Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا عدالتخواه گفت: معارفه های رؤسای جدید دادگستری ها و دادستان های استان همدان بر اساس منویات رهبر انقلاب و با رویکرد کادرسازی و بهره گیری از نیروی جوان در این دستگاه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان بعداز ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه ریاست دادگستری شهرستان فامنین، گفت: در ۹ ماهه گذشته  تاکنون در مراسم های متعددی از ۹ شهرستان استان، هفت رییس دادگستری و ۶ دادستان تغییر وضعیت پیدا کردند و معارفه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تغییرات در دستگاه قضایی کار دشوار و سنگینی است اما تاکنون ۹۰ نفر در این استان در حوزه های مختلف تغییر سمت داشته اند.

بهره مندی از نیروهای جوان با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب در دستور کار دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه تغییرات انجام شده بر مبنای منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بوده است، افزود: بر این اساس بهره گیری از جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی با رویکرد کادرسازی و تربیت نیروی های انقلابی در دستگاه قضا در دستور کار ما قرار گرفته تا جایی که میانگین سن افراد معرفی شده جدید پایین تر آمده است.

عدالتخواه تصریح کرد: کادرسازی نیروی ارزشی و انقلابی برای تمام بخش های کشور به ویژه در دستگاه قضا یک ضرورت است و ما مؤظف به معرفی نیروهای جوان به عنوان پشتوانه نظام در سمت های مختلف هستیم تا در آینده شاهد رشد تفکر انقلابیگری در بین مسئولان نظام باشیم.

وی عنوان کرد: علاوه بر شروط ذکر شده بالا، به منظور تعیین یک شخص برای جایگاه های مسئولیتی همچون دادستان و ریاست دادگستری یک شهرستان، استقرار آن فرد در محل خدمت خود نیز جزء اولویت های اصلی ما بوده تا آن مسئول با حضور مستمر در آنجا در ایجاد وحدت بین دستگاه قضا و سایر نهادها اثربخش تر عمل کند.

دیدارهای چهره به چهره مردم با رؤسای دادگستری ها در روزهای کرونایی ادامه دارد

رئیس کل دادگستری استان همدان به دیدار مردمی و چهره به چهره خود و دیگر رؤسای دادگستری سراسر استان با مردم اشاره کرد و گفت: با وجود ویروس کرونا این دیدارها همچنان انجام می شود و حتی کیفیت کار در این حوزه بهتر شده است.

عدالتخواه در ادامه عدالت را رکن اصلی و اساسی دستگاه قضا و قاضی دانست و اظهار کرد: در مبانی دینی و اعتقادی  اعتقاد ما بر این است که قضاوت شأن خداوند متعال است که به ائمه تفویض فرمودند و از ائمه(ع) با شرایط به فقیه جامعه شرایط رسیده است.

وی  تصریح کرد: بدین ترتیب عدالت به دستگاه قضا تفویض شده است و این نهاد به جایگاه و پناهی برای گرفتن حق مظلوم از ظالم تبدیل شده  و افرادی که به این دستگاه مراجعه می کنند خواستار برقراری عدالت و رفع مظلومیت خود هستند و برای آنان برقبرای عدالت امید بخش است.

رئیس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: نیروی های جدیدی که آمده اند برنامه محور هستند و ما هم از آنان خواستیم تا برنامه کیفی و کمی یک ساله خود را تدوین کنند.

عدالتخواه همچنین به مسئله اساسی “حبس زدایی” به عنوان یکی از اولویت های اصلی ریاست قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: همین مورد به جد در دستور کار ما نیز قرار دارد، چرا که ما معتقدیم زندان باید جایی برای قاتلین، افراد شرور و مفسدان اقتصادی باشد.

تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته مصلحین برای کاهش مراجعات مردمی به دادگاه ها

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مراجعات به دادگستری ها جزئی و قبل از رسیدن به دادگاه حل شدنی است،  افزود: بدین ترتیب برنامه های جامعی در ستاد تألیف قلوب و کمیته مصلحین که به تازگی تشکیل شده در نظر گرفته ایم تا با آموزش های متعدد در آگهی بخش جامعه برای مصالحه بین طرفین دعوی حرکت جدیدی انجام دهیم.

عفو ۵۴۰ زندانی همدانی از سوی رهبر انقلاب در عید سعید فطر 

رئیس کل دادگستری استان همدان با تقدیر از تدبیر رهبر انقلاب در عفو سه هزار و ۷۰۰ به متاسبت عید سعید فطر و سالروز آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: ۵۴۰ نفر از این زندانیان از استان همدان هستند و این مطلب نشان از کار کارشناسی و پیگیری استان برای کاهش زندانیان دارد.

جرم تخلف در فضای مجازی سنگین تر از فضای حقیقی است

عدالتخواه در ادامه با اشاره به اینکه یکی چالش های پیش روی دستگاه قضا، وقوع جرائم متعدد در فضای مجازی است که حتی منجر به شهادت طلبه همدانی شد، گفت: از نظر ما جرم افرادی که در فضای مجازی مرتکب اعمال خلاف قانون می شوند، سنگین تر از افرادی است که در فضای حقیقی اقدام به جرم می کنند، چرا که مجرمان با جولان در فضای مجازی تعداد افراد بیشتری را به سمت جرم و جنایت می کشانند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا با مجرمان و اوباش در فضای مجازی برنامه های بسیار دارد و برخورد قاطعانه با این مجرمان انجام می دهد و در این زمینه هیچ گونه ضعف اطلاعاتی، امنیتی و قضایی وجود ندارد.

به گزارش عصر همدان؛ در این مراسم از خدمات مسعود صمدی تقدیر و امیر مهدی عزیزی بعنوان رییس جدید دادگستری شهرستان فامنین معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان همدان فضای مجازی دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: برابر گزارش دریافتی از نیرو‌های انتظامی کبودراهنگ به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب و ادوات آن از یک خودرو شخصی در یکی از مسیر‌های ارتباطی کبودراهنگ، بررسی و تحقیقات در دستور کار نیرو‌های یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ خدامرادی گفت: در این زمینه پنج نفر با هویت معلوم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او گفت: در شهرستان اسدآباد نیز با کمک نیروی انتظامی منطقه و با مشکوک شدن به یک وسیله نقلیه در مسیر‌های ارتباطی این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب به همراه ادوات حفاری از سه سرنشین این خودرو کشف و ضبط شد.

سرهنگ خدامرادی گفت: متهمان به همراه ادوات حفاری کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رییس قوه قضاییه: ما نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین در کف خیابان را کیفر کنیم
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • توضیحات رییس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری