Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در کره شمالی با اشاره به تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور از برقراری تحریم های آمریکا علیه «پیونگ یانگ» با وجود همه گیری ویروس کرونا ابراز تاسف کرد.

به گزارش فارس، سفیر روسیه در «پیونگ یانگ» پایتخت کره شمالی از تداوم کمکهای بشردوستانه به کره شمالی خبر داد.

«آلکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در کره شمالی در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت، مسکو به ارسال کمک‌های پزشکی و غذایی به کره شمالی در بحبوحه همه‌گیری کرونا ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این زمینه گفت: «روسیه 5000 کیت تست سریع کرونا را به کره شمالی تحویل داد. با توجه به بسته بودن مرزها، در ماه‌های اخیر کمک‌های پزشکی دیگری ارسال نشد، اگرچه کمک‌های بشردوستانه ادامه داشت. در ماه مه (اردیبهشت) نیز 25 هزار تن گندم به کره شمالی دادیم.»

ماتسورا با اشاره به ارسال اقلام دارویی برای کره شمالی به تداوم تحریم‌های آمریکا بر این کشور اشاره و نسبت به آن ابراز تاسف کرد.

این دیپلمات روس گفت که متاسفانه نمی‌توان روی کاهش تحریم‌ها حساب کرد و آمریکا و متحدانش اجازه این کار را نمی‌دهند، حتی اگر نیمی از اهالی این کشور به ویروس کرونا مبتلا شوند.

آمریکا در ادامه خصومت با دولت کره شمالی هفته گذشته بانک دولتی کره شمالی را به دور زدن تحریم‌ها متهم کرد. وزارت دادگستری آمریکا همچنین علیه ۲۸ نفر از اتباع کره شمالی و ۵ شهروند چین هم به اتهام پولشویی، تخلفات بانکی و جرائم دیگر اعلام جرم کرده است. در کیفرخواستی که روز پنجشنبه علنی شده، دادستان‌های آمریکایی «بانک تجارت خارجی» کره شمالی را به تلاش برای تسهیل پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار از طریق ۲۵۰ شرکت صوری متهم کرده است.

لینک کوتاه: asriran.com/00349z

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تارنمای «آکسیوس» با استناد به نسخه‌ای از پیش‌نویس اظهارات «ژانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا، از مقدمه‌چینی وی برای اعمال تحریم در واکنش به پاسخ نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی خبر داد.

ادعا می‌شود که قرار است امروز سه‌شنبه یلن اعلام کند که «در همکاری با متحدان، خزانه‌داری در راستای توسل به تحریم برای مقابله با اقدامات بدخواهانه و بی‌ثبات‌کننده ایران تردیدی به خود راه نمی‌دهد».

در بخش دیگری از این پیش‌نویس که به فضای رسانه درز پیدا کرده است، می‌خوانیم: حمله انجام‌شده از سوی ایران و نیرو‌های نیابتی‌اش اهمیت کار خزانه‌داری در توسل به ابزار‌های اقتصادی برای مقابله با فعالیت‌های ایران را برجسته می‌کند.

یلن پیش‌تر هم با اشاره به تبعات اقتصادی پاسخ نظامی ایران، از اعمال تحریم علیه این کشور سخن گفته بود حال‌آنکه خبرگزاری «رویترز» با استناد به نظر برخی تحلیلگران احتمال اعمال تحریم‌های نفتی جدید و یا حتی اجرای تحریم‌های نفتی قدیمی را بعید ارزیابی کرده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با پرهیز از هرگونه تهدید نظامی، از هماهنگی با متحدان برای ارائه پاسخ دیپلماتیک واحد به اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی سخن گفته بود و در جریان نشست مجازی سران گروه ۷ نیز، تمرکز روی اعمال تحریم‌ها بود.

امروز نیز در جریان کنفرانس ویدیویی وزرای خارجه اتحادیه اروپا، به دلیل حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران به بحث گذاشته خواهد شد.

این درحالی است که تحریم‌ها علیه ایران تحت عنوان برچسب‌های مختلف رنگ و بوی تکرار گرفته و عملاً قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • الوپیک به مشهد رسید
  • کلاهبرداری فیشینگ تحت عنوان اخطاریه کشف حجاب
  • سازمان پدافند غیرعامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است
  • سازمان پدافند غیر عامل مرجعی قابل اتکا در میان مردم است