Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم بیدخام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بانوان به عنوان جمعیتی قابل توجه و تأثیرگذار در جامعه با مشکلات و چالش‌های مختلفی روبرو هستند که اشتغال و مسکن انها از مهمترین دغدغه‌ها است.

وی بیان کرد: تشکل‌های مردمی و تعاونی‌ها از ظرفیت‌های بسیار خوب برای کارآفرینی و کسب درآمد برای ایجاد اشتغال هستند که حمایت از آنها در اولویت برنامه‌های امور بانوان استانداری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیدخام یادآور شد: در راستای حمایت از تعاونیهای فعال حوزه زنان، شرایط اعطای تسهیلات در استان باید تسهیل شود تا این گروه بتوانند برای کارآفرینی اقدام کنند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی این اداره کل کمک به ایجاد اشتغال و حمایت از زنان فعال در عرصه اقتصادی است.

وی اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد تحصیل کرده‌های دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دهند اما وضعیت اشتغال خوبی ندارند.

بیدخام گفت: ایجاد زمینه اشتغال برای بانوان در مناطق روستایی و شهری یکی از مسیرهای توسعه اشتغال، ایجاد و حمایت از شرکت‌های تعاونی است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده اضافه کرد شرکت‌های تعاونی زنان به عنوان یک محیط اجتماعی فراگیر می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا زنان مشارکت فعالانه‌ای در اداره امور داشته باشند که منجر به تغییر پایگاه اجتماعی و افزایش فرصت اشتغال برای آنان می‌شود.

ربیعی با اشاره به نام گذاری سال جاری اظهار داشت: برای تحقق این شعار در استان باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه شرکت‌های تعاونی فعال استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از تعاونی‌ها، با تفاهم نامه منعقد شده بین معاونت زنان ریاست جمهوری و یکی از بانک‌های عامل شرایط اعطای تسهیلات در استان روان و آسان شده است که این روند می‌تواند به افزایش طرح‌های اجرایی و اشتغال و کارآفرینی کمک کند.

کد خبر 4937814

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین اشتغال زنان ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر شیوع کرونا گرگان قزوین بیرجند روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر مشهد ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجتبی ظفری پور در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان باتبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری کارگران در اقتصاد کشورمان نقش مهم و اثرگذاری دارند.

وی با اشاره به نقش مهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور بیان کرد: سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشورمان ۲۵ درصد است که برای رسیدن به این میزان باید از این بخش حمایت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم  افزود:  تعاونی‌ها نقش مهمی در اقتصاد و جهش تولید دارند و تجلی مردمی سازی اقتصاد در کشور می‌باشند.

ظفری پور از فعالیت ۵ هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان خبر داد و گفت: بیشترین فعالیت تعاونی‌ها در استان در بخش کشاورزی، شیلات است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی و حمایت تعاونی‌ها استان  توسعه و توانمندسازی شوند.

وی افزود: از مجموع ۵۳۰۰ تعاونی در استان یک هزار و ۵۰۰ واحد در بخش کشاورزی فعال میباشند که بیشتر در روستا‌های خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: یکی از برنامه این اداره کل علاوه بر توسعه تعاونی‌های صنایع دستی، گسترش و راه اندازی تعاونی‌ها دانش بنیان است.

ظفری در بخش دیگری از سخنان خود سهمیه اشتغال استان خوزستان در سال گذشته را ۶۳ هزار نفر بیان کرد و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده میزان اشتغال ایجاد شده که با در سامانه اشتغال با کد ملی ثبت شده است، بیش از ۷۰ هزار شغل می‌باشد که این میزان  رشد بیش از یک برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم استان خوزستان در ایجاد اشتغال ۶۹ هزار شغل می‌باشد که وظیفه ما در این موضوع بسیار سنگین است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان  ادامه داد: یکی از برنامه‌های اشتغالزایی حمایت از مشاغل خانگی است که در سال گذشته ۹۲ درصد سهم استان از تسهیلات این بخش که  ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است جذب و بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان وام به یک هزار و ۶۳۹ طرح اعطا  شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند