Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، کمیل طیبی امروز 10 خردادماه با اعلام این مطلب گفت: «مدتی است در اتحادیه اروپا، طرحی با عنوان زنجیره جذب سرمایه‌گذار برای تعریف کاربری‌های جدید از میراث‌فرهنگی شهرهای دنیا در قالب "ابر پروژه افق جهان در سال 2020" مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 او افزود: «افق 2020 یک طرح بزرگ تحقیقاتی است که اتحادیه اروپا از سال 2016 تحقیقات جهانی خود را در حوزه دست‌یابی به توسعه پایدار جهانی از مناظر محیط‌زیست، انرژی‌های پاک و لزوم حفاظت از میراث‌فرهنگی و ایجاد کاربری‌های جدید در این حوزه از منظر گردشگری با همکاری دانشگاه‌های سراسر جهان آغاز کرد.»

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان در ادامه اظهار داشت: «از ایران تنها دانشگاه اصفهان در راستای دست‌یابی به اهداف این طرح همکاری خود را با اتحادیه اروپا از دو سال گذشته با همکاری استان آغاز کرد. با این وصف در این طرح، میدان امام اصفهان با دارا بودن ویژگی‌های جامع شهری و با بیش از 9 هزار کارکرد در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، دینی و اقتصادی، به‌عنوان یک زنجیره کامل از نیازهای مردم یک ابر شهر از 400 سال گذشته تاکنون در کنار کارکردهای جدیدی که می‌توان در دهه سوم از سده بیست و یکم در این میدان ایجاد کرد، مورد بررسی قرار گرفت.»

او در خصوص دستاوردهای این طرح اظهار داشت: «با توجه به لزوم اتخاذ تدابیر جدید در خصوص تبلیغات جهانی آثار تاریخی ایران، تصویب این طرح در سطح بین‌المللی فرصت مناسبی را در خصوص معرفی جاذبه‌های تاریخی ایران از منظر گردشگری فراهم می‌آورد.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: میدان امام اصفهان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی و تجلیل از کنشگران و فعالان بناها و محوطه‌های تاریخی امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد.

در این نشست علی دارابی معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه ما به نیابت از مردم جهان از رژیم صهیونیستی انتقام گرفتیم گفت: با همکاری دانشگاه اصفهان و سمنان در هفته آینده نشست برگزار می‌کنیم که صاحب نظران از کشورهای مختلف از حضور دارند این تلاش‌ها برای آن هست که بتوانیم حافظ خوبی برای بناها باشیم.

وی گفت: ما بناها را نماد ملموس میراث بشری می‌دانیم. چالش‌های امروز در حوزه بلایای طبیعی و بحران‌ها یکی از نگرانی‌های جامعه جهانی است. ما آثار تاریخی ثبت ملی شده زیادی داریم که با توجه به وضعیت اعتبارات اندک برای رسیدگی به این بناها داریم، برآورد شد که برای سرانه مرمت بناهای تاریخی در واقع برای هر اثر در سال جاری ۱۳ میلیون تومان بودجه داریم. از ۱۴ هزار بناهای تاریخی ۱۰ هزار بنا در اختیار مردم ۲ هزار بنا در اختیار نهادهای دولتی و ۲ هزار بنا در اختیار اوقاف است البته همه باید از این بناها حفاظت کنند. با رئیس قوه قضائیه جلسه داشتیم و گفتیم اگر به این بناها رسیدگی می‌شود باید به عنوان ترک فعل به آن نگاه شود.

وی گفت: اقدامات خوبی در حوزه بودجه انجام شده و جلسات مفصلی برگزار شد امیدوارم امسال سال توسعه حفاظت و مرمت و اقدام برای اتمام بناهای نیمه کاره باشد.

دارابی بیان کرد: امروز افتخار داریم در وزارت میراث فرهنگی میزبان جمعی از حافظان استاد کاران و مرمت گران باشیم. همچنین در سال گذشته انجمن خیرین میراث فرهنگی را تشکیل دادیم در نظر داریم تا پایان اردیبهشت تمام شعبات انجمن خیرین در استان‌ها با مشارکت شما تشکیل شود.

در این نشست شهاب طلایی مدیرعامل عامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی گفت: تنها علاقه هست که دوستان را به این سمت می‌کشد تا در بناهای تاریخی سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: امیدوارم با تدابیری که اندیشیده شده و همگرایی بین استان‌ها بتوان همه مردم ایران و علاقه مند به تاریخ را برای سرمایه گذاری تشویق کرد و از ظرفیت‌های قانونی برای مشارکت در امر احیا شرکت کنند. در این مسیر نیازمند حمایت وزارت هستیم.

مهراب نیا یکی از سرمایه گذاران بناهای تاریخی در این نشست پیشنهاد داد که تشکل تخصصی مربوط به سرمایه گذاران تشکیل شود.

وی از مشکل سرمایه گذاران با بانک‌ها گلایه کرد و گفت: از سال ۹۴ تا به حال همیشه با بانک‌ها مشکل داشته‌ایم.

همچنین تعدادی دیگر از سرمایه‌گذاران درباره مشوق‌ها و مشکلات حوزه بناهای تاریخی صحبت کردند.

در این مراسم از ۵ کتاب در حوزه میراث فرهنگی و سخنرانی مسئولان وزارت، رونمایی شد. از جمله کتاب انجمن خیرین میراث فرهنگی و مراسم افتتاحیه آنکه مکتوب شده است.

کد خبر 6079808

دیگر خبرها

  • تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان‌ها
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در میراث جهانی
  • حمایت مردم اصفهان از عملیات وعده صادق
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت و بهره‌برداری
  • صدور مجوز خانه مسافر‌ها تأییدمحور شد