Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: با توجه به تبلیغاتی که مافیای مواد مخدر در سطح شبکه‌های اجتماعی و جامعه در خصوص تأثیر اعتیاد به‌ویژه تریاک در پیشگیری از کرونا دارد، اقدامات حوزه فرهنگی و پیشگیری می‌بایست مضاعف باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، اسماعیل قربانی در اولین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورا با اشاره به تشدید اقدامات فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد توسط دستگاه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: باوجود شیوع ویروس کرونا، اقدامات فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد نبایست راکد بماند و با توجه به تبلیغاتی که مافیای مواد مخدر در سطح شبکه‌های اجتماعی و جامعه در خصوص تأثیر اعتیاد به‌ویژه تریاک در پیشگیری از کرونا دارد، اقدامات حوزه فرهنگی و پیشگیری می‌بایست مضاعف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما با تهیه و پخش برنامه‌های مرتبط و دستگاه‌های آموزشی همچون آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها از طریق شبکه‌ها و نرم‌افزارهای مورد استفاده می‌توانند مطالب پیشگیرانه را به جامعه مخاطب هدف منتقل کنند.
مدیرکل بهزیستی استان ضمن ارائه تدابیر ابلاغی دبیرکل ستاد در حوزه فرهنگی و پیشگیری، گفت: با توجه به اینکه اولویت اول ستاد مبارزه با مواد مخدر، حوزه پیشگیری از اعتیاد با اجرای مؤثر طرح یاریگران زندگی می‌باشد، تمامی دستگاه‌ها با مشارکت، تشریک‌مساعی، همفکری، ارائه طرح‌های نو و تحولی در محیط‌های هدف نسبت به رشد شاخص‌های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در استان در سال 1399 اقدام کنند.
قربانی افزود: با توجه به سیاست ستاد در استفاده از علوم و فناوری‌های نوین با حضور مؤثر نخبگان و جوانان و راه‌اندازی اولین نمایشگاه دیجیتال پیشگیری از اعتیاد در استان، در سال جاری تمامی دستگاه‌ها نسبت به ارائه طرح‌های مؤثر و عملیاتی در این حوزه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لزوم توسعه اقدامات پیشگیری از اعتیاد فرهنگی و پیشگیری دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند

دبیر کارگروه اعتیاد وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بدنه مردمی، تشنه کمک و نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و به دنبال این است که محله و شهر خود را از این آسیب‌ها پاک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، ابوالحسن صفرپور در حاشیه بازدید از خانه سبز با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد، در کشور کم‌نظیر و ارزشمند است، گفت: یکی از این اقدامات، طرح شهید مهرورزی است که با مشارکت ظرفیت‌های مردمی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال عمومی از طرح «مهرورزی» بسیار خوب بوده است، افزود: این استقبال نشان می‌دهد که بدنه مردمی، تشنه کمک و نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و به دنبال این هستند که محله و شهر خود را از این آسیب‌ها پاک کنند.

دبیر کارگروه اعتیاد وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقطه قوت طرح «مهرورزی» را ساماندهی و بهره‌گیری از ظرفیت افراد آموزش‌دیده در محلات و مساجد و مدارس دانست و افزود: این نقش‌آفرینی افراد صاحب دانش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، بسیار حائز اهمیت است.

صفرپور با بیان این که شهرداری مشهد فهم مترقی و رو به جلویی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد، تصریح کرد: به مشارکت طلبیدن مردم و تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد، به ویژه با محوریت نوجوانان و بانوان مصادیق این فهم مترقی است.

وی گفت: البته باید توجه داشت که این موضوع، نشان از بی‌اهمیت بودن حوزه درمان و صیانت و یا بی‌توجهی شهرداری مشهد به این حوزه نیست ولی ضرورت امروز جامعه ما، موضوع «پیشگیری» است که شهرداری مشهد به خوبی آن را درک کرده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • تحقق ۴۲۰۰ میلیار از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند