Web Analytics Made Easy - Statcounter

به علت بحران اقتصادی به وجود آمده از جهانگیری کرونا، نزدیک به ۲ میلیارد نفر یا بیش از نیمی از جمعیت کارگر جهان، در سال ۲۰۲۰ با ریسک از دست دادن شغل خود یا تبدیل کار تمام وقت به پاره‌وقت روبه‌رو می‌شوند.

قدس آنلاین: به گزارشراشاتودی، مجله ریا نووستی این خبر را با اشاره به تحقیقات گروه مشاوران باستن (بی‌سی‌جی) منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش این مجله آمده است: تخمین تغییرات رادیکالی (شدید) نیروی کار جهان به علت بحران اقتصادی به وجود آمده با شیوع کووید ۱۹ بسیار دشوار است، اما باید به تخمین‌های سازمان بین‌المللی کار اشاره کرد که اعلام کرده است کل درآمد از دست رفته کارگران در سال جاری بالغ بر ۳.۴ تریلیون دلار خواهد شد. در ۲ تا ۳ ماه آینده از هر ۶ نفر روی کره زمین ۱ نفر شغل خود را از دست می‌دهد و نرخ بیکاری از ۱۷ درصد فراتر می‌رود.

طبق تحلیل‌های بی‌سی‌جی، تأثیر پاندمی کرونا بر بازار کار بسته به نوع صنایع بسیار متفاوت است و صنایعی که مستقیماً از محدودیت‌های قرنطینه‌ای آسیب دیدند، بیشتر از همه خسارت خواهند دید. بیش از ۸۰ درصد کل اخراج‌های در صنایع خرده‌فروشی غیرغذایی، توریسم، تولید، هتل و رستوران داری، رخ خواهد داد.

این مطالعات همچنین تأکید کرد که احتمالاً بعد از جهانگیری کرونا ۱۰ درصد از نیروی کار جهان به طور دائم به دورکاری خود ادامه خواهند داد که این رقم در بخش کارهای دفتری و ادارات به ۳۰ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تاثیرات اقتصادی کرونا افزایش بیکاری بحران بیکاری جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتار ؛ از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان(+عکس)

عصر ایران - پتار با نام کامل دولسه نومبر دو خسوس دو پتار (Dulce Nombre de Jesús de Petare) یک برون شهر فقیر نشین در شرق کاراکاس، ونزوئلا است. پتار به عنوان یکی از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان شناخته می شود.

پتار، مانند بسیاری از فقیر نشین های دیگر در جهان از خانه های مسکونی غیررسمی و ناایمن تشکیل شده که در حاشیه یک کلان شهر (در این مورد، کاراکاس) قرار گرفته است. این منطقه به ندرت از سیاست های محلی و ملی سود می برد. در خلاء سیاسی، باندهای خلافکار و جنایتکار در این فقیرنشین اقتصادهای محلی را برای تجارت غیرقانونی در اختیار گرفته اند.

پتار شامل مجموعه ای از ساختمان های آجر قرمز است که یا رنگ خود را حفظ کرده یا با گچ رنگی پوشیده شده اند. ساختارهای بتنی به حفظ این ساختمان ها که در شیب کوه های اطراف بالا رفته اند، کمک می کنند. سقف ساختمان ها به طور معمول از ورق های فلزی و دیگر مصالح موقتی شکل گرفته که از بی ثباتی و فقر در این شهر حکایت دارد.

پتار را می توان شهری در حومه کاراکاس در نظر گرفت زیرا خود به صدها محله تقسیم شده است. خیابان های باریک و بی نام جایی برای بازدیدکنندگان باقی نمی گذارند و آن را به دژی تسخیرناپذیر تبدیل می کند.

پتار به نوعی خانه باندهای جنایتکار سازمان یافته است که به طور مداوم با یکدیگر نیز درگیر می شوند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۲۰ کشوری که بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارند

دیگر خبرها

  • جهان ما ممکن است در نهایت دوباره به بیگ‌بنگ‌ برگردد و نابود شود
  • چرا آمدن مهدی قایدی به پرسپولیس ممکن نیست؟
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • مسوولان برای مشارکت مردم در تولید طرح بدهند
  • تدوین ۴۰۰ برنامه‌ در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد
  • پتار ؛ از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان(+عکس)
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد