Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فخرالدین کریم زاده رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: گستره حوزه کاری، تنوع وظایف و فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و تولی گری بر بیش از ۸۵ درصد مساحت استان در راستای حفاظت، اصلاح، احیا، توسعه و بهره برداری بهینه از جنگل ها، مراتع و اراضی ملی، منجر به پایداری منابع و توسعه پایدار، حفظ اموال عمومی و آب و خاک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پارسال ۴۷۶ شکایت کتبی مردمی ناشی از تخلف یا نسبت به اجرای فعالیت‌های متنوع اداره، به طور مستقیم و یا از طریق سازمان‌ها و سامانه‌های مختلف به اداره کل گزارش گردید.

کریم زاده اضافه کرد: این گزارشات در هش موضوع و درمباحث آبخیزداری ۱.۵ درصد، اداری ۴ درصد، تخریب و تصرف اراضی ملی ۴۶ درصد، جنگل ۵ درصد، مرتع ۱۳ درصد، معادن ۲.۳ درصد، ممیزی اراضی ۹ درصد و واگذاری ۱۹ درصد بوده است.

او ادامه داد: سامانه شکایات منابع طبیعی در میز خدمت الکترونیکی سازمان جنگل‌ها به نشانی اینترنتی shekayat.frw.ir/fus شرایطی را فراهم کرده تا مردم بدون حضور در اداره کل و شهرستان‌ها بتوانند خواسته‌های خود را در بستر دولت الکترونیک پیگیری نمایند.

کریم زاده گفت: راه اندازی خدمات الکترونیکی ۳۴ گانه میز خدمت، افزایش ضریب پوشش حفاظت در سال ۹۸ با راه اندازی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خانمیرزا، صدور بیش از سه هزار کارت همیاران طبیعت و تلفن امداد و نجات جنگل‌ها و مراتع به شماره ۱۵۰۴ از جمله اقدامات و پتانسیل‌های مناسبی برای ساماندهی مشارکت مردمی در راستای بهبود عملکرد این اداره کل است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری شکایت مردمی همیاران طبیعت اراضی ملی منابع طبیعی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه

حمید حسین‌پور رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه با اشاره به آبگیری ۱۵ میلیون مترمکعبی سازه‌ها گفت: طی این بارش‌ها بیش از ۹۴ سازه آبخیزداری و همچنین سد و بند‌های خاکی طرح غلام گردشی و تزریق مصنوعی چاه‌ها به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد آبگیری شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای کاهش خسارت بارندگی‌های سیل آسا باید به گونه‌ای باشد تا موجب افزایش پوشش گیاهی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و در نهایت افزایش تولید کشاورزی و امنیت غذایی شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه گفت: مجموعه فعالیت‌های آبخیزداری علاوه بر پیگیری اهدافی همچون حفاظت از عرصه‌های طبیعی، مهار سیل، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پرشدن سد‌ها و مخازن از رسوبات، مهار رواناب‌ها و پایدارسازی منابع آبی چاه‌ها، چشمه‌ها و قنات‌ها به عنوان مهم‌ترین نیاز کشاورزان، مرتعداران، دامداران و دیگر بهره‌برداران حوزه‌های آبخیز مدنظر قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری