Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) گفت: بعضی از دوستان و حتی پیروان امام هم در انقلابی بودن امام و جامعه و مردم دچار اشتباه شده اند. اگر بگوییم گفتمان امام امروز گفتمان غالب و اول بشریت است به گزاف سخن نگفته ایم.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی در خصوص جزئیات مراسم ویژه سی یکمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی، پیش از ظهر امروز(شنبه 10 خرداد ماه) با حضور رسانه های مختلف، و رعایت پروتکل های بهداشتی در جوار حرم مطهر حضرت امام برگزار شد که مهمترین محورهای این نشست در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- بخواهیم یا نخواهیم، قدرت های بزرگ بخواهند یا نخواهند اندیشه سیاسی و مکتب سیاسی امام و قدرت تربیتی مکتب امام یک واقعیت انکار ناپذیر در جامعه بشری است. اگر بگوییم گفتمان امام امروز گفتمان غالب و اول بشریت است به گزاف سخن نگفته ایم؛ خصوصا در دهه های اخیر که جهان با چالش های بزرگ و پدیده های مهم روبه رو است و نگاه آگاهانه بشر به مدیریت های ناکارآمد رهبران جهانی و تضادهای حاصل از فواصل طبقاتی در جامعه، جنگ ها، ناامنی ها، ناتوانی دولت ها در مهار پدیده هایی مثل داعش و ساده تر از آن، ضعف دولت های مدعی در مهار کردن یک ویروس و آغاز رقابت های سیاسی ابرقدرت ها باعث می شود که ما میزان اثرگذاری مکتب و شخصیت امام را در دوران معاصر رصد کنیم.

- از نگاه جهان خواران امام قبل از هر چیزی به عنوان یک رهبر انقلابی شناخته می شود هرچند که قدرت های بزرگ و مخصوصا آمریکا و اسرائیل و برخی از دولت های اروپایی و طرفداران دوست ندارند که امام انقلابی را به عنوان یک رهبر انقلابی تحول ساز و الهام بخش معرفی کنند. لذا تلاش می کنند امام و انقلاب اسلامی را به معنای تندرو و بر هم زننده نظم جهانی و توسعه طلب معرفی کنند.

- بعضی از دوستان و حتی پیروان امام هم در انقلابی بودن امام و جامعه و مردم دچار اشتباه شده اند. گروه اول انقلابی بودن را از آغاز تا کنون یک امر گذرا و مقطعی و هیجانات اجتناب ناپذیر فصلی و مناسبتی می دانند و در تحلیل بسیاری از آنان حوادث آغاز انقلاب مثل اخراج بیگانگان از کشور و حتی اعدام وابستگان و سرسپردگان رژیم شاهنشاهی مانند هویدا را از مظاهر هیجانات انقلاب می دانند و بعضی از آنان که خودشان در صحنه حوادث بوده اند به نوعی می خواهند خودشان را مبرا کنند و بگویند اینها هیجانات موسمی انقلاب بوده و اسم آن را شور انقلابی گذاشته اند.

- گروه دوم کسانی هستند که انقلابی گری را مترادف با شعار دادن، فریادگری، افشاگری، بر هم زدن نظم اجتماعات، حمله به مخالفین می دانند. اما به نظر من در تحقیق و بررسی سیره و شخصیت امام به نکته بسیار جالبی می رسیم که امام از اول نهضت تا پیروزی انقلاب، از پیروزی انقلاب تا رحلت و حتی در وصیت نامه خود دنبال جامعه انقلابی است. این را نباید  نادیده بگیریم که اگر انقلابی بودن را از سیره امام برداریم دیگر نکات مثبتی به این اندازه قابل توجه برای نسل جدید و جامعه پیدا نمی کنیم.

- در چند سال اخیر هم شما می بینید، رهبر انقلاب اسلامی در مناسبت های مختلف روی بحث انقلابی بودن جامعه، دانشگاه ها، حوزه ها، مسئولین و تصمیمات تأکید فراوان دارند. پس هویت نظام اسلامی ما به همان انقلابی بودن است. و جالب است که تمام تصمیمات کلیدی امام نشأت گرفته از روحیه انقلابی است و همه سیاستمداران و تحلیلگران هم تمام این تصمیمات را به عنوان تصمیمات انقلابی امام بیان می کنند.

- اولین تصمیم انقلابی امام اعلام مبارزه با نظام شاهنشاهی بود؛ وقتی امام  این تصمیم را اعلام کرد همه احساس می کردند نهضت منتهی به شکست می شود. همزمان مبارزه با شاه امام یک حرکت انقلابی دیگر را شروع کرد و گفت مبارزه با شاه یعنی مبارزه ما با استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل.

- نقطه کلیدی معجزه آسای انقلابی بودن امام، تدبیر نظام آینده تا روز 21 بهمن و روز 21 بهمن وقتی دولت شاهنشاهی اعلام حکومت نظامی سراسری و منع آمد و رفت از چهار بعد از ظهر می کند، امام بلافاصله پیام می دهد که مردم به خیابان ها بیایند؛ این فرمان انقلابی است.

- قاطعیت امام در جنگ یک فرمان انقلابی بود. همه دولت ها بعد از حمله صدام به ایران نمایندگانی را برای دیدار با امام فرستادند که بگویند موقعیت شما موقعیت دفاع در مقابل صدام نیست و ما از باب خیرخواهی می گوییم که شما خاتمه جنگ را بپذیرید. اما امام به آنها جواب رد داده و با قاطعیت فرمان ادامه دفاع دادند. تمام دوران مقابله با صدام ناشی از فرمان های انقلابی امام بود. مبارزه امام و پرده برداشتن از چهره منافقین یکی از تصمیمات حیاتی امام است.

- تشکیل کمیته انقلاب اسلامی، سپاه انقلاب اسلامی و تشکیل ارتش 20 میلیونی و نوشتن وصیت نامه. شاید برای بعضی از ما عادی باشد ولی برای خیلی از تحلیلگران نظامی و سیاسی دنیا وصیت نامه نوشتن کار آسانی نیست و هیچ ابرقدرتی هم حاضر نیست که در زمان حیات و فرماندهی خودش وصیت نامه بنویسد و نوشتن این وصیت نامه را هم علنی کند و اعلام کند این وصیت نامه را در کجا بگذارید و بعد از مدتی باز وصیت نامه را بخواهد و مطلب به آن اضافه کند. اینها تصمیمات انقلابی و چیزهایی است که انقلاب، نهضت و مبارزه را به پیروزی رسانده و به جامعه و نظام ما جرأت تصمیمات انقلابی داده است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی یادآور شد: ترامپ می گوید بر دریاها مسلط هستیم و جلوی کشتی ها را می گیریم و مسئولین ما جلوی چشم همه آمریکایی ها و همه دنیا پنج کشتی بزرگ حامل بنزین را کنار گوش آمریکایی به ونزوئلا گسیل می کنند. این فرمان انقلابی است و جامعه را از انفعال و وادادگی و تسلیم شدن بیرون می آورد.

- این راز توفیق امام بود که وقتی کسی می خواست به امام گزارشات مفصل بدهد می فرمود گزارش ها را به مردم بدهید و اصلا بنا نداشت در مسایل جزیی و یا مربوط به مسئولان دخالت کند. اصل بر اعتماد به آنان بود. در عین حال امام بر همه امور اشراف داشتند.

- چیزی که جهانخواران را در همه صحنه ها متعجب کرده همین روش های انقلابی ولی نشأت گرفته از ایمان، علم، شجاعت و اخلاق مداری است. اخلاق مداری مؤلفه مهم ارتباط بین انقلابی گری و دیگر ویژگی های امام است. دنیا خیلی تلاش می کند که از امام یک چهره خشن بسازد. اما واقعیت این است که هیچ کس روح مدارا، دلسوزی، غصه خوردن برای نیازهای کوچک و بزرگ مردم را در جامعه ما مانند امام نداشته و نخواهد داشت.

- اخلاقی بودن در جایی هم ایجاب می کند که انسان و رهبر یک جامعه با دشمنانی که هیچ نقطه مشترکی با مردمشان ندارند از سر جنگ همه جانبه درآید.

- در دنیا رسم است که هر دولت و جمعیتی اسناد و اطلاعات خود را بعد از 30 سال در معرض قضاوت قرار می دهد. شما (منافقین) بعد از 41 سال، کارنامه خودتان را برای بشریت بگویید که قرار بود چند امام جمعه، مسئول و حزب اللهی در کشور را ترور کنید و چقدر انجام شد و چقدر انجام نشد؟ بگویید چقدر  در جنگ تحمیلی به نفع صدام کار کردید؟ این شوخی نیست که دولت صدام به آنها اعتماد کند و پایگاه بدهد و بگوید شما یکی از ستون های ما هستید. بگویید چند  فرزندان این ملت را لو دادید و کجا جاسوسی کردید؟ چگونه اطلاع دادیدکه هواپیماهای مسافربری و فرماندهان و مسئولین را بزنند؟ چه کسی در قطار مسافربری اهواز بمب منفجر کرد؟ اینها را بگویید. تا به حال چند هزار نفر را به بهانه های گوناگون شهید کردید؟

- من هیچ تردیدی ندارم داعش با منافقین یکی است. من هیچ تردیدی ندارم صدامیان باقی مانده همدست منافقین هستند. بیایند رسما بگویند با اسرائیل دشمنی دارند یا دوستی؟ اسرائیل اگر دانشمندان هسته ای ما را ترور می کند با همکاری  آنها است؟ ترامپ یک تیم 500 نفره برای تحریم ملت ایران شکل داده است که مطمئنا گروهی از  این وطن فروشان به آنان اطلاعات و گرا می دهند. بعضی از افراد کم اطلاع می گویند چرا امام با قاطعیت با آنها رفتار کرد و من می گویم این را باید از افتخارات تاریخی امام بدانیم.

- اگر شما روزی به این سئوالات و دهها سئوال دیگر از قتل انسانهای بیگناه و جاسوسی به نفع بیگانگان  و ضربه زدن به امنیت وآسایش مردم و خیانت آشکار به ملت ایران پاسخ گفتید و ادعاهای شما راستی آزمایی شد ما نیز، دلایل و اسناد و مدارک خود را در قاطعیت برخورد با شما ارائه می دهیم.

- سیاست نظام و امام در برخورد با تفکر التقاطی و اعمال فریبکارانه و وحشیانه منافقین با اسلام و مردم و کشور ایران نشات گرفته از رفتار شجاعانه حضرت امیرالمومنین(ع) در برخورد با خوارج است.

- ماجرای فراگیری کرونا که بسیاری از برنامه های بشری را بر هم زد عملا ما را بر آن داشت که به توصیه های پزشکی و به تبعیت از سیره امام که بسیار مقید بودند به توصیه ها و دستورات پزشکی عمل کنند، مراسم 14 خرداد را در حرم مطهر ملغی کردیم.

- از حضور مردم در حرم و استماع سخنان رهبر انقلاب اسلامی روز 14 خرداد در حرم محرومیم اما این بشارت را به همه مردم عرض می کنم که مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد به صورت زنده و رسمی از طریق صدا و سیما و فضای مجازی و همزمان از طریق بلندگوی مساجد با مردم ایران صحبت می‌کنند.

- در سراسر کشور مناطقی که سفید می باشند و اجتماعات در آنها مجاز است با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و رعایت پروتکل ها برنامه هایی برگزار می شود. همچنین در برخی از کشورهای اسلامی برنامه هایی با نام امام شکل می گیرد.

- ستاد اجرایی فرمان امام بنا دارند در روز 13 خرداد مرحله دوم همایش مواسات را با توزیع 4 میلیون بسته مواد پروتئین در سراسر کشور شروع کنند. همزمان با این برنامه امضاء موافقنامه برای ایجاد حداقل 188 هزار شغل برای آسیب دیدگان از کرونا به وسیله ستاد اجرایی فرمان امام و هفت بانک معتبر کشور در حرم مطهر امام اجرا خواهد شد. در این برنامه برای 3500 خانواده ای که دارای دو معلول هستند مسکن تهیه و اجرا خواهد شد. همچنین بسیاری از برنامه های سال 98 ستاد اجرایی امام در روز 13 خرداد به بهره برداری خواهد رسید.

- نخستین جشنواره فیلم روح الله، رونمایی از شش عنوان رمان پیرامون امام و حوادث انقلاب و رونمایی از نرم افزار واقعیت مجازی حسینیه جماران را داریم. کتاب های «امام خمینی، روحانیت و مناسب دولتی»، «کردستان در انقلاب اسلامی»، «خاطرات آیت الله امام جمارانی»، «با تاریخ در صحنه گفت و گو»، «خاطرات سید محمد پیشوایی»، «سفیر امام و انقلاب» از جمله برنامه های دیگر ستاد است.

- برگزاری نشست های علمی و نشست های مجازی با حضور شخصیت های برجسته که در پاریس و ایران با امام بوده اند. همایش بین المللی «عاشورا در نهضت امام خمینی»، مسابقات کتابخوانی، طراحی و اجرای نمایشگاه وصی و موصی، ساخت و تولید سرودهای ویژه جوانان و نوجوانان، ساخت قطعات موسیقی از اشعار امام از جمله برنامه های فرهنگی ایام بزرگداشت امام خمینی است.

- از رسانه ها خواهش می کنیم خلأیی که امروز به وجود آمده با طراحی ها و تولیدات مناسبت پر کنند. إن شاء الله مردم ما در ایام سالگرد علاقه خود نسبت به امام را به هر نحو ممکن نشان می دهند. خواهش می کنم در روزهای 13، 14، و 15 خرداد به حرم مراجعه نکنند. ما به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی نمی توانیم از مردم پذیرایی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جامعه اسرائیل انقلاب اسلامی بزرگداشت امام خمینی انقلاب اسلامی انقلابی بودن رهبر انقلاب وصیت نامه دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۲۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با جامعه قرآنی که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مسجد میرزاعلی اکبر اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان پارس آباد از سطح بالای کمی و کیفی برخوردار بوده و تحسین‌برانگیز است.

وی فعالان و متولیان قرآنی را بر تلاش مضاعف در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه توصیه کرد و افزود: جذابیت کتاب مقدس قرآن منحصر به فرد است و باید این جذابیت در سطر به سطر زندگی در قالب زندگی با آیه‌ها به مردم بیان شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: جاذبه اصلی قرآن به این است که سوالات و نیازهایی که انسان در زندگی دارد، تنها از طریق قرآن به این نیازها و سوالات، پاسخ داده می‌شود.

آیت الله عاملی بیان کرد: برترین تکریم انسان توسط خداوند در قرآن ذکر شده و هدف خلقت توسط آیات الهی به درستی بیان شده است.

وی گفت: ظلم و ستم در نظر انسان امری ناپسند است و در قرآن نیز خداوند در آیات متعددی انسان‌ها را از ظلم برحذر کرده و این نشانگر همخوانی قرآن با ذات و فطرت انسان‌ها است.

امام جمعه اردبیل قرآن را بزرگترین و ارزشمندترین نعمت خدا برشمرد و افزود: اگر خداوند تمام نعمت‌ها را به بشریت ارزانی می‌داد ولی قرآن را نمی‌داد، ما هیچ چیز نداشتیم.

آیت الله عاملی از خانواده‌ها و فعالان امر فرهنگی و قرآنی خواست؛ در ترویج سبک زندگی قرآنی و تبیین پیام‌های اخلاقی، اجتماعی قرآن و سیره ائمه معصومین (ع) در خانواده و جامعه تلاش کنند.

کد خبر 6063506

دیگر خبرها

  • آقا گفتند من تمام جامعه ایران را انقلابی می‌دانم نه عده خاصی را
  • دهم فروردین سالروز قیام سالروز قیام و حرکت بزرگ انقلابی مردم یزد
  • شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود
  • برگزاری محفل امام حسنی‌ها درورزشگاه آزادی اقدام جریان انقلابی بود
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • محفل باشکوه «امام حسنی ها» نشانه اثرگذاری گفتمان دینی است
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • جزئیات تازه از پرونده زمین خواری ازگل