Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:42:44 GMT

دستگیری معترضان به مدیریت بحران کرونا در لندن

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۲۱۵۲۸

دستگیری معترضان به مدیریت بحران کرونا در لندن

براساس بیانیه متروپلیتین پلیس، معترضان در دو نقطه جداگانه شهر تجمع کرده که تعدادی به دلیل نقض قوانین قرنطینه دستگیر و برخی هم جریمه شدند. این بیانیه می‌افزاید که پلیس درحال متفرّق کردن شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی است.

گروه قیام علیه انقراض که در دو سال گذشته تظاهرات متعددی را در اعتراض به عملکرد دولت لندن در حفاظت از محیط زیست برگزار کرده‌، هدف از تجمع امروز را ابراز ناخرسندی از بی کفایتی دولت و تشکیل مجمع عمومی مقابله با کرونا خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها تاکید دارند که حل معضل کرونا از رسیدگی به بحران آب و هوایی و شرایط اضطراری زیست محیطی مقوله‌ای لاینفک است.

براساس این گزارش، شرکت کنندگان در حرکت اعتراضی امروز که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، شعارنوشته و پارچه‌نوشته‌هایی را حمل ‌می‌کردند که روی آن عبارت‌هایی چون « زندگی یا مرگ»، «مردم یا ثروت» و «حفظ نسل آینده یا حسادت‌های فاسد» نوشته شده بود.

«پاول استفنز» از ماموران بازنشسته پلیس انگلیس که در تجمع امروز شرکت کرده بود به خبرنگاران گفت: هر روز که می‌گذرد بیشتر مشخص می‌شود که دولت با تصمیمات اشتباه خود، جان مردم را به بازی می‌گیرد.

وی نخست وزیر انگلیس را متهم کرد که به جای حفاظت از جان مردم به فکر موقعیت و حمایت از مشاورش است.

اشاره او به اتهام نقض محدودیت‌های قرنطینه از سوی "دومینیک کامینگز" مشاور پرحاشیه "بوریس جانسون" است.

کامینگز بعد از اینکه مشخص شد برخلاف مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه صدها کیلومتر رانندگی کرده و به شمال شرقی انگلستان رفته، با فشار روزافزونی برای استعفا روبرو شده است. با این حال نخست وزیر انگلیس ضمن حمایت تمام قد از مشاورش، اقدام او را قانونی خوانده است. 

مامور بازنشسته پلیس انگلیس با اشاره به این مساله، خطر تغییرات آب و هوایی را فراتر از بحران کرونا توصیف و تصریح کرد که دولت حامی تخلف، غیر قابل اعتماد و شایستگی حفاظت از نسل آینده را ندارد.

براساس برآورد سازمان ملل متحد تنها ۱۱ سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی است.

گروه قیام علیه انقراض خواستار اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی از سوی دولت و به صفر رساندن ضایعات کربنی تا سال ۲۰۲۵ میلادی هستند. مطالبات آنها در پیشنهاد حزب کارگر منعکس شده اما دولت اقدامی در به رسمیت شناختن این خواسته‌ها و تصویب قوانین الزام‌آور صورت نداده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اعتراض انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اعتراض انگلستان ویروس کرونا اعتراض انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس این دو شهر تعطیل شد

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان زاهدان و بنا به اعلام هشدار سطح قرمز نفوذ سامانه شدید بارشی در استان سیستان و بلوچستان، فعالیت مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت عصر امروز (چهارشنبه) به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

همچنین، بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان سراوان، فعالیت آموزشی مدارس شیفت عصر در تمام مقاطع تحصیلی امروز به صورت غیرحضوری خواهد بود.

کد خبر 845162 منبع: تسنیم برچسب‌ها سيل خبر مهم مدیریت بحران مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان