Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عبدالله یوسفی ییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از این میزان کشت گلخانه‌ای پنج هزار تن انواع محصول صیفی و سبزی، گیاهان دارویی و ۳۵۰ هزار شاخه گل و گیاه گلدانی تولید می‌شود.

یوسفی با اشاره به اهمیت کشت گلخانه‌ای و کاهش آب مصرفی افزود: میزان مصرف آب در تولید گلخانه‌ای ۹۰ درصد راندمان دارد که به شدت مصرف آب را کاهش داده و نسبت به دیگر انواع کشت به ۱۰ درصد آب نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه میزان عملکرد تولید محصولات گلخانه‌ای نیز ۱۰ برابر کشت در فضای باز است، اظهار کرد: از سویی تولیدات گلخانه‌ای مورد پسند بازار‌های صادراتی است و بر این اساس کاملا تخصصی است و کارگران ماهر می‌طلبد که به شرایط تولید در فضا و تولید گلخانه‌ای واقف باشند.

استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار عرصه زراعی و مابقی باغ است.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای گیاهان دارویی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از تثبیت مالکیت و حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی استان طی سال گذشته خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده، اظهار کرد: در نتیجه تلاش های انجام شده، طی سال ۱۴۰۲، مالکیت دو میلیون و ۶۶۲ هزار و ۱۹۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، در بانک جامع کاداستر(حدنگار) تثبیت شد.

وی با اشاره به جایگاه ممتازِ کشوریِ استان خراسان شمالی در اجرای طرح جامع حدنگار (کاداستر) گفت: در این راستا برای دو میلیون و ۶۳۴ هزار و ۸۹۹ هکتار از اراضی یاد شده، یعنی معادل ۹۹ درصد  عرصه های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی، سند رسمی مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی ادامه داد: این طرح در مساحت ۱۴۷ هزار و۲۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات سطح استان (معادل ۴۷/۳۷ درصد از مجموع این  اراضی) اجرا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان دور ریخته می‌شود
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۸۵۳۸ مگاوات از ابتدای دولت سیزدهم
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در خراسان شمالی
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • تردد وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی روزانه ۱۰ درصد افزایش یافت
  • میزان سرمایه صندوق های حمایت از بخش کشاورزی خراسان شمالی کم است