی بر استفاده از متانول جهت ضد عفونی دست، پوست، لوازم و تجهیزات پزشکی و سطوح ( مانند دستگیره در، میزکار و کف ) و ... وجود ندارد.

 وی در پایان از هموطنان خواست تا به هیچ عنوان از الکل متیلیک ( متانول) و یا الکل صنعتی که حاوی درصدهای مختلفی از اتانول به همراه متانول می باشد را برای ضد عفونی دست و پوست استفاده نکرده و چنانچه قصد دارند از فرآورده های ضد عفونی بر پایه الکل استفاده نمایند ، تنها از محلول های آبی الکل اتیلیک ( اتانول) و یا فرآورده های استاندارد حاوی الکل اتیلیک ( اتانول) با غلظت مناسب ( ۶۲ تا ۷۰ درصد) که صرفا" از منابع معتبر خریداری و با رعایت اصول توصیه شده ، استفاده کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: متانول الکل اتیلیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدامات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.
علی‌ضامن صالحی‌فرد گفت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.
وی افزود: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
صالحی فرد از افزایش یک درصدی موالید در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان در سال جاری با شدت بیشتری اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، گفت: مقرر شده تا امسال ارزیابی در این خصوص انجام گیرد.
صالحی فرد میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند و امسال هم هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان در سال گذشته، افرود: در این پویش بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها هچون دیالیز کمک کننده بوده است.

دیگر خبرها

  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • سرو قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • سرو آزادانه قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟