Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان وزن اول کشتی آزاد آسیا مدعی شد بعد از کسب سهمیه المپیک توکیو کسی حتی حالش را هم نپرسیده است. ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱ ورزشی کشتی و وزنه برداری نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا اطری که امروز (شنبه) یکی از دو میهمان برنامه دایره طلایی بود، با تأکید بر اینکه طبق چرخه انتخابی تیم ملی از حضور در مسابقات قهرمان کشوری معاف شده است، اظهار داشت: این روزها همه مشغول تمرین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین‌طور که می‌دانید تعدادی از ما از شرکت در مسابقات کشوری معاف شدیم. من در جام تختی به نفرات برتر مسابقات کشوری ملحق می‌شوم و با سایر نفرات کشتی خواهم گرفت. همه کشتی‌گیران 57 کیلوگرم برای رسیدن به دوبنده تیم ملی با هم رقابت دارند و رقیب هستند و در نهایت امیدوارم هر کسی لایق بود عضو تیم ملی شده و به المپیک برود.

وی با اشاره به مسابقات جهانی نورسلطان و اینکه گفته می شد او بعد از گرفتن سهمیه المپیک اشباع شده و به همین دلیل در مبارزه سوم پنجمی نتوانست از سد حریف هندی‌اش بگذرد، خاطرنشان کرد: نه، این‌طور نیست. من کشتی‌گیر وزن کم‌کن هستم و در قانون جدید باید هر دو روز سر وزن قانونی باشیم. بعد از کشتی با حریف روس که پوئنم را ندادند، خیلی وزنم بالا رفته بود. حدود سه کیلو و نیم بالا رفته بودم، فکرش را نمی کردم ببازم. اگر حریف روس را برده بودم باانگیزه‌تر وزن کم می‌کردم، اما این اتفاق نیفتاد و با آن روحیه، به سختی وزن کم کردم و صبح بدنم خالی بود. با حریف مغولی که قهرمان جهان و یکی از بهترین‌های آسیاست، سر کسب سهمیه المپیک جنگ شده بود، اما خدا را شکر توانستم این مبارزه را ببرم و سهمیه المپیک را بگیرم. بعد از آن فکرش را نمی کردم حریف هندی، کشتی‌گیری باشد که مرا شکست دهد. نسبت به او شناخت نداشتم و با تاکتیک غلط رفتم جلو و دستم از مدال خالی ماند.

اطری: دوبنده تیم ملی را نخریده‌ام؛ باید خیلی تلاش کنم/ برای رسیدن به هدفم کوتاه نمی‌آیم

 

ملی‌پوش آزادکار کشورمان در مورد پیگیری تمریناتش در این ایام، افزود: تمریناتم را به خوبی انجام می‌دهم که بتوانم در المپیک پرچمداری کنم. کشتی ورزش سنگینی است. ما حتی یک روز هم نمی‌توانیم تمرین را ترک کنیم. در اوج کرونا تمرینات را در خانه، کنار دریا و زمین فوتبال دنبال کردیم. همراه با برادر نوجوانم تمرین کشتی کردم و هرگز تمرینم قطع نشد.

اطری با تأکید بر اینکه کشتی‌گیر غیر از لیگ منبع درآمد دیگری ندارد، گفت: باید حتماً در لیگ برتر شرکت کنیم. لیگ نباشد ما از هیچ جایی منبع درآمدی نداریم. حتی مسئولان شهرمان هم از ما حمایت نمی‌کنند. قرار بود امسال به المپیک بروم، یک نفر از مسئولان شهرم هم به من زنگ نزد تا حالم را بپرسد. ما انتظار داریم که مسئولان استانی و شهری از ما حمایت کنند. باید از منِ ملی‌پوش حمایت شود که جوانان و نوجوانان شهرم انگیزه داشته باشد. وقتی من بگویم هیچ رسیدگی نمی‌شود، انگیزه‌ای برای سایرین نمی‌ماند.

قهرمان وزن اول کشتی آزاد آسیا با اعلام اینکه به‌زودی متأهل خواهد شد، در خاتمه گفت: ازدواج انگیزه مضاعفی برای من می‌شود و با مشاوره از مربیان و خانواده عزیزم، این اتفاق سال قبل از المپیک خیلی به نفع من خواهد شد.

انتهای پیام/

R1015135/P/S1410,3,29/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تیم ملی کشتی آزاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی کشتی آزاد تیم ملی کشتی آزاد سهمیه المپیک تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل

اتحادیه جهانی کشتی در پایان مسابقات گزینشی قاره‌ای که پایان بخش آن رقابت‌های بیشکک بود، ایران را اولین تیمِ کامل حاضر در المپیک دانست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات گزینشی قاره آسیا، آخرین مسابقه گزینشی قاره‌ای اتحادیه جهانی کشتی بود که طی روزهای 31 فروردین تا 2 اردیبهشت در بیشکک برگزار شد.

تیم ملی فرنگی کشورمان که با دو نماینده در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، توانست هر دو سهمیه باقیمانده‌اش را در همین گزینشی گرفته و از حالا تمام تمرکزش روی المپیک باشد.

اتحادیه جهانی کشتی طی گزارشی در مورد مسابقات کسب سهمیه قاره آسیا، اشاره‌ای نیز به کامل شدن تیم رنگرز برای المپیک داشته و نوشته است: ایران اولین تیمی است که هر شش سهمیه کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس را به دست آورد.

مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم سهمیه المپیک را در اولین گزینشی که مسابقات جهانی 2023 بلگراد بود به دست آوردند و امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو و علیرضا مُهمدی در 87 کیلو نیز در دومین مسابقه کسب سهمیه که پیکارهای گزینشی آسیایی بود، موفق به ثبت این مهم شدند.

به این ترتیب کشتی فرنگی ایران که در دوره قبلی المپیک در وزن 87 کیلوگرم بدون سهمیه مانده بود، دیگر در مسابقات گزینشی جهانی شرکت نخواهد کرد.

مسابقات گزینشی جهانی آخرین رویداد کشتی برای کسب سهمیه است که دهه سوم اردیبهشت ماه در ترکیه برگزار می‌شود و فینالیست‌ها همراه با نفر سوم حقیقی سهمیه المپیک خواهند گرفت.

رقابت‌های کشتی المپیک 15 تا 21 مرداد ماه امسال در فرانسه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل
  • بازگشت احسان امینی به تیم ملی کشتی آزاد/ اطری دعوت نشد
  • در المپیک حریف دست و پا بسته ای نیستیم/قایقرانان سنگ تمام گذاشتند
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک