Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افسردگی، آلزایمر و بیماری‌های شناختی دیگری وجود دارد که زندگی افراد را مختل کرده است، این مشکلات بخش کوچکی است که علوم و فناوری‌های شناختی به افراد کمک می‌کند تا زندگی بهتری را تجربه کنند، شاید تا چند سال پیش فعالیت‌های کمی در این حوزه انجام می‌شد اما اکنون زیست بوم فناوری و نوآوری این حوزه به سرعت در حال رشد و گسترش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوم و فناوری‌های شناختی از آن حوزه‌های علمی نوپایی است که در سال‌های اخیر رشد خوبی را تجربه کرد. مطالعه ساختار مغز برای ارتقای سطح کیفی زندگی بشر و پاسخ به سوالات زیادی در این حوزه آن چیزی است که این دانش به دنبال آن است.

افسردگی، آلزایمر و وجود بیماری‌های شناختی دیگر نشان از اهمیت موضوع مطالعه مغز دارد. پس شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در حوزه علوم شناختی مسئله مهمی است تا ایده‌ها در این حوزه پرورش و توسعه یابند.

در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است. اکنون بیش از ۳۴ شرکت فناور در حوزه علوم شناختی فعال هستند که به مدد توان و تخصص این نیروی انسانی تجهیزات و دستگاه‌های بسیاری مرتبط با این حوزه در کشور با برند «ایران ساخت» تولید می‌شود.

به عنوان مثال دستگاه ره گیر چشمی، نوار مغزی، نوروفیدبک، آزمون‌های ارزیابی شناختی و بسته‌های پرورش شناختی برای کودکان، تجهیزات نوری جهت مطالعه مغز و تجهیزاتی که برای تحقیقات در علوم شناختی جهت ثبت و تحریک سلول‌های مغزی که هر کدام نقش مؤثری در شتاب دادن به سرعت تحقیقات در این حوزه دارد اکنون در داخل کشور تولید می‌شود و نیازی از کشور را رفع کرده‌اند.

همچنین فعالیت بیش از ۲۳ استارت آپ نیز به تولید محصولات فناورانه علوم شناختی شتاب داده است. این استارت آپ‌ها هر کدام دارای ایده‌هایی هستند که با توسعه آنها تولید محصولات فناورانه محقق می‌شود. همچنین سال گذشته با راه اندازی نخستین شتابدهنده حوزه علوم و فناوری‌های شناختی شتابدهی با فعالیت‌های استارت آپی رونق گرفت.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شکوفایی هر چه بیشتر فعالیت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری در این حوزه از بازیگران این زیست بوم حمایت می‎‌کند.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان استارتاپ حوزه علوم شناختی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان استارتاپ حوزه علوم شناختی شرکت دانش بنیان استارتاپ حوزه علوم شناختی علوم و فناوری های شناختی علوم شناختی حوزه علوم زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پروژه انتقال آب غیرشرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه، کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه به طول ۶۷۰۰ متر کلنگ‌زنی شد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در این مراسم اظهار کرد: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده‌ی استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تأسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام را از اهم مواردی دانست که می‌تواند در جهش تولید مؤثر باشد و افزود: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور رفع شود.

کد خبر 747450

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند