Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از ان اچ کی، این پیشنهاد پس از افزایش تعداد مبتلایان در این کشور پس از برداشته شدن وضعیت اضطراری در سراسر ژاپن در هفته گذشته ارائه شده است.

تیم کارشناسی با اشاره به نشانه ای از افزایش ابتلاها از نخستین هفته پس از تعطیلات بهاری در اوایل ماه می، خواستار نظارت دقیق وضعیت شده است.

این گروه کارشناسی همچنین پیشنهادهایی برای جلوگیری از ابتلای خوشه ای در اماکن بیمارستانی و همچنین مراکز نگهداری از سالمندان ارائه کرده که میزان تجمعات در آنها بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش این گروه تجمع در سالن استراحت کارکنان، استفاده همگانی از رایانه ها دلیل بروز ابتلاهای خوشه ای بوده است.

محدودیت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا در ژاپن به تدریج برداشته می‌شوند و زندگی در حال بازگشت به حالت عادی است.

اما شهردار شهر کیتا کیوشو در جنوب غرب این کشور می گوید که موارد ابتلا به کووید-19 در این شهر بار دیگر رو به افزایش است.

در این شهر به مدت سه هفته هیچ مورد جدیدی از ابتلا تأیید نشده بود. اما در شش روز گذشته 43 مورد جدید گزارش شده و در برخی از موارد مسئولان بهداشت قادر به ردیابی مسیر ابتلا نبوده‌اند.

همچنین روز پنجشنبه مواردی از ابتلا در یک بیمارستان در توکیو تأیید شد که احتمال دارد یک ابتلای جمعی باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: كارشناس ژاپني كرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • پیشنهاد دولت برای افزایش تعطیلی هفته چه روزی است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا