Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران گفت: وضعیت این استان به سمت مدیریت و کنترل بیماری کرونا پیش می رود و تعداد بستری و فوتی ها رو به کاهش است.

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: سه راهبرد افزایش حساسیت ها توام با آموزش و آگاهی اقشار مختلف، ندادن اطمینان کاذب به شهروندان و پرهیز از عادی سازی موضوع در استان تهران پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: باید متوجه بود که کاهش روند بیماری به منزله پایان کرونا نیست، از اینرو ضرورت دارد که بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی و مراقبت و الزامات مربوطه اجرا شود.

محسنی بندپی اظهار داشت: اکنون نگرانی عمده در مورد بازگشت مسافران است، چرا که بسیاری از مسافران از ساکنان استان تهران هستند.

استاندار تهران با اشاره به وضعیت سفید شهرستان پردیس و نبود فوتی طی سه روز گذشته در اسلامشهر گفت: ساعت فعالیت پاساژها تا ۶ عصر بود که با توجه به در پیش بودن تابستان و گرمی هوا با رعایت پروتکل های بهداشتی محدودیت ساعت فعالیت آنها برداشته شد.

وی ادامه داد: البته بعد نظارتی افزایش می یابد، همچنین مساجد استان تهران نیز همچون سراسر کشور برای انجام نمازهای جماعت با رعایت نکات بهداشتی باز هستند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: فعالیت کارکنان ادارات به حالت قبل بازگشته البته با رعایت نکات بهداشتی، همچنین برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد بالای ۶۰ سال از ظرفیت دورکاری استفاده می شود، ضمن اینکه طبخ غذا و پذیرایی و مسائل این چنینی متوقف شده است و جلسات نیز با رعایت فاصله گذاری و در کمترین زمان ممکن برگزار می‌شود.

طرح ترافیک پایتخت از هفته آینده تعیین تکلیف می شود

استاندار تهران در مورد وضعیت طرح ترافیک افزود: مصوبه اجرای طرح ترافیک مربوط به ۲۷ اردیبهشت بود که درخواست کردیم به بعد از تعطیلات عید فطر موکول شود چراکه افزایش مسافران مترو از ۴۰۰ هزار نفر به ۸۰۰ هزار نفر و بازگشت یک سوم کارکنان به محل کار خطرات شیوع بیماری را افزایش می داد.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه باید نسبت به فعال کردن ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی ها اقدام می شد که بنا شد این موضوع در جلسه شنبه آینده ستاد ملی کرونا تعیین تکلیف شود.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت: درمان و آموزش پزشکی، مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر، مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ٧٣۴ نفر و تعداد بهبود یافتگان به ۱۱۶ هزار و ۸۲۷ نفر رسیده است.

منبع: عصر ایران

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا تهران محسنی بند پی طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۱ درصدی فوتی‌ها در طرح نوروزی استان مرکزی

رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: در طرح نوروزی امسال تعداد فوتی‌ها، ۲۱ درصد معادل ۸ نفر نسبت به سال قبل کاهش داشت. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سرهنگ محمد پورشمس ظهر امروز در نشست شورای راهبری تصادفات استان مرکزی اظهار داشت: سال 1402، یازده نفر از فوتی‌های ناشی از تصادفات برون شهری افزایشی بودند، این درحالی است که سال ماقبل 570 نفر فوتی وجود داشت که 2 درصد فوتی‌ها نسبت به سال ماقبل افزایشی بوده است، 6 هزار و 864 نفر در تصادفات مجروحین شدند که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: شهرستان‌های ‌دلیجان، محلات، کمیجان و فراهان در بحث تصادفات برون شهری کاهشی بودند، شهرستان تفرش بدون تغییر بود و شهرستان‌های خنداب، زرندیه، خمین و اراک در تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات برون شهری افزایشی بودند. سال گذشته 41 نفراز متوفیان در بحث تصادفات فوتی مربوط به اتباع خارجی بودند.

رئیس پلیس راه استان مرکزی عنوان کرد: در کل متوفیان سال گذشته از تعداد 570 نفر فوتی تصادفات نیز 15 نفر از متوفیان مربوط به خودروهای شوتی بود که شامل 15 فقره تصادف بوده است و عبارتی تمام خودروهای شوتی تک سرنشین بودند، سهم تصادفات برون شهری نیز 12 نفر از راکبین خودروهای شوتی و سه نفر مردم عادی علت تصادفان برون شهری بودند.

پورشمس بیشترین علت تصادف در راه‌های برون شهری را خواب‌آلودگی، انحراف، عدم توجه به جلو و تجاوز به چپ بیان کرد و گفت: 40 درصد تصادفات منجر به فوت در 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است، در خارج از حوزه نیز 60 درصد تصادفات منجر به فوت در 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی تعداد فوتی‌ها 8 نفر کاهش داشتیم که معادل 21 درصد تصادفات منجر به فوت  است، بیشترین کاهش تصادفات در طرح نوروزی نیز در محور توره بود و بیشترین تصادفات در راه‌های فرعی و روستایی بود.

حدود 87 درصد سهم تصادفات مربوط به موتور سیکلت سواران و عابرین پیاده است

سرهنگ روح‌الله آشوری اظهار داشت: در طرح نوروزی با افزایش جانباختگان درون شهری مواجه بودیم، در حالی که سال گذشته 3 فوتی و امسال 5 نفر در تصادفات درون شهری فوت شدند، متأسفانه امسال تعداد تصادفات درون شهری 7 درصد، متوفیان 5 نفر، مجروحین 4 درصد، تعداد افراد مصدوم یک درصد، خسارتی 8 درصد و در مجموع 8 درصد افزایش تصادفات وجود داشت.

وی با بیان اینکه حدود 87 درصد سهم تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌سواران و عابرین پیاده است، افزود: علی‌رغم اینکه پلیس راهور افزایش 28 درصدی برخورد با تخلفات و 5 درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌خیز افزایش را داشته، اما این امر منجر به کاهش تصادفات نشده است که یکی از مهم‌ترین علت آن سرعت زیاد است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی تصریح کرد:براساس آمار کشور سهم عابرین پیاده 27.3 درصد کل جانباختگان است، این درحالی است که سهم استان مرکزی 52 درصد و دو برابر کشور جانباخته و متوفی در داخل شهر هستند که این یک زنگ خطر برای استان محسوب می‌شود.

آشوری بیان کرد: میانگین سرعت استاندارد معابر درون شهری 50 کیلومتر در ثانیه است که میانگین سرعت متوسط کشور 60.6 کیلومتر و میانگین سرعت در استان مرکزی 64.5 کیلومتر است که اختلاف سرعت در استان مرکزی 14.5 کیلومتر است، سال 1402 شهر اراک با 60 نفر فوتی و ساوه با 24 نفر فوتی درون شهری به عنوان دو شهر بحرانی شناخته شدند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 88 نوع معبر حساس، حادثه‌خیز و پر تراکم یک به یک به شهرداری‌ها اعلام شدند که از این تعداد 33 نقطه حادثه خیز شناسایی شدند که در اراک حدفاصل کمربندی شمالی جزو نقاط حادثه‌خیز بود که حدود 15 نفر فوتی داشت. در طرح نوروزی 40 درصد افزایش تصادفات درون شهری وجود داشت اما از ابتدای سال جدید نیز 28 درصد تصادفات درون شهری کاهش داشته است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس کل گمرک برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی
  • اعلام زمان اجرای قانون کاهش مدت سربازی
  • دوره سربازی از شهریور ماه کوتاه می‌ شود
  • خبر مهم برای سربازان؛ زمان اجرای قانون کاهش مدت سربازی تعیین شد
  • کاهش ۲۱ درصدی فوتی‌ها در طرح نوروزی استان مرکزی
  • قانون کاهش مدت سربازی تا شهریور اجرایی می‌شود
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • خدمت سربازی از ۱۴ ماه تا ۹ ماه ؛ قانون کاهش مدت خدمت سربازی چه زمانی اجرا می شود؟‌
  • زمان اجرایی شدن قانون کاهش مدت سربازی
  • افزایش ۶.۶ درصد فوتی تصادفات در شهر تهران